ابزار نفوذسنج بزرگترین شرکت امنیت سایبری آمریکا به سرقت رفت

شرکت امنیت سایبری فایرآی مدعی شده هکرهای مورد حمایت یک دولت ابزار حرفه‌ای مورد استفاده این شرکت برای شناسایی حملات اینترنتی را سرقت کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) وبه نقل از انگجت، فایرآی می‌گوید از ابزار سرقت شده برای بررسی و آزمون اقدامات و تمهیدات دیگر شرکت‌ها در حوزه امنیت سایبری استفاده می‌کند تا مشخص شود آیا آنها در برابر حملات هکری آسیب پذیر هستند یا خیر.

فایرآی بزرگترین شرکت امنیت سایبری در آمریکاست و ابزار سرقت شده از آن برای انجام آزمایش و بررسی میزان و امکان نفوذپذیری شبکه اینترنتی دیگر شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. کوین مندینا مدیر این شرکت حمله منجر به سرقت این ابزار را پیچیده توصیف کرده و می‌گوید از همین رو بر این باوریم که این حمله با پشتیبانی یک دولت انجام شده است.

فایرآی از افشای زمان انجام این حمله خودداری کرده است. این شرکت در داخل و خارج از آمریکا ده‌ها مشتری خصوصی و دولتی دارد و هنوز مشخص نیست آیا از ابزار سرقت شده برای انجام عملیات هکری استفاده شده است یا خیر. تحقیقات در این زمینه با همکاری مایکروسافت و اف بی آی آغاز شده و در عین حال برخی رسانه‌های آمریکایی مانند واشنگتن پست این حمله را به گروه هکری روسی APT۲۹ منتسب کرده و مدعی شده اند این گروه با سرویس اطلاعاتی خارجی روسیه در ارتباط است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =