ناسا بعد از ۸ ماه به وویجر۲ فرمان داد

ناسا بعد از ۸ماه تلاش بی وقفه موفق شد تماس خود با فضاپیمای وویجر ۲ را برقرار کند. این فضاپیما در آگوست سال ۱۹۷۷ برای مطالعه بر روی منظومه شمسی به فضا پرتاب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از نیواطلس، ارتباطات رادیویی با وویجر ۲ از هشت ماه قبل متوقف شد. علت این امر به‌روزرسانی دیش مخابراتی دی اس اس ۴۳ در استرالیا بود. در حال حاضر این به‌روزرسانی به پایان رسیده و در تاریخ ۲۹ اکتبر اولین سیگنال به سمت وویجر ۲ ارسال شد.

از این طریق فرامین تازه ای برای فضاپیمای مذکور ارسال شد و دریافت پیام تأیید آن موجب خوشحالی مهندسان ناسا شد. وویجر ۴۳ ساه در حال حاضر بیش از ۱۸.۸ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله گرفته و از منظومه شمسی نیز خارج شده تا مطالعات گسترده‌ای بر روی سایر سیارات دوردست انجام دهد.

با توجه به تکیه این فضاپیما بر منبع سوخت هسته‌ای، فضاپیمای یادشده می‌تواند برای چند سال دیگر عملیاتی باقی بماند و اطلاعات خود را به زمین بفرستد. در حال حاضر آنتن دیش دی اس اس ۴۳ در استرالیا تنها آنتنی است که از قدرت کافی برای ارسال و دریافت سیگنال به وویجر ۲ برخوردار است. در جریان به‌روزرسانی یادشده فرستنده‌های جدید، یک سیستم گرمایش و سرمایش تازه و منبع برق قدرتمند و برخی تجهیزات الکترونیکی تازه نصب شده است.

پیش از این دو ایستگاه رادیویی زمینی در آمریکا و اسپانیا کماکان قادر به برقراری ارتباط با وویجر ۲ بودند. اما با خروج وویجر ۲ از منظومه شمسی برد آنتن‌های آنها به این فضاپیما نمی‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =