«جانسون» کرسی خود و اکثریت پارلمانی را از دست می‌دهد

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام‌گرفته حاکی از آن است که احتمالاً ضعف عملکرد نخست‌وزیر انگلیس، علاوه بر کرسی او به قیمت از دست رفتن اکثریت پارلمانی حزب محافظه‌کار تمام خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نتیجه نظرسنجی که از سوی مرکز پیمایش افکار عمومی «فوکال دیتا» انجام و در روزنامه «ساندی تایمز» منتشر شده است؛ حاکی از آن است که در انتخابات پارلمانی آتی، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، نه تنها کرسی خود بلکه اکثریت پارلمانی را نیز از دست خواهد داد.

این نخستین نظرسنجی مفصلی است که در آن نظر ۲۲ هزار انگلیسی از همه حوزه‌های انتخاباتی این کشور درباره مواردی چون عملکرد جانسون و دولت محافظه‌کار وی در باب مسائلی چون نحوه مقابله با کرونا و مذاکرات برگزیت، اِعمال شده است.

طبق این نظرسنجی، حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات آتی که زودتر از ۲۰۲۴ برگزار نخواهد شد؛ ۸۱ کرسی را از دست خواهد داد. به این ترتیب، طبق پیش‌بینی‌ها، نسبت کرسی‌های حزب محافظه کار به حزب کارگر، ۲۸۴ به ۲۸۲ خواهد بود و هیچ یک حد نصاب لازم برای تشکیل دولت اکثریت را به دست نخواهد آورد.

همچنین احتمال دارد آنها برای تشکیل دولت ائتلافی به حزب ملی اسکاتلند که خواهان جدایی از انگلیس است؛ متکی شوند.

این پیش‌بینی هم وجود دارد که جانسون از توانایی حفظ کرسی «اوکس‌بریج» ‌در غرب لندن بازبماند.

تبعات انسانی و اقتصادی کرونا در انگلیس بسیار سنگین بوده و ضعف جانسون در مهار این بیماری، یکی از مهمترین عوامل اُفت محبوبیت او تلقی می‌شود.

با شیوع نوع جدیدی از کووید ۱۹ معروف به کرونای انگلیسی، تلفات بیماری در این کشور به بیش از روزی ۹۰۰ نفر رسیده و در مجموع بیش از ۷۴ هزار انگلیسی از آغاز شیوع بحران جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =