‌صعود مدعیان در جام اتحادیه!

رقابت های جام اتحادیه فوتبال انگلیس آغاز شده است و در این بین تیم های مدعی نیز مقابل حریفان خود به میدان رفته اند.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - محمدرضا خدابخش؛ با آغاز رقابت های جام اتحادیه که مشهور به EFL CUP هم هست، به بررسی نتایج مدعیان یا همان top six می پردازیم و اتفاقات رخ داده را پیگیری می کنیم.

پیروزی پرگل با جوانان!
قهرمان فصل گذشته لیگ برتر موفق شد برابر تیم گمنام لینکلن سیتی به برتری پرگل 7 بر 2 برسد. در این بازی که یورگن کلوپ ترجیح داده بود از بازیکنان جوان و ذخیره خود استفاده کند، عملکرد بازیکنان کم تجربه تر خود را نیز زیر نظر داشت و تحت تاثیر نمایش خوب شاگردانش قرار گرفت. یکی از بهترین بازیکنان زمین بدون شک کورتیس جونز بود که با دو گلی که به ثمر رساند، کلوپ را وادار به تجمید از او کرد. سرمربی آلمانی لیورپول طی مصاحبه ای اذعان داشت:《 هنوز فضا برای پیشرفت وجود دارد ولی همه نظر من را در مورد کرتیس جونز میدانند؛ او یک استعداد استثنایی است و مطمئن هستم که در آینده خوشی زیادی با او خواهیم داشت 》. سایر گل های لیورپول را نیز مینامینو( دو گل ) ، اوریگی ، شقیری و گروئیچ به ثمر رساندند. قرمزهای آنفیلد در مرحله بعد باید به مصاف آرسنالی بروند که ابتدای هفته نیز باید در لیگ برتر با آن ها مصاف کنند.

صعود دشوار شاگردان پپ!
تیم منچسترسیتی با ارائه یک بازی مالکانه موفق شد به سختی حریف خود یعنی بورنموث را حذف کند و به مرحله بعد برود. در این بازی که گواردیولا به بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود، در دقیقه 17 با گل دلاپ بازیکن جوان خود از حریف پیش افتاد اما تنها چهار دقیقه بعد سوریج بازی را به تساوی کشاند. این نتیجه تا دقیقه 75 پابرجا ماند تا بالاخره فیل فودن موفق شد گل دوم را به ثمر برساند و سیتی را راهی مرحله بعد کند. شاگردان پپ در مرحله بعدی مهمان برنلی هستند و اگر بخواهند با همین رویه ادامه بدهند، ممکن است کارشان در مراحل بعدی گره بخورد.

صعود بی دردسر با هتریک خرید جدید!
تیم چلسی موفق شد با نتیجه شش بر صفر تیم دسته دومی بارنزلی را در هم بکوبد و راهی مرحله بعد شود. برای چلسی در این بازی ژیرو، آبراهام و بارکلی هر کدام یک گل و هاورتز نیز سه گل به ثمر رساندند تا زمینه ساز صعود آبی های لندن شوند. نکته جالب توجه هتریک کای هاورتز بود که به دومین آلمانی تاریخ چلسی پس از آندره شورله تبدیل شد که موفق به هتریک می شود. شاگردان لمپارد در مرحله بعد باید با تاتنهام رویارویی کنند و یکی از دربی های جذاب لندن را رقم بزنند.

صعود آسان شیاطین سرخ!
تیم منچستریونایتد طی یک بازی مالکانه و برتر، موفق شد با نتیجه سه بر صفر تیم لوتون را شکست دهد. بازی تا دقیقه 44 بدون گل پیش می رفت که با پنالتی خوان ماتا نیمه اول یک بر صفر به سود منچستر به اتمام رسید. نیمه دوم با آمدن رشفورد و برونو فرناندز میل تهاجمی شیاطین سرخ بیشتر شد و با دو گل دقیقه پایانی رشفورد و گرین وود موفق شد از سد حریف خود بگذرد. با اینکه هر سه گل منچستر در دقایق پایانی نیمه اول و دوم به ثمر رسید اما در طول 90 دقیقه فرصت چندانی به بازیکنان لوتون نرسید و یونایتدی ها به راحتی حریف خود را شکست دادند. شاگردان سولسشر در مرحله بعد به مصاف یاران علیرضا جهانبهش یعنی برایتون می روند که با دو پیروزی به استقبال شیاطین سرخ می آیند. نکته جالب توجه اینکه این دو تیم در ابتدای هفته نیز باید در قالب لیگ برتر به مصاف یکدیگر بروند.

کرونا تاتنهام را به مرحله بعد فرستاد!
غوهای لندنی که قرار بود سه شنبه شب به مصاف لیتون اورینت بروند، به دلیل ابتلای چند بازیکن از این تیم، بدون انجام بازی به مرحله بعد صعود کردند. ابتدا اتحادیه فوتبال انگلیس به درخواست لیتون از تعویق بازی خبر داد اما پس از بررسی های نهایی تاتنهام را برنده بازی اعلام کرد تا ویروس کرونا برنده بازی را مشخص کند. شاگردان مورینیو در مرحله بعد میزبان چلسی هستند و کار سختی را برای صعود پیش رو دارند.

حال با توجه به فشردگی مسابقات و سیاست استراحت دادن به بازیکنان اصلی در جام اتحادیه باید دید با نزدیک شدن به فینال رقابت ها و بازی با رقبای سخت تر، مربیان چه تصمیمی را اتخاذ می کنند و کدام تیم ها راهی مراحل بالاتر می شوند.

کد خبر: 1073791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =