پیش بینی تشنج مغزی با کاشت ایمپلنت

گروهی از محققان کشورهای مختلف با کاشت ایمپلنت در مغز موفق به پیش بینی احتمال وقوع تشنج به فاصله چند روز از آغاز آن شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) و به نقل از نیواطلس، پیش بینی تشنج مغزی تا به حال به سادگی ممکن نبوده و لذا مقابله با عوارض گسترده این بیماری خطرناک نیز با چالش جدی مواجه بوده است. اما با کاشت ایمپلنت مغزی و تحلیل داده‌های به دست آمده از آن می‌توان تشنج مغزی را در زمان مناسب پیش بینی کرده و برای توقف آن اقدام کرد.

محققان امیدوارند داده‌های به دست آمده بدین شیوه منجر به شکل‌گیری مدلی برای طراحی ابزار پیش بینی دقیق تشنج مغزی شود و صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های بهداشت و درمان ایجاد کند.

ایمپلنتی که بدین منظور به کار گرفته شده، نوروپیس نام دارد و اولین بار در سال ۲۰۱۳ تولید شد. ایمپلنت جدید که به روز شده مدل سال ۲۰۱۳ است، با انتشار پالس های نامحسوس و تحریک الکتریکی نقاط خاصی از مغز و نیز شناسایی فعالیت غیرطبیعی بخش‌های دیگری از مغز جلوی وقوع تشنج را می‌گیرد.

آزمایشی که با استفاده از این ایمپلنت بر روی ۱۸ بیمار انجام شده، نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشته و انتظار می‌رود در نهایت بتوان از داده‌های جمع‌آوری شده برای طراحی یک الگوریتم قطعی پیش بینی تشنج مغزی استفاده کرد. این الگوریتم در نهایت بر روی ۱۵۰ بیمار آزمایش می‌شود تا کارایی آن مشخص شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =