فتح‌الله‌زاده: شفر اخراج نمی‌شد، استقلال را قهرمان می‌کرد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال پیرامون مسائل اخیر این تیم صحبت‌هایی انجام داد و یک اظهار نظر عجیب و البته جالب بر زبان آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)؛ علی فتح‌الله زاده در گفت‌وگو با رادیو ایران در پاسخ به این سوال که حسن روشن هفته قبل اعلام کرد بازی‌های استقلال را دنبال نمی‌کند و آیا شما مسابقات این تیم را دنبال می‌کنید یا خیر، اظهار کرد: حسن روشن از اسطوره‌های باشگاه استقلال است و حتما دلیل نگاه نکردن بازی‌های استقلال از جانب ایشان ناراحت شدن از نتایج و نحوه بازی استقلال است که من به او حق می‌دهم، اما من به شخصه استقلالی هستم و چه اول شود چه آخر، من دوست‌دار این تیم هستم و بازی‌ها را دنبال می‌کنم. البته که من هم زیاد راضی نیستم و ناراحت می‌شوم. هرچه هم که به ذهنم برسد، به محمود فکری انتقال می‌دهم.

او ادامه داد: تیم‌های بزرگ وقتی حاشیه برای‌شان درست می‌شود، این حواشی تبدیل به طوفان خواهد شد و تیم‌های استقلال و پرسپولیس باید مراقب باشند به حاشیه نروند چون جمع کردن آنها سخت و دشوار است.

مدیرعامل اسبق آبی‌های پایتخت در خصوص اینکه استقلال با محمود فکری می‌تواند موفق باشد یا خیر، عنوان کرد: استراماچونی وقتی به استقلال آمد، هیچکدام از بازیکنان را نمی‌شناخت و همه اذعان داشتند که تیم خوبی بسته نشده است، اما استراماچونی به‌جای پرداختن به حواشی، تمام تمرکزش را بر روی تیم گذاشت و نتیجه‌اش را هم همه دیدیم؛ همه دیدند که از مهدی قایدی چه ستاره‌ای ساخت.

فتح‌الله‌زاده با بیان اینکه مربی فوتبال مثل کارگردان سینما است، گفت: اگر کارگردان از یک بازیگر بازی خوبی بگیرد، همه او را تحسین می‌کنند و این مقوله در فوتبال نیز صدق می‌کند و بستگی به سرمربی دارد که از بازیکن چگونه بازی بگیرد.

او تصریح کرد: محمود فکری در شرایط بدی به استقلال آمده است؛ تیم همدل نیست و در باشگاه استقلال همه باهم همسو نیستند؛ دلیل چنین اتفاقی، این است آدم‌هایی که یک‌سری اختیار دارند، یا اجازه نمی‌دهند از اختیارات‌شان استفاده کنند یا نمی‌توانند استفاده کنند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال عنوان کرد: شما دیدید که دو هفته قبل سه تن از اعضای هیأت مدیره استقلال گفتند اگر فلان فرد انتخاب شود، ما استعفا می‌دهیم؛ آیا شما استعفایی دیدید؟ کدام یک از آنها استعفاء داد؟

فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه گفته می‌شود وزیر مخالف انتخاب مددی به‌عنوان مدیر عامل بوده است و او با فشار علی‌نژاد به این سمت رسیده است که همین اتفاق تعجب بزرگان استقلال را هم نیز در پی داشته است، اذعان کرد: من ۶ سال دور از استقلال بودم و تلاش کردم وقتی به استقلال برگردم که بتوانم ستاره‌ی سوم را برای استقلال به ارمغان بیاورم. بعد از ۶ سال که برگشتم، دیدم اصلا اوضاع مساعد نیست؛ یعنی من نمی‌توانم افرادم را خودم انتخاب کنم، در حالی که جواب هوادار را من باید می‌دادم و به این نتیجه رسیدم که اینجا جای من نیست.

او تاکید کرد: آدم‌های اطراف وزارت‌خانه، ای‌کاش آدم‌های سطح بالایی بودند؛ جالب است آدم‌های معمولی در وزارت ورزش از من انتظار داشتند که افراد خودشان را به من تحمیل کنند، و من حرف آنها را گوش نکردم تا اینکه دیدم زورم به آنها نمی‌رسد و به هر قیمتی حاضر به ماندن و مدیرعاملی در استقلال نشدم. من که تصمیم گیرنده در باشگاه نبودم؛ با حکمی من را انتخاب و با حکمی من را برکنار می‌کردند.

مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: آن کسی که این اختیارات را به یک فرد می‌دهد، مقصر است؛ آن یک فرد در سطح وزیر و معاون وزیر نبوده، بلکه بالاتر از این‌ها بوده است، و این نکته را یادآور شوم وقتی رییس جمهور کسی را به‌عنوان وزیر انتخاب می‌کند، نمی‌شود دو تا تیم را که باهم رقیب هستند، یک رقیب را به‌عنوان وزیر برگزیند و عملا تیم مقابل نتواند کاری از پیش بردارد.

فتح‌الله‌زاده عنوان کرد: این کار اشتباه است که تمام اختیارات و مالکیت دو تیم را به یک شخص و به یک وزارت‌خانه بدهند؛ الان این خلاف قانون است که یک نفر رییس مجمع دو باشگاه باشد، بهتر بود یکی از تیم‌ها را به یک وزیر دیگری می‌سپردند؛ آیا اشکالی بوجود می‌آمد؟ مثلا اگر الان پرسپولیس را به‌دست آذری‌جهرمی بدهند که انقدر پرسپولیسی است، مطمئنا می‌تواند تیم را اداره کند و مشکلی نیز پیش نمی‌آید. ما نمی‌توانیم سرنوشت دو تیم را به یک نفر بدهیم که احیانا تعلقات رنگی هم داشته باشند.

او در پاسخ به اینکه در حال حاضر مددی این توانایی را دارد تا امورات باشگاه استقلال را بگذراند یا خیر، گفت: با توجه به اینکه اختیار انتخاب مدیر عامل با هیأت مدیره است، آیا هیأت مدیره تشخیص نمی‌دهد که این فرد می‌تواند یا نمی‌تواند؟ اگر نمی‌تواند چرا انتخابش کردند؟ مشکل بزرگ اینجاست که مدیرعامل استقلال را هیأت مدیره انتخاب نکرده است؛ و او را معاون وزیر پیشنهاد داده و آنها مجبور شده‌اند که آن حکم را بپذیرند، چون از روی اجبار حکم را پذیرفته‌اند؛ پس طبیعتا آنها همسو نیستند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال یادآور شد: خود احمد مددی برای این سطح از مدیریت باشگاه استقلال ضعف دارد و این موضوع را هم اضافه کنید که هیأت مدیره با او مخالف باشند تا ببینید که چه اتفاقی می‌افتد و با این فرمانی که استقلال در پیش گرفته، سخت است که بتواند امسال مقام خوبی را کسب کند.

فتح‌الله‌زاده در خصوص پنهان شدن مدیران باشگاه استقلال ازجمله احمد سعادتمند پشت اسم استراماچونی و وعده وعیدهای مدیران برای راضی نگه داشتن هواداران و همچنین اینکه در مقطعی او عنوان کرد لیونل مسی را به استقلال می‌آورد، گفت: من به شوخی گفتم مسی را به استقلال می‌آورم؛ اگر در سن ۴۷ ساله شدن مسی، من در استقلال باشم، این کار را خواهم کرد. ژاوی و بازیکنان بزرگ دیگری به قطر آمدند و بازی کردند؛ بازیکنانی که به این سن می‌رسند، آوردن‌شان مشکلی ندارد.

او تاکید کرد: در خصوص استراماچونی هم اعلام کردم اگر نتوانم استرا را به استقلال برگردانم، می‌روم و چون نتوانستم او را برگردانم، از استقلال رفتم؛ با اینکه علاقه داشتم در استقلال بمانم.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال ادامه داد: من هر وقت مدیرعامل باشگاه استقلال شدم، بدهی‌های انباشته وجود داشته و این مشکل باشگاه بزرگ استقلال نیست. استقلال با تمام امکانات موجود به لحاظ درآمدزایی مشکل آن‌چنانی ندارد و پول خوبی به باشگاه تزریق می‌شود. از روزی که من از باشگاه جدا شدم تا به امروز چیزی در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد پول وارد باشگاه شده و هرکسی هم که بگوید چنین پولی نیامده، بیاید تا من به او ثابت کنم هک بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به باشگاه استقلال پول تزریق شده است، ما ۲۰۰ میلیارد پول را بدون دلیل دور ریخته‌ایم؛ مثلا بازیکنی مثل بویان با دو دقیقه بازی کردن کلی پول گرفته است.

فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: من معتقدم اگر شفر آن سال در ایران می‌ماند، استقلال قهرمان می‌شد، اما بی‌جهت او را بیرون کردیم و چیزی در حدود ۲۰ میلیارد پول مُفت باید به او پرداخت کنیم، در حالی که زمان مدیریت من، به جپاروف و ساموئل بدهی داشتیم، بازی کرده و زحمت کشیده بودند ولی استقلال از وجودشان بهره برد.

او تاکید کرد: الان احمد مددی اگر همکاری هیأت مدیره را نداشته باشد، اگر ضعیف باشد، ضعیف‌تر می‌شود. اگر ایشان با تبصره می‌توانست نمره ۱۱ بگیرد، الان با این عدم همکاری ممکن است ۹ بگیرد و تجدید شود.

فتح‌الله‌زاده در پایان در پاسخ به اینکه اگر استقلال با مددی به بن‌بست بخورد و وزارت ورزش از او درخواست کند به استقلال برگردد، چه تصمیمی می‌گیرد، ابراز کرد: من یک استقلالی هستم و هر موقع از من بخواهند، برمی‌گردم ولی به این شرط که من را غرق نکنند؛ اینکه من را دعوت کنند و بگویند برویم در دریا شنا کنیم، اما به محض اینکه رفتیم، در آب وزنه‌های ۱۰۰ کیلویی به من وصل کنند که من غرق شوم، نمی‌شود؛ حتی اگر جلیقه نجات هم داشته باشی با آن هم غرق خواهی شد.

کد خبر: 1085644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =