ادامه سرمای هوا در بیشتر مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی: دیشب در ۲۴ مرکز استان دمای زیر صفر داشتیم و این سرمای هوا ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مرتضی ضرابی گفت: دیشب شب سردی را در کل کشور پشت سر گذاشتیم دمای ۲۴ مرکز استان به زیر صفر رسید که سردترین مرکز استان زنجان با ۱۵ درجه زیر صفر بود و در بین شهرها نیز سراب در آذربایجان شرقی با ۲۶ درجه زیر صفر و خلخال با ۲۳ درجه زیر صفر بود و دمای ورزقان به ۲۲ درجه زیر صفر رسید.

وی ادامه داد: دمای تهران دیشب ۳ درجه زیر صفر بود، فیروزکوه ۱۴ درجه زیر صفر و آبعلی و دماوند به ۱۰ درجه زیر صفر رسید.
کارشناس هواشناسی گفت: همچنان سرمای هوا بصورت شبانه تداوم دارد، اما از امروز در نیمه غربی کشورمان استان‌های ساحلی دریای خزر به تدریج روند افزایش دما را طی امروز و فردا پیش رو خواهیم داشت.
وی افزود: در نیمه شرقی و شمال شرق کشور، شب سردی را از امشب پیش رو داریم و با توجه به باقیمانده فعالیت سامانه بارشی امروز در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق، ارتفاعات البرز بارندگی پیش رو خواهیم داشت.
ضرابی ادامه داد: با عبور این سامانه و صاف شدن هوا، هوای سرد را در شمال شرق کشور خواهیم داشت و وزش باد باعث کولاک برف در بخش‌هایی از شمال شرق کشورمان می‌شود کما اینکه صبح امروز این شرایط را در رضوانشهر استان سمنان تجربه کردیم بطوری که وزش باد ۴۵ کیلومتر بر ساعت رسید و منجر به کولاک برف شد. وی گفت: در شمال شرق کشور از روز یکشنبه به بعد به تدریج بر میزان دمای هوا در طی روز افزوده خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی افزود: فردا نیز پیش بینی می‌شود آسمانی صاف در بیشتر نقاط کشور داشته باشیم البته با عبور موج، فردا بعداز ظهر در مناطقی از استان خوزستان و شمال خلیج فارس و بوشهر شرایط برای بارش‌های پراکنده مهیا می‌شود.
وی گفت: پس فردا علاوه بر این در مناطقی از چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب یزد و جنوب اصفهان بارش‌های پراکنده‌ای رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =