کسب مهارت در کنار تحصیل برای دانشجویان یک ضرورت است

رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کسب مهارت در کنار تحصیل برای دانشجویان یک ضرورت محسوب می‌شود و دانشجویان می‌تواند در کنار تحصیل علم و دانش با مهارت راه‌اندازی کسب و کار خانگی با کمک جهاد دانشگاهی آشنا و حتی ورود پیدا کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در این آیین، با اشاره به رتبه بالای بیکاری در بین فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی، اظهار کرد: کسب و کارهای خانگی برای قشر دانشجو می‌تواند دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کند.

ابراهیم رحیمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خوبی در بحث مزارع گیاهان دارویی، اسانس‌گیری گل‌ محمدی و گیاهان دارویی، کارگاه‌ های تولیدی دارد، که خوشبختانه بحث برند این واحدهای تولیدی حل شد.

وی تأکید کرد: می‌توان با ارائه تسهیلات و آموزش ‌های مهارتی دانشجویان را به سمت اشتغال زایی سوق داد.

در ادامه این نشست رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کسب مهارت در کنار تحصیل برای دانشجویان یک ضرورت محسوب می‌شود و دانشجویان می‌تواند در کنار تحصیل علم و دانش با مهارت راه‌اندازی کسب و کار خانگی با کمک جهاد دانشگاهی آشنا و حتی ورود پیدا کنند.

سیروس رضایی افزود: دانشجویان برخی دانشگاه‌هایی که شهریه پرداخت می‌کنند، می‌توانند در کنار تحصیل با راه‌اندازی مشاغل خانگی بار مالی ناشی از تحصیل را تا حدودی جبران کنند و برای خود منبع درآمدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک ظرفیت عظیم نیروی انسانی به خصوص در حوزه دانشجویی برای ورود به مشاغل خانگی دارد و جهاد دانشگاهی نیز با تجربه بسیار خوبی که در طرح مشاغل خانگی در استان برای بیش از ۲۸۰۰ نفر از زنان استان اجرا شد و کمک بسزایی در رفع بیکاری استان داشته است.

رضایی با بیان اینکه اتصال به بازار یکی از مشکلات تولیدکنندگان در بحث مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک است، افزود: جهاد دانشگاهی در اجرای ‌طرح نوین مشاغل خانگی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای و تسهیل‌گر فاز اتصال به بازار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش های کوتاه مدت تخصصی و اشتغال محور، جهاد دانشگاهی نیز برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می تواند تاثیر بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: این نهاد انقلابی آمادگی دارد با استفاده از همه ظرفیت ها برای همکاری دو جانبه میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت های فرهنگی، پژوهشی ، آموزشی و اشتغال و کمک به ایجاد کسب و کار و فرهنگ کارآفرینی گام های بسیار موثری بردارد.

رشید ریاحی سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم در این نشست گفت: همکاری در برگزاری سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی –پژوهشی کوتاه مدت مشترک به منظور ارتقای سطح علمی و فنی پرسنل، کارشناسان و محققان و متخصصان، استفاده از نیروی انسانی، نخبگان، ظرفیت ها و توانمندی های آموزشی و پژوهشی، فناوری ها و تجهیزات یکدیگر با هدف برطرف کردن نیازهای متقابل، استفاده از فضاهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی طرفین در سراسر استان و مشارکت در تامین نیازهای علمی و فناورانه شامل تجهیزات و امکانات، نشریات، کتب علمی، تبادل اطلاعات علمی و ایجاد امکان استفاده متقابل از کتابخانه ها و آرشیو مجلات برای پرسنل، متخصصان و محققین طرفین، حمایت طرفین از اجرای پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشجویان در راستای اولویت های پژوهشی طرفین و استفاده از پتانسیل های طرفین و همکاری در تدوین و اجرای پروژه های تحقیقاتی و درآمدزا مشترک با توجه به نیاز ها و اولویت های طرفین از جمله محورهای اصلی این تفاهم نامه است.

کد خبر: 1089015

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =