۳۴ وبینار تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار می‌شود

مسئول برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: ۳۴ وبینار علمی در ایام هفته پژوهش در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رضا هاشمی ماد مسئول برگزاری برنامه های هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی قم با بیان اینکه برنامه‌های متعدد گرامیداشت هفته پژوهش ۹۹ با محور«پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» برنامه‌ریزی و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اجرا می‌شود، اظهار کرد: در ایام هفته پژوهش چهار نمایشگاه آنلاین، ۳۴ وبینار علمی و دو کرسی ترویجی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های هفته پژوهش سال ۹۹ به‌صورت دانشکده‌ای برنامه‌ریزی شده است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مجازی بودن کلاس‌های درس و سمینارهای دانشگاهی، همه برنامه‌های هفته پژوهش به نحوی برنامه‌ریزی شده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت وبینار برگزار شود.

مسئول برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: در هفته پژوهش سال جاری در این واحد دانشگاهی برنامه‌های متعددی به‌صورت وبینار به همت دانشکده‌های علوم پزشکی، علوم پایه، فنی و مهندسی و دانشکده علوم انسانی، مرکز رشد واحدهای فناور، باشگاه پژوهشگران و نخبگان، انجمن‌های علمی فعال این واحد دانشگاهی زیر نظر معاونت پژوهش و فناوری  برگزار می‌شود.

هاشمی‌ماد درباره برنامه‌های دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی قم در هفته پژوهش عنوان کرد: سخنرانی‌های علمی متعدد با عنوان اصلاح سبک زندگی، نقش آموزش‌های مهارتی در حوزه مهندسی پزشکی، طراحی و ساخت نانو ذرات نقره با استفاده از عصاره آبی گیاهان، کاربرد میکروارگانیسم‌های پروبیوتیک و پری بیوتیک در صنایع غذایی توسط استادان و اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پایه این واحد دانشگاهی به‌صورت وبینار برگزار می‌شود.

برنامه‌های دانشکده علوم انسانی در هفته پژوهش

وی از برگزاری دو وبینار آشنایی با مرکز رشد واحدهای فناور و تعریف ایده و ایده پردازی توسط مرکز رشد واحدهای فناور این واحد دانشگاهی خبر داد و اضافه کرد: باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی قم در ایام هفته پژوهش وبینار کنترل روان‌شناختی دستگاه بدن را به‌صورت مجازی «وبینار» برگزار می‌کند.

مسئول برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی قم دو وبینار«رویکرد جدید نقد ادبی» و «شناخت مقولات شعاعی و اثر آن در ترجمه قرآن» را از برنامه‌های دانشکده علوم انسانی در ایام هفته پژوهش برشمرد و ادامه داد: در هفته پژوهش سال جاری دو کرسی ترویجی با عنوان «مشاهیر رهبران امامیه، پیشرانان نهضت امام خمینی (ره)» و «نقد و بررسی مشروعیت نداشتن قیام قبل از قیام از دیدگاه روایات» در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

هاشمی‌ماد درباره برنامه‌های دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در ایام هفته پژوهش توضیح داد: برگزاری «کارگاه طراحی صفحات وب مقدماتی و پیشرفته»، «کارگاه آشنایی با سخت‌افزار و عیب‌یابی کامپیوتر»، «کارگاه مبانی وب» و «کارگاه نرم‌افزارهای راه‌سازی» ازجمله برنامه‌های این دانشکده برای هفته پژوهش است.

وی تشریح کرد: دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در هفته پژوهش «کارگاه استفاده صحیح منطق فازی»، «نظریه بازی‌ها و کاربردهای آن»، «فرآیند کاوی و کاربردهای آن» و «بررسی ساختاری ریزشبکه‌ها و کنترل عملکرد آنها در شرایط جزیره‌ای» را به‌صورت وبینار و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند.

برنامه‌های دانشکده پزشکی واحد قم در هفته پژوهش

مسئول برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی قم  برگزاری کارگاه‌های آموزشی«طراحی فوندانسیون های سطحی نواری»، «تهیه نقشه‌های اجرایی، سازه‌های فولادی و بتنی» و سخنرانی‌های علمی با موضوعات «آشنایی با تولید ناب» و «آشنایی با ژورنال کلاب» را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش در دانشکده فنی مهندسی برشمرد.

هاشمی‌ماد برگزاری ۱۲ سخنرانی علمی، دو کارگاه آموزشی و چهار نمایشگاه آنلاین را از برنامه‌های دانشکده پزشکی در هفته پژوهش عنوان کرد و ادامه داد: در هفته پژوهش سال جاری کارگاه «تعیین و کنترل میزان برش پارچه مورد نیاز برای دوخت چادر با استفاده از سیستم فازی برای جلوگیری از پرت پارچه» و کارگاه «تعیین و کنترل زمان شستشوی لباس در ماشین لباسشویی با سیستم فازی» در این دانشکده برگزار می‌شود.

وی بازدید از پارک علم و فناوری و مراکز پژوهشی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مسئولان اتاق بازرگانی سازمان صنعت و معدن استان قم را از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی‌شده به‌منظور گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی قم نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =