تاریخ‌سازی بوفون در دربی ایتالیا؛ ۱۱۰۰ بازی رسمی

در دیدار شب گذشته یوونتوس و اینتر، جی جی بوفون، دروازه بان افسانه ای یووه، تاریخ‌ساز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ شب گذشته در دیدار رفت مسابقه نیمه نهایی کوپا ایتالیا، اینتر میزبان یوونتوس بود و جی جی بوفون با ایستادن روی خط دروازه یووه، موفق شد نه تنها نخستین بازی خود را پس از رسیدن به سن ۴۳ سالگی انجام دهد، بلکه به رکورد ۱۱۰۰ بازی رسمی در فوتبال نیز برسد.

اوپتا پیش از بازی شب گذشته اینتر و یوونتوس به این موضوع اشاره کرد که این بازی، هزار و صدمین بازی باشگاهی و یا ملی رسمی بوفون، در طول دوران بازی این دروازه بان باتجربه است. این بازی همچنین ششصد و هفتاد و نهمین بازی بوفون برای یوونتوس بود.

بوفون که به سوپرمن معروف است در ۲۲۰ بازی برای پارما، ۲۵ بازی برای پاری سن ژرمن و ۱۷۶ بازی برای تیم ملی ایتالیا نیز به زمین رفته است.

جی جی بوفون هفته پیش ۴۳ ساله شد و اگر برای فصل بعد نیز قرارداد خود با یوونتوس را تمدید کند، این فرصت را خواه دداشت تا تبدیل به مسن‌ترین بازیکنی شود که در سری آ بازی کرده است.

رکوردی که اکنون متعلق به بازیکن سابق لاتزیو است. رم مارکو بالوتا با ۴۴ سال و ۳۸ روز، مسن ترین بازیکنی است که تاکنون در سری آ به میدان رفته است.

آندره آ پیرلو سرمربی یووه گفته است که با تمدید قرارداد این دروازه بان هیچ مخالفتی ندارد.

پیرلو هفته گذشته راجع به بوفون گفت: "او خوب و سرحال است. هر روز نشان می دهد که می تواند همچنان بازی کند. تمدید قرارداد با بوفون فقط باعث خوشحالی و رضایت ما خواهد شد."

بوفون پس از بازی دیشب با انتشار عکس هایی از خود در دروازه یووه، در اینستاگرام نوشت: "هزار و صدمین بار، عین بار اول. اکنون. یک بار دیگر. تا پایان."

انتهای پیام/

کد خبر: 1088578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =