موفقیت تست گرم لیزر پرتوان ۱۰kw/ ایران جزو ۵ کشور سازنده لیزر است

عملیات تست گرم لیزر پرتوان ۱۰kw با حضور رئیس مرکز علوم و فنون لیزر ایران با موفقیت در مرکز لیزر انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سازمان انرژی اتمی، متخصصان و دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور در مرکز علوم و فنون لیزر ایران موفق شدند دستاوردی ارزشمند در حوزه لیزرهای پرتوان کسب نمایند. با این دستاورد، جمهوری اسلامی ایران در زمره ۵ کشور سازنده لیزر پرتوان در جهان قرار گرفت.

عملیات تست گرم لیزر پرتوان ۱۰kw با حضور رئیس مرکز علوم و فنون لیزر ایران، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه و هیأت همراه، ۱۰ دی‌ماه با موفقیت در مرکز لیزر انجام شد.

مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران آبان ماه سال گذشته قراردادی با شرکت فولاد مبارکه مبنی بر تولید و ساخت لیزر فیبری و پرتوان ۱۰kw به امضا رساند که امروز پس از گذشت حدود یک سال، تست گرم این لیزر انجام گرفت. قرار است در بهار سال آینده این لیزر جایگزین لیزر گازی اروپایی موجود در شرکت فولاد مبارکه شود.

این امر حکایت از این دارد که جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشارهای حداکثری و تحریم‌های ظالمانه، توان رشد، پیشرفت و رفع نیازهای خود را دارد. همچنین مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران نیز آمادگی مشارکت در طراحی و ساخت نیازهای دارای فناوری سطح بالا(High-tech) صنایع کشور را داشته و از این موضوع استقبال می‌نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =