اقدامات شهید سلیمانی مانع از تحقق اهداف آمریکا در منطقه شد/ لزوم حفظ میراث حاج قاسم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدامات سردار سلیمانی منتج به ناکام شدن نقشه های آمریکا در منطقه و جلوگیری از ایجاد نظم جدید دلخواه آنها شد و به عبارت دیگر سرمایه‌گذاری هفت تریلیون دلاری آمریکا در منطقه با توجه به اقدامات شهید سلیمانی به هدر رفت.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) درخصوص نقش و اهمیت اقدامات شهید سردار قاسم سلیمانی در تقویت و توسعه محور مقاومت در منطقه، اظهار داشت: سردار شهید قاسم سلیمانی را می‌توان شخصیتی بی‌نظیر در حوزه فعالیت‌های مختلفی که داشتند به حساب آورد.

وی گفت: ایشان علاوه بر اینکه یک فرمانده نظامی عالی رتبه با دانش راهبردی بود نقش مدیریتی بسیار پررنگی هم داشت و در مدیریت جبهه مقاومت در منطقه بسیار تاثیر گذار بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: تشکیل و هدایت گروه‌های مقاومت در کشورهای مختلف منطقه و نزدیک کردن فعالیت‌ها و رویکرد آنها در یک جبهه مشترک در مقابله با زیاده خواهی های استکبار و رژیم صهیونیستی از جمله  دستاوردهای بسیار ارزشمند سردار سلیمانی به حساب می آید.

عمویی با بیان اینکه ایجاد و گسترش جبهه مقاومت میراث گران‌بهای سردار شهید سلیمانی پس از شهادتش به حساب می‌آید، افزود: شهید سلیمانی قهرمان ملی، قهرمان جبهه مقاومت و قهرمان مبارزه با استکبار بود.

وی ادامه داد: محبوبیت سردار سلیمانی در میان ملت ایران که برای طرف های مقابل هم بسیار روشن بود و آنها با توجه به نظرسنجی‌های مختلفی که صورت گرفته بود از این امر مطلع بودند، نشان از روح استقلال خواهی و عزتمندی مردم ایران دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی در بیدار کردن روح مبارزه با استکبار و ساماندهی جبهه مقاومت و کلیه گروه هایی که تمایل به حرکت با چنین رویکردی داشتند، نقش بسیار اثرگذار و تعیین کننده ای داشتند.

عمویی با بیان اینکه اقدامات سردار سلیمانی منتج به ناکام شدن نقشه های آمریکا در منطقه و جلوگیری از ایجاد نظم جدید دلخواه آنها شد، تصریح کرد: به عبارت دیگر سرمایه‌گذاری هفت تریلیون دلاری آمریکا در منطقه با توجه به اقدامات شهید سلیمانی به هدر رفت.

وی افزود: پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی مسیری که ایشان حرکت می کردند با قوت و قدرت هر چه بیشتر از سوی دستگاه‌های مختلف نظام و از جمله نیروی قدس سپاه پاسداران به فرماندهی سردار قاآنی درحال پیگیری است و تداوم دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند فقدان از دست دادن سردار قاسم سلیمانی برای ما بسیار زیاد بود اما تاثیری در عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و مقابله با نقشه ها و توطئه های استکبار جهانی ندارد و میراثی که از ایشان به جای مانده است با قوت و قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =