مسیر مطالبه‌گری و آرمان‌خواهیِ دانشجویی نباید فراموش شود/ برگزاری چهارمین رویداد دانشجویی «روبه‌راه شو»

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: مسیر مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی نباید از یادها برود و دانشجویان امروزی نیز باید با تبعیت از اصل هویت‌طلبی مفاهیم استکبارستیزی را نسبت به اقتضائات روز دنبال کنند و پرچم آرمان خواهی و عدالت طلبی را زمین نگذارند.

علی شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری چهارمین رویداد روبه‌راه شو به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین روزهای تقویم دانشگاهی روز دانشجو بوده که پیشینه بسیار غنی آن در راستای استکبارستیزی علیه دشمنان این مرز و بوم رقم خورده است.

وی افزود: سه دانشجوی دانشکده فنی تهران به‌دنبال اعتراض به حضور ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در تهران و عادی‌سازی روابط ایران و بریتانیا در سال 32 شمسی به شهادت می‌رسند، از این رو بزرگداشت یاد و هدف این سه شهید بزرگوار در چنین روزی دارای اهمیت بسیاری است. هویت دانشجو با توجه به تاریخچه‌ای که از آن در اذهان شکل بسته، هویتی مطالبه‌گر و آرمان‌خواه است.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: آیین بزرگداشتی به این مناسبت از ساعت 30/13 امروز با یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای روز دانشجو پیش‌بینی کرده است. واحد دانشگاهی یادگار امام خمینی(ره) بیشترین شهید دفاع مقدس را بین واحدهای استان تهران تقدیم انقلاب اسلامی کرده و امروز به برکت نام این شهدای بزرگوار راه دانشجویان جدید نیز رقم خواهد خورد.

شهابی با اشاره به لزوم تأسی دانشجویان از مسیری که سه شهید روز دانشجو پیموده‌اند، عنوان کرد: مسیر مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی نباید از یادها برود و دانشجویان امروزی نیز باید با تبعیت از اصل هویت‌طلبی مفاهیم استکبارستیزی را نسبت به اقتضائات روز دنبال کنند و پرچم آرمان خواهی و عدالت طلبی را زمین نگذارند. باتوجه به اینکه همه ساله روز دانشجو با حضور اکثریت و ویژه دانشجویان جدیدالورود اتفاق می‌افتاد که امسال با توجه به محدودیت‌ها بسترهای لازم را برای حضور حداکثری این گروه تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: باتوجه به فراخوانی که از دو هفته پیش به دانشجویان ابلاغ شده بود، آنها فرصت داشتند که سوالات، ابهامات و مشکلات خود را با مسئولان و مدیران دانشگاه مطرح کنند. پس از اتمام این بازه زمانی سوالات مطروحه دسته‌بندی شده و امروز رئیس و معاونان واحد دانشگاهی یادگار امام خمینی(ره) به این سوالات به صورت زنده در سامانه دان پاسخگو خواهند بود. مسابقه «کی بیشتر میدونه» در قالب چهارمین رویداد روبه‌راه شو برای ایجاد فضای شور و نشاط در روز دانشجو طراحی شده است که سوالات تدوین شده در راستای نقش دانشجویان و هویت دانشجویی در فضای دانشگاه و فضای عمومی جامعه است.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: مراسم قرعه‌کشی اسامی منتخب این مسابقه به صورت زنده پس از ویژه برنامه روز دانشجو در سامانه دان برگزار خواهد شد. روز دانشجو فرصت مناسبی برای تبیین مفاهیم ارزنده استکبارستیزی و هویت‌طلبی است که باید توام با مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی دانشجویان نیز باشد. دانشجویان باید بتوانند موقعیت‌های مسئله‌زا را در مقاطع مختلف شناسایی کنند و این محقق نخواهد شد مگر زمانی که مطالبه‌گری در نهاد دانشجو جا باز کند.

شهابی پیرامون ضرروت حضور و مشارکت دانشجویان در تشکل‌های فرهنگی و علمی برای تقویت روحیه کنش‌گری نیز تصریح کرد: فضای کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی بستر تجربه‌اندوزی و مهارت‌افزایی دانشجویان را در دانشگاه فراهم می‌کند و معاونت‌های فرهنگی باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا دانشجویان به صورت حداکثری به سوی محافل سوق پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورود می‌توانند برای افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌افزایی در فعایت‌های فرهنگیِ گروهی در برنامه‌های معاونت فرهنگی و کانون‌های فعال دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) حضور داشته باشند. دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه‌مند رشد و تعالی فرهنگی دانشجویان نیز هست و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =