جنگ پاریس و بارسا برای جذب ستاره هلندی/ وضعیت نامشخص آلابا در بایرن/ پیروزی برابر چلسی دوای درد توپچی ها

با بسته خبری فوتبال خارجی همراه ما باشید.

به  گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

پیروزی برابر چلسی دوای درد توپچی ها

میکل آرتتا سرمربی تحت فشار آرسنال که احتمال اخراج او بیش از هر زمان دیگری به نظر می رسد با اذعان به اینکه آرسنال شرایط بدی دارد می گوید بالا بردن روحیه بازیکنانش در این شرایط انرژی زیادی می برد و کار دشواری است.

آرتتا در آستانه دیدار امروز تیمش با چلسی در دربی لندن می گوید پیروزی مقابل چلسی می تواند دوای درد توپچی ها باشد و شرایط تیم را به مراتب بهتر کند.

آرسنال در حال حاضر در رتبه پانزدهم جدول لیگ برتر قرار دارد و آرتتا به شدت تحت فشار است. این تیم در بازی قبلی خود مقابل منچسترسیتی در یک چهارم نهایی جام اتحادیه که روز پنج شنبه برگزار شد 4-1 شکست خورد تا فشارها بر آرتتا و تیمش به شکلی غیر قابل تحمل افزایش یابد.

آرتتا در آستانه بازی مقابل چلسی گفت:" در حال حاضر برای اینکه بازیکنان را متحد نگه داریم و از آنها یک تیم زنده بسازیم نه صرفا گروهی از بازیکنان، این کار انرژی خیلی زیادی می برد چرا که تیم دارد در مسابقات خود می بازد. باید کاری کنیم که بازیکنان نسبت به هم نگاه مثبت داشته باشند و وقتی وضعیت به دلیل هر عامل خارجی خوب نیست یکدیگر را متهم نکنند".

آرتتا در ادامه گفت:" در این شرایط بهترین اتفاق ممکن این است که تیم در یک بازی مهم پیروز بشود. پیروزی در بازی امروز مقابل چلسی می تواند دوای درد ما باشد و شرایط را به کل تغییر دهد".

جنگ پاریس و بارسا برای جذب ستاره هلندی

ممفیس دیپای ستاره هلندی ملی پوش باشگاه لیون فرانسه از زمان روی کار آمدن رونالد کومان هلندی به عنوان سرمربی بارسا یکی از اولویتهای اول این تیم برای خرید بوده است. کاتالانها در تابستانی که گذشت نتوانستند دیپای را جذب کنند اما در ماه های اخیر شایعات درباره آینده او همچنان وجود داشت.

اما در این میان بعد از آنکه اعلام شده بود PSG هم به مسابقه برای جذب دیپای پیوسته روزنامه های فرانسوی گزارش دادند که باشگاه پاریسی حالا تلاش خود برای انتقال دیپای از لیون را افزایش داده است. با اینحال به دلیل رابطه نزدیک و خاصی که رونالد کومان با این بازیکن هلندی دارد همچنان شانس بارسا برای جذب او بیشتر به نظر می رسد.

اما آنچه باعث شده رسانه‌ها در فرانسه در روزهای اخیر شانس PSG را بیشتر از هفته های قبل بدانند دو عامل است. عامل اول اینکه بسیاری از هواداران بارسا احساس می کنند تیم شان نیاز به مهاجم دیگری ندارد. عامل دوم اینکه انتخابات ریاست بارسا همچنان برگزار نشده و مشخص نیست ریاست جدید آیا با همه برنامه های کومان و کادر فنی موافقت خواهد کرد یا نه.

حمله کلوپ به اسطوره بایرن

یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول با انتقاداتی تند علیه مهمت شول وارد درگیری لفظی با ستاره سابق بایرن مونیخ شد و او را متهم کرد که به همان اندازه از مربی‌گری فوتبال سر رشته دارد که از خودروسازی. کلوپ در صحبتهای تند خود علیه شول همچنین گفت که مهمت شول گویا عقل و خرد را با یک قاشق خورده است.

سخنان تند یورگن کلوپ علیه شول به دلیل صحبتهای اخیر او درباره ادین ترزیچ بود که به عنوان سرمربی موقت بوروسیا دورتموند منصوب شده است. ترزیچ قبلا به عنوان استعدادیاب و دستیار سرمربی دورتموند کار کرده و زمانی که کلوپ هدایت زردپوشان آلمانی را به عهده داشته زیر نظر او مشغول فعالیت بوده است.

ادین ترزیچ سرمربی موقت بوروسیا دورتموند که در گذشته دستیار یورگن کلوپ در این تیم بود

مهمت شول در گفتگو با روزنامه آلمانی بیلد درباره ترزیچ گفت:" حرفهای او فاقد نکاتی است که به کار بیاید. حرفهایش مثل این است که بگوید فردا با طلوع آفتاب خورشید در آسمان خواهد بود. یعنی آنالیزهایش هیچ نکته جدیدی ندارد".

یورگن کلوپ که از حمله مهمت شول بایرن مونیخی به دستیار سابقش خشمگین شده بود در پاسخ به شول گفت:" جایگاه شول چیست که مربی ها را قضاوت می کند؟ صحبت کردن او درباره مربی ها مثل این است که درباره خودروسازی صحبت کند. چون در هر دو مورد هیچ چیز نمی داند".

سرمربی لیورپول در ادامه صحبتهایش گفت:" مهمت شول احساس می کند وظیفه دارد مربیان آلمانی جوان را زیر ضربه بگیرد. من اصلا دوست ندارم درباره این مسائل صحبت کنم. ولی شول دائم درباره کسانی که اصلا شناختی از آنها ندارد صحبت می کند".

کلوپ در ادامه صحبتهایش سعی کرد نشان بدهد که مهمت شول پیشتر به دنبال مربی شدن بوده ولی نتوانسته در این حرفه موفق باشد. شول در گذشته دو بار هدایت تیم ذخیره های بایرن مونیخ را به عهده داشت ولی نتوانست به عنوان مربی در تیم اصلی بزرگسالان فعالیت کند.

گواردیولا: فودن باید آرام تر باشد

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در آستانه دیدار امروز تیمش با نیوکاسل به ستایش از فیل فودن پدیده جوان منچسترسیتی پرداخت و ضمن نام بردن از فودن به عنوان یکی از خارق العاده ترین فوتبالیستها در این رده سنی گفت او وقتی تجربه اش بالاتر برود و یاد بگیرد که باید آرام تر باشد مسلما به سطحی بالاتر ارتقا پیدا خواهد کرد.

فیل فودن که در خط میانی بازی می کند در این فصل برای سیتی 17 بازی انجام داده و در این بازی ها 5 گل زده و 4 پاس گل داده است. این ملی پوش انگلیسی 20ساله هفته گذشته در جریان پیروزی 4-1 سیتی بر آرسنال در یک چهارم نهایی جام اتحادیه گل سوم تیمش را با یک ضربه بسیار زیبا به ثمر رساند و بسیار مورد تشویق و تحسین قرار گرفت.

گواردیولا در آستانه بازی امروز سیتی مقابل نیوکاسل به خبرنگاران گفت:" بازیکنان جوان انرژی خارق العاده ای دارند ولی آنها باید در تصمیم گیری‌ نهایی، زمانی که می خواهند پاس آخر را بدهند آرام تر باشند. کسی در آن سن و سال آنقدر انرژی دارد که می خواهد دنیا را فتح کند و این برای ما مهم است".

سرمربی سیتی در ادامه گفت:" این کاملا طبیعی است ولی یک بازیکن در این سن و سال باید تجربه اش بالاتر برود تا بتواند آرام تر باشد. بازیکن جوان مثل فیل فودن فوتبال را همیشه با یک ریتم بازی می کند درصورتیکه فوتبال باید با ریتمهای مختلف بازی شود. گاهی فقط باید در زمین راه رفت و گاهی باید اصلا ریتم نداشت. گاهی هم باید ریتم را تغییر داد. اینطور نیست که از ستاره جوانی مثل فودن بخواهیم اینطور کار کند. نه اینطور نیست. این تنها با تجربه بدست می آید و من می دانم با بالا رفتن تجربه او می تواند به سطحی بالاتر از فوتبالش ارتقا پیدا کند".

آمار بد تیمو ورنر در چلسی

عملکرد درخشان تیمو ورنر در سالهای اخیر در ترکیب لایپزیش باعث شد بسیاری از تیم های بزرگ اروپا برای خرید این ستاره جوان اقدام کنند. اگرچه در ابتدا به نظر می رسید لیورپول مقصد بعدی تیمو ورنر باشد، اما در نهایت این آبی های لندن بودند که موفق به جذب این بازیکن شدند.

با این وجود ستاره آلمانی تیم در بازی‌های اخیر از فرم فوق العاده خود دور بوده و به نوعی نتوانسته انتظارات هواداران چلسی را برآورده کند؛ این در حالی است که به نظر می‌رسید ورنر بعد از انتقال به استمفوردبریج به گلزن اول چلسی تبدیل شود.

مهاجم آلمانی حالا یک آمار منفی را از خود به جای گذاشته است. ورنر در 14 بازی ابتدایی خود برای لایپزیش موفق شده بود آمار بی نظیر 15 گل و 5 پاس گل را به ثبت برساند. این در حالی است که آمار او در چلسی از این حیث با افت قابل توجهی مواجه بوده و او در 14 مسابقه ابتدایی که برای این تیم به میدان رفته تنها 4 گل وارد دروازه حریفان کرده و 4 پاس گل نیز ارسال کرده است.

وضعیت نامشخص آلابا در بایرن

یکی از مهم ترین بحث های نقل و انتقالاتی طی ماه های گذشته به ستاره اتریشی باشگاه بایرن مونیخ یعنی داوید آلابا مربوط بوده است؛ این بازیکن که به نوعی آچار فرانسه باواریایی‌ها طی سال های گذشته به حساب آمده، راضی به تمدید قرارداد با بایرن‌مونیخ نمی شود و به نظر می رسد که با وجود تلاش های این باشگاه، او قصد دارد چالش جدیدی را در ادامه فوتبال خود تجربه کند. همچنین طی روزهای اخیر الیور کان نیز به نوعی جدایی آلابا از جمع باواریایی ها را تایید کرد.

قرارداد ستاره اتریشی در پایان فصل به اتمام می‌رسد و به نظر می رسد که باشگاه بایرن مونیخ ترجیح می‌دهد به جای از دست دادن رایگان آلابا، با دریافت مبلغی این بازیکن را در نقل و انتقالات زمستانی به فروش برساند؛ اتفاقی که اصلا بعید نیست رخ دهد.

طی روزهای گذشته برخی منابع گزارش دادند که دو باشگاه منچستر یونایتد و منچستر سیتی به شدت شرایط جذب ستاره اتریشی را بررسی می‌کنند و حتی مذاکرات خود را هم با مدیر برنامه‌های این بازیکن یعنی پینی زهاوی آغاز کرده اند. اما در همین ارتباط کریستین فالک، خبرنگار مطرح و معتبر بیلد مدعی شده که هیچگونه مذاکره‌ای بین دو تیم شهر منچستر و مدیر برنامه‌های آلابا صورت نگرفته و از طرف دیگر خود این بازیکن نیز انتظار دارد که تیم‌هایی نظیر رئال مادرید، بارسلونا و چلسی نیز به او پیشنهاد بدهند.

سولشر: آزمایشی بزرگ پیش روی ماست

منچستر یونایتد در یک بازی بسیار حساس و مهم مهمان تیم این روزها آماده لسترسیتی خواهد بود. این مسابقه جدال تیم‌های دوم و سوم جدول است و پیروزی شیاطین سرخ در آن می‌تواند آنها را بالای سر لسترسیتی قرار دهد و حتی تیم سولسشر را وارد کورس قهرمانی با رقیب دیرینه یعنی لیورپول کند.

اوله گنار سولسشر، سرمربی منچستریونایتد در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش مقابل لسترسیتی گفت: " ما باید بازی به بازی پیش برویم و در حال حاضر مقابل لسترسیتی قرار می‌گیریم. ما پیش از این بازی های خوب و دشواری مقابل لستر داشته‌ایم. آنها حریف قدرتمندی هستند و از تماشای لستر با برندان راجرز لذت می‌برم.

دیدار با لستر یک آزمایش بزرگ برای ما خواهد بود. ما فصل گذشته در آخرین مسابقه لیگ برتر مقابل آنها به پیروزی دست یافتیم. ما در آن مسابقه به خوبی کار را تحت کنترل داشتیم اما اکنون از آن بازی عبور کرده‌ایم."

انتقادات از یونایتد: " همیشه در اطراف منچستریونایتد سر و صدا وجود دارد.تنها چیزی که ما در مورد آن صحبت می کنیم و روی آن تمرکز می کنیم، بهبود روز به روز و یادگیری است. همچنین نحوه کنار آمدن با موقعیت های خاص. شاید اکنون از ما ستایش می شود و این چیز دیگری است که باید یاد بگیریم که با آن کنار بیاییم." / انتهای پیام

کد خبر: 1085393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =