مهدی: برای برنامه‌ریزی به سمت باشگاهی غش نمی‌کنیم

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر گفت: در برنامه‌ریزی مسابقات به سمت باشگاهی غش نمی‌کنیم و هرکاری انجام داده‌ایم برای تمامی لیگ‌ها بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سهیل مهدی درخصوص انتقاداتی که از نوع برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر مطرح می‌شود، اظهارداشت: ما برای تمام مربیان قدیمی و جدید و البته تمام خانواده فوتبال احترام قائل هستیم و مطرح کردن این صحبت‌ها که ما از مربیان قدیمی می‌ترسیم به دور از مسلمانی است چون فقط ما از خدا می‌ترسیم. فکر نمی‌کنم ما آنقدر حقوق و مزایای زیادی داشته باشیم که بخواهیم از اینگونه مسائل بترسیم و در نهایت اگر لازم باشد کارمان را رها می‌کنیم و می‌رویم.

وی که برنامه آفساید رادیو جوان صحبت می کرد در خصوص اینکه چرا مصاحبه‌هایی که انجام می‌شود چارچوب خاصی ندارد، گفت: برنامه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درست مطابق با برنامه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا چیده شده است. تمام کمیته‌های زیرمجموعه‌های فدراسیون و سازمان لیگ روی این رویه برنامه‌ریزی می‌کنند و اگر دوستان اطلاعاتی در این زمینه ندارند ما می‌توانیم این اطلاعات را در اختیار آنها قرار بدهیم. فدراسیون فوتبال تمام مسائل اخلاقی و ... را پیگیری می‌کند و نفرات حاضر در کمیته مسابقات همه چیز را برای برنامه‌ریزی پیگیر خواهند بود.

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر در خصوص اظهارات پیروز قربانی که مدعی شده بود در این هفته برنامه‌ریزی‌ها به شکلی صورت گرفت که گل‌گهر برنده شود، گفت: من قصد پاسخگویی به شخص خاصی را ندارم. قربانی از پیشکسوتان خوب فوتبال است که اخیراً به جرگه مربیان لیگ برتری اضافه شده و امیدوارم در این مسیر طولانی موفق باشد و یک روز او را روی نیمکت تیم ملی ایران در جایگاه سرمربی ببینیم، این عزیزان سرمایه‌های فوتبال ما هستند و تک تک آنها برای ما قابل احترام هستند.

وی افزود: شاید بحث‌های عصبانیت از کنفرانس مطبوعاتی و اینگونه مسائل باعث شده که پیروز قربانی اینگونه مسائل را مطرح کند، اگر توهینی هم صورت گرفته باشد ارکان قضایی پیگیر خواهند شد و اگر فدراسیون فوتبال صلاح بداند به آن پاسخ می‌دهد. ما به این مسائل ورود نمی‌کنیم اما اینکه به ما اتهام بزنند ما در راستای اهداف برخی‌ها وارد برنامه‌ریزی می‌شویم قطعاً آنها دچار اشتباه شدند. من فکر می‌کنم این مشکلات به شرایط داخلی خود تیم‌ها بر می‌گردد، زمانی ما تیم خوب سایپا را می‌دیدیم که اصلاً این مباحث در آن وجود نداشت. امسال این بحث بیانیه دادن باب شده هرچند من دلیل آن را می‌دانم.

وی یادآور شد: باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری روی تیم‌های خود کرده‌اند که این هزینه‌ها ۲ تا ۳ برابر شده است. به هر حال ساماندهی تیم هم هزینه دارد و طبیعتاً باشگاه‌ها وارد یک فشار هزینه‌ای شده‌اند، آنها سرمایه‌گذاری برای هدفی را انجام داده‌اند که خیلی گران است اما متأسفانه توسعه سازمانی در بین خود باشگاه‌ها و عوامل داخلی‌شان ایجاد نشده است. شاید باشگاه‌ها برنامه‌های خود را به همان شیوه قدیمی ترسیم کرده‌اند و وقتی یک مربی وارد مسئولیت می‌شود و سرمایه و هزینه یک باشگاه در گروی نتایج او می‌رود می‌بینید که نیمکت‌ها هم پرخاشگر می‌شود.

مهدی خاطرنشان کرد: طبیعتاً مربیان از طرف مدیریت احساس ثبات نمی‌کنند و همین می‌شود که دیواری کوتاه‌تر از سازمان لیگ پیدا نمی‌کنند و بلافاصله مربیان به بحث برنامه‌ریزی و اینگونه مسائل ورود می‌کنند. سئوال من این است بجز چند بازی که به واسطه حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده، آیا خود ما گله‌ای از تیم‌ها داشته‌ایم؟ آیا ما بابت اینکه برخی تیم‌ها در بحث پروتکل‌های بهداشتی با ما همکاری نکردند گله‌ای کردیم؟ آیا برگزاری مسابقات با وجود این همه مشکلات در ایام کرونا به درستی پیش نرفت؟

مهدی تصریح کرد: اگر دقت کنید غرب و شرق آسیا به خاطر میزبانی مسابقات معطل شدند ولی در کشور ما بدون ادعای مسئول کمیته مسابقات لیگ‌های کشورمان به صورت مرتب در حال برگزاری است و اگر ما نبودیم چرخه مالی اقتصادی برای خانواده فوتبال ایجاد نمی‌شد. هر روز در حال برنامه‌ریزی هستیم و بی‌ادعاترین گروه خانواده فوتبال محسوب می‌شویم اما ما در مذان اتهام قرار می‌گیریم و  در نهایت این را به انصاف و وجدان خود اهالی فوتبال واگذار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: فصل گذشته یکی از سرمربیان لیگ برتری در ایام کرونا به خاطر درگیری‌هایی که وجود داشت هفته‌ای ۲ یا ۳ پیامک مثل صحبت‌های امروز مربیان برای من ارسال می‌کرد البته این صحبت‌ها دوستانه بود و بعد از یکسال یک روز به من گفت آن روزها خیلی درفشار بودم و از شما عذرخواهی می‌کنم، من هم گفتم من با وجود اینکه خیلی‌ها می‌گویند از کجا وارد فوتبال شدم در این فوتبال حضور داشتم و شرایط را درک می‌کنم اما خواهش من این است انصاف را فراموش نکنند.

مسئول کمیته مسابقات لیگ خاطر نشان کرد: ما نهایت تلاش را کرده‌ایم تا با همه تیم‌ها به صورت مساوی رفتار کنیم. ما درباره کار درست انجام دادن بی‌ادعا نیستیم اما مدعی هم نمی‌شویم که کارمان بدون اشکال است. اینگونه نیست که ما به سمت باشگاه خاصی غش کنیم و هرکاری برای انجام تمام لیگ‌ها بوده است. امیدوارم در جایگاهی که امروز انجام وظیفه کرده‌ایم روسفید باشیم. صحبت دوستان به دیده منت اما خواهشم این است که دوستان من را به سمتی نبرند که انصاف در آن وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =