کلیدی ترین عنصر دربی ۹۴

شهرآورد ۹۴ یک تفاوت بزرگ با سال‌های قبل دارد و آن قدرت مشترک دو تیم است. قدرتی که روی خط دروازه‌ها خودنمایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)-هادی شاه‌مرادی؛ شهرآورد ۹۴ یک تفاوت بزرگ با سال‌های قبل دارد و آن قدرت مشترک دو تیم است. قدرتی که روی خط دروازه‌ها خودنمایی می‌کند.

تابستان امسال بود که گلرهای دو نماینده تبریزی در لیگ برتر با خداحافظی از این شهر راهی تهران شدند و یکی‌شان پیراهن سرخ به تن کرد و دیگری خلعت آبی پوشید؛ حامد لک و رشید مظاهری.
این دو دروازه بان علاوه بر تصمیم مشترک نقل و انتقالاتی و شباهت در شهرهای مبدأ و مقصد، همچنان علاقه‌مند به حفظ یک شکل بودن اتفاقات زندگی فوتبالی‌شان هستند؛ هم از حیث عملکرد و آمار و هم از جنبه رکوردها.

حامد لک و رشید مظاهری که به خوبی در جایگاهشان برای پرسپولیس و استقلال به ثبات شخصیتی مطلوبی رسیده‌اند، تا به اینجای کار نقش بسزایی در نتایج تیمشان ایفا کرده‌اند. به نحوی که با نادیده گرفتن آنها در هر بازی، شاید نتیجه‌ای جز شکست عاید تیمشان نمی‌شد.
حالا این دو سنگربان به آوردگاه بزرگی رسیده اند و خودشان را مهیای شهرآورد می‌کنند. نکته جالب اینکه هر دو بازیکن برای نخستین بار در شرایط چنین مسابقه‌ای قرار می‌گیرند و اصطلاحا "دربی اولی" هستند.
بنابر این در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به هر آنچه از این دو چهره در لیگ بیستم به ثبت رسیده است؛

رشید مظاهری
پسر ۲۸ ساله آبی پوش، پس از یک دوره طلایی در ذوب آهن و تراکتور به استقلال آمد. او در ۷ مسابقه برای این تیم به میدان رفته و موفق شده در ۵ بازی دروازه خود را بسته نگه دارد.
 برای مظاهری می‌توان گفت که او از شب دیدار استقلال و شهرخودرو در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد خودش را نشان داد. شبی که به یاد ناصر حجازی پیراهن دروازه‌بان اسطوره‌ای آبی‌ها را به تن کرد و با درخششی کم نظیر یاد ناصرخان را زنده کرد.

عملکرد خوب رشید در بازی‌های بعدی هم ادامه داشت و او بارها مانع فروپاشی دروازه استقلال شد. عملکردی که به تیم محمود فکری کمک کرد صدرنشین لیگ شود.
نمایش مظاهری در زمین آنقدر خوب بوده که استقلالی‌ها به نقش گلر در موفقیت یک تیم ایمان پیدا کرده‌اند.
حالا مظاهری کاندیدای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی است. موضوعی که چند سالی آبی‌ها با آن فاصله گرفته بودند، به لطف دروازه بان طلایی این تیم مجددا برایشان زنده شده است.

حامد لک
دروازه بان جدید پرسپولیس امتحانش را در لیگ قهرمانان آسیا پس داد. اوج نقش پررنگ او را می‌شود در فینالیست شدن قرمزها دید. در بازی نیمه نهایی و جدال با النصر عربستان. جایی که هم در جریان بازی و هم در ضربات پنالتی اگر تلاش لک نبود، قطعا فینالیست غرب آسیا عوض می‌شد.

حامد لک در لیگ بیستم نیز خودش را بسیار خوب نشان داده و در ۷ بازی پرسپولیس فقط دو مرتبه دروازه‌اش باز شده است.
لک که تا هفته چهارم و قبل از فینال لیگ قهرمانان، هیچ توپی از خط دروازه‌اش رد نشده بود، مقابل تیم های نساجی و ذوب آهن موفق به کلین شیت نشد اما در بازی ماقبل دربی با متوقف کردن مهاجمان سپاهان، انگیزه‌ خوبی برای دیدار با استقلال به دست آورده است.

جدال برای عبور تیم از گذرگاه سخت
شرایط جدول لیگ گویای اهمیت بالای این بازی برای هر دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌باشد. استقلال با کسب سه امتیاز بازی ضمن تثبیت صدرنشینی اختلاف سه امتیازی با تیم دوم جدول پیدا میکند و فاصله‌اش با پرسپولیس را به عدد ۱۰ می‌رساند و در سوی دیگر پرسپولیسی‌ها برای فرار از شرایط نامساعد فعلی به دنبال کسب همه امتیازات این بازی هستند.
این وضعیت از این حقیقت حکایت دارد که دربی ۹۴ تا چه اندازه به مثابه گذرگاهی سخت برای سرخابی‌ها است و با توجه به قدرت هجومی دو تیم، قطعا رستگاری از آنِ تیمی خواهد بود که حراست بهتری از دروازه‌اش داشته باشد.

البته لک و مظاهری تا قبل از این ثابت کرده‌اند دروازه‌شان بازشدنی نیست و همین موضوع کار را برای مهاجمان هر دو تیم سخت می‌کند.
حفظ و ارتقای رکورد کلین شیت و کسب عنوان "بهترین گلر لیگ" تا به اینجای کار و از همه مهمتر رسیدن به پیراهن شماره یک تیم ملی، جدی ترین بارزه‌هایی است که انگیزه هر دو دروازه‌بان را برای این دیدار مضاعف کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =