از جشنواره گل در سیرجان تا تساوی در زمین عجیب ساوه!

ششمین هفته رقابت های لیگ یک فوتبال کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ دسته اول فوتبال امروز ۹ دیدار برگزار شد که به جز سه مسابقه، سایر دیدارها برنده داشت و در مجموع ۱۵ گل از خط دروازه ها عبور کرد.

آرمان گهر ۳ – رایکا بابل ۳؛ جشنواره گل در سیرجان

آرمان گهر برای کسب دومین پیروزی بازی را در برابر رایکا تهاجمی شروع کرد اما در نیمه نخست این تیم میهمان یعنی رایکا بود که به گل رسید و نیمه اول را با برتری یک بر صفر به رختکن رفت. اما در نیمه دوم شرایط بازی تغییر کرد و این تیم آرمان گهر بود که دو گل به ثمر رساند تا نتیجه را دو بر یک به سود خود تغییر دهد. اینبار نوبت رایکا بود که زننده دو گل باشد. این اتفاق یعنی نتیجه بازی ۳-۲ به سود رایکا؛ تیم بابلی با پیروزی در این بازی فاصله ای نداشت اما در دقایق پایانی بازی باز هم نتیجه بازی برابر شد و  در نهایت دو تیم به تساوی رضایت دادند.
رایکا با این پیروزی از ۶ بازی صاحب ۸ امتیاز شد و در رده دهم جدول قرار دارد. آرمان گهر هم ۶ امتیازی شد و تیم سیزدهم جدول بشمار می رود. این می تواند برای تیم آرمان گهر استرس زا باشد به این خاطر که تکرار امتیازدهی این تیم را به قعر جدول نزدیک تر خواهد کرد و آن وقت دغدغه این تیم که از نظر امکانات شرایط مناسبی دارد حضور در جدول بازی ها خواهد شد.
بازی تهاجمی هر دو تیم در این دیدار قابل تحسین است که در صورت تکرار در هفته های آتی می تواند هم برای آرمان گهر و هم برای رایکا امتیاز آور باشد. در این بازی گل های تیم گل گهر توسط امیر محمود آبادی در دقایق ۵۲ و ۷۵ مرتضی حسین زاده در دقایق پایانی بازی به ثمر رسید و برای رایکا هم صیاد کوکبی (۴۲)، حسین رسولی (۶۷) و امیر محمد منصف (۷۱) گلزنی کردند.

ملوان ۱ استقلال خوزستان صفر؛ برد ملوان در بازی با مدعیان صعود

بعد از شکست ناباورانه و تلخ در هفته اول مسابقات، اکنون شاگردان مازیار زارع در راستای هدف خود شرایط خوبی را طی دیدارهای اخیر پشت سر گذاشتند و امروز نیز در یکی از دیدارهای سخت خود برابر استقلال خوزستان به برتری دست یافتند. ملوان که همچنان از حضور در زمین خود محروم است و دیدارهای خانگی خود را در خارج از انزلی برگزار می‌کند، در شرایطی برابر استقلال خوزستان قرار گرفت که هر دو تیم مدعی اصلی صعود در این فصل محسوب می‌‎شوند.
مازیار زارع در این بازی سه بازیکن خود را به دلیل مصدومیت (حافظ یعقوبی ، امید سلطانی ، مجتبی رمضانی) را در اختیار نداشت اما بازی را تهاجمی دنبال کرد و خیلی زود نیز به هدف دست یافتند. اعلام پنالتی برای ملوان در دقیقه ۱۲ این تیم را توسط مهیار زحمتکش به گل اول بازی رساند و این نتیجه تا پایان نیمه اول حفظ شد.
در نیمه دوم استقلال خوزستان برای دستیابی به گل تساوی حملات پردامنه‌ای روی دروازه مبین عشایر ترتیب داد اما خط دفاعی ملوان مانع از دستیابی حریف به هدف شدند. ملوان اما در دقیقه ۵۸ با اخراج میثم شاه‌مکوند زاده بازی را ۱۰ نفره دنبال کرد تا شاگردان خلیفه اصل شرایط بهتری برای دستیابی به گل تساوی دنبال کنند اما مقاومت ملوان مانع از این اتفاق شد و در نهایت آنها یک برد بزرگ را برابر مدعی این فصل از آن خود کردند و به جایگاه سوم جدول صعود کردند.
ملوان با این برد ۱۱ امتیازی شد و پشت سر استقلال خوزستان که با ۱۳ امتیاز در رده دوم جدول حاضر است، قرار گرفتند. شاگردان مازیار زارع در هفته آینده باید شاهین بوشهر حاضر شوند و استقلال نیز در خوزستان از رایکای بابل میزبانی خواهد کرد.

بادران صفر- فجرسپاسی ۱؛ فجرسپاسی در جمع مدعیان

تیم های بادران و فجرسپاسی امروز در تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با برتری یک بر صفر شاگردان علی اصغر کلانتری به پایان رسید.
در این مسابقه بادران که از دقیقه ۳۰ با اخراج پویا سیف پناهی ۱۰ نفره شده بود، تلاش زیادی انجام داد تا حداقل یک امتیاز به دست آورد و فرصت بالانشینی به فجر را ندهد اما این اتفاق رخ نداد و نماینده شیراز با تک گلی که محمد کاظمی در دقیقه ۷۹ به ثمر رساند، ۳ امتیاز شیرین را از پایتخت به خانه بردند.
این نتیجه در حالی رقم خورد که بادران در صورت برد مقابل فجرسپاسی می‌توانست به رده دوم جدول رده بندی برسد اما با شکست امروز آنها ۱۰ امتیازی ماندند و جایگاه هشتم را در اختیار گرفتند. فجرسپاسی نیز با پیروزی امروز ۱۱ امتیازی شد و به لطف تفاضل گل کمتر نسبت به ملوان انزلی و هوادار تهران در رده پنجم قرار گرفت.

پارس جنوبی ۲ - شاهین بوشهر صفر؛ صدرنشینی پارس به امید صعود

تیم های پارس جنوبی و شاهین یکی از حساس ترین بازی های این هفته را برگزار کردند. این دیدار که سال گذشته به عنوان دربی بوشهری ها در لیگ برتر به انجام رسید، این بار هم با حضور محمد نصرتی و فراز کمالوند روی نیمکت دو تیم، به تقابل جذابی تبدیل شد و در نهایت این پارس جنوبی بود که بازی را به نفع خود خاتمه داد.
در نیمه اول این بازی شاهین بازی را بسته بود و به خوبی مقابل پارس دفاع می‌کرد اما در نیمه دوم مهرداد هدایتیان قفل دروازه شاهینی ها را گشود و پارس را پیش انداخت. در ادامه نماینده جم توسط علی فاتح یک گل دیگر هم در دقیقه ۹۰ زد تا پیروزی اش قطعی شود.
تیم پارس جنوبی با این پیروزی در ششمین بازی خود ۱۴ امتیازی شد و باتوجه به توقف استقلال خوزستان، به صدر جدول بازگشت.

خوشه طلایی صفر- مس کرمان صفر؛ تساوی مس و خوشه‌طلایی در شبه زمین فوتبال

این دیدار در میان اعتراض شدید مسی‌ها به شرایط زمین مسابقه که مانند یک زمین خاکی بود، آغاز شد و مطابق انتظار نتیجه ای غیر از تساوی بدون گل هم به دست نیامد.
سایت رسمی باشگاه مس در پایان بازی و در اعتراض به شرایط چمن اینطور در مورد تساوی بدون گل برابر خوشه طلایی ساوه نوشته است:« تیم های خوشه طلایی و مس کرمان در حالی در ساوه به تساوی بدون گل رسیدند که به دلیل شرایط اسفناک چمن ورزشگاه شهر ساوه این بازی هیچ بار فنی نداشت و ثمره آن پیچیدگی پای بازیکن مس کرمان و انتقال او به بیمارستان بود. بازی که تحت تاثیر شرایط زمین به هیچ عنوان برنامه تاکتیکی را در خود نمی پذیرفت و برگزاری آن در این شرایط آن هم در لیگ یک مایه تاسف فوتبال ایران محسوب می شود.»
با کسب این تک امتیاز شاگردان محمدرضا مهاجری در پایان هفته ششم، ۱۱ امتیازی شدند و در سوی دیگر وحید بیاتلو که پس از استعفا از تیم ماشین سازی بار دیگر در لیگ یک به کار خود ادامه می دهد، یک امتیاز برای خوشه طلایی کسب کرد تا این تیم سه امتیازی شود و بالاتر از نود ارومیه با یک امتیاز به کار خود ادامه دهد.

چوکای تالش یک – هوادار ۲؛ شاگردان عنایتی به صدرجدول نزدیک شدند

بازیکنان تیم فوتبال هوادار بعد از شکست برابر بادران در هفته پنجم لیگ یک، انگیزه زیادی داشتند تا با پیروزی برابر چوکا دوباره به کورس بالانشینان جدول برگردند. شاگردان عنایتی برای پیروزی در این بازی زمان زیادی لازم نداشتند. در دقیقه ۲۳ بازی حمید کاظمی موفق شد گل اول را روی پاس زیبای امیرحسین فشنگچی وارد دروازه چوکا کند، اما این پایان کار نبود چراکه کاظمی در دقیقه ۴۲ گل دوم را هم وارد دروازه چوکا کرد تا کار شاگردان علی لطیفی در همان نیمه اول تمام شود.
در نیمه دوم این چوکا بود که کار را تهاجمی تر آغاز کرد و سفید پوشان تالشی موفق شدند در دقیقه ۷۱ یکی از گل های خورده را توسط امیر رضا غمناک جبران کنند.
پیروزی شاگردان عنایتی از این جهت بسیار مهم است که در این هفته استقلال خوزستان که تا هفته قبل صدرنشین بود، از ملوان شکست خورد و مس هم برابر خوشه طلایی به نتیجه تساوی رضایت داد تا هوادار با ۱۱ امتیاز در فاصله ۳ امتیازی با صدرجدول قرار بگیرد. چوکا هم با این شکست با ۴ امتیاز در رده شانزدهم جدول رده بندی جا خوش کرد.

نود ۰ - شهرداری آستارا ۱؛  قعرنشینی ادامه دار نود ارومیه

تیم شهرداری آستارا در زمین باکری ارومیه به مصاف نود رفت و تا دقیقه ۸۴ حملات خود را ادامه داد تا این که سرانجام سعید دلاور دروازه نود را گشود.
بازی در ادامه با همین نتیجه سپری شد و تیم تازه لیگ یکی شده شهرداری آستارا به سه امتیاز شیرین این مسابقه خارج از خانه رسید و به رتبه هفتم جدول صعود کرد.نود ارومیه هم با این نتیجه یک امتیازی ماند و در قعر جدول آرام گرفت. این تیم گزینه نخست سقوط به لیگ دو محسوب می‌شود.

استقلال ملاثانی ۱- گل‌ریحان البرز صفر

ملاثانی و گل ریحان البرز که هردو تا قبل از بازی امروز ۵ امتیازی بودند یک مسابقه حساس را دنبال کردند و در پایان نماینده خوزستان بود که ۳ امتیاز خانگی را گرفت و در جدول صعود کرد.
میلاد پاک‌پرور در دقیقه ۶۸ تک گل استقلال ملاثانی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در ثانیه های پایانی بازی نیز سجاد عبدویی بازیکن ملاثانی از زمین بازی اخراج شد.
استقلال ملاثانی با برد امروز به رتبه یازدهم جدول رده بندی لیگ یک رسید و گل‌ریحان نیز با ۵ امتیازی که از گذشته داشت، در رده چهاردهم قرار گرفته است. بی تردید برای استقلال که به تازگی به لیگ یک رسیده، نتایج کنونی عملکرد خوبی محسوب می‌شود.

قشقایی شیراز ۰ خیبرخرم آباد ۰؛ دومین تساوی خیبر با عبدالله ویسی

تیم فوتبال خیبرخرم آباد که با عبدالله ویسی به دنبال رسیدن به رتبه های بالایی جدول رده بندی و اضافه شدن به مدعیان صعود است، به مصاف قشقایی شیراز رفت.
این دیدار در شرایطی برگزار شد که شاهد یک بازی فیزیکی از سوی شاگردان هرمزی و ویسی در شیراز بودیم و در پایان هیچ یک از دو تیم موفق به گلزنی نشدند.
با این تک امتیازی که میان دو تیم تقسیم شد، تغییر زیادی در شرایط نامناسب دو تیم در جدول رده بندی ایجاد نشد؛ قشقایی در ششمین بازی به ششمین امتیاز رسید و رتبه پانزدهم جدول ۱۸ تیمی مسابقات را از آن خود کرد.
در سوی دیگر تیم فوتبال خیبر خرم آباد که پس از تساوی ۲ بر ۲ در هفته چهارم برابر پارس جنوبی جم، عبدالله ویسی را جانشین امید روانخواه کرد، در دومین بازی با مربی جدیدش به تساوی بدون گل دست یافت. خیبر در این مسابقه به ۶ امین امتیاز خود دست یافت و رتبه سیزدهم را در اختیار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =