شورای سیاست‌گذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

شورای سیاست‌گذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شریفانی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه شورای سیاست‌گذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران کل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، استاد شهریار پرهیزگار و جمعی از اساتید و نخبگان قرآنی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: آموزش قرآن کریم بخشی از فعالیت های قرآن کریم در حوزه آموزش است، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای جنبه های فرهنگی در حوزه علوم قرآنی نیز برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور نخبگان قرآنی، اظهار داشت: نخبگان قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی قم دور هم جمع شده اند تا با همفکری مسیر مناسبی برای ترویج و گسترش علوم قرآنی در دانشگاه ها با محوریت روخوانی و روانخوانی درس قرآن کریم ارائه دهند.

استاد شهریار پرهیزگار نیز در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: خطوط اصلی قرآنی را مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، لذا وقتی رهبر معظم انقلاب می گویند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، مباحث روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به عنوان مقدمه ای برای حفظ قرآن کریم مطرح می شود.

وی با بیان اینکه بهترین، قویترین و بدیل ترین روش آشنایی با قرآن، انس با آن است، افزود: انس با قرآن کریم بسیار حائز اهمیت است، لذا باید تلاوت قرآن در کشور نهادینه شود و موضوعات قرآنی در متن همه مباحث قرار گیرد. برای تمامی مسائل جامعه آیه قرآنی وجود دارد.

وی ادامه داد: کسانی می توانند در کلاس های درس حفظ قرآن کریم تدریس کنند که خودشان حافظ باشند، لذا مدرسانی که حافظ قرآن نیستند، نمی توانند حافظ تربیت کنند.

در ادامه این جلسه هر یک از صاحب نظران علوم قرآنی کشور نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل قرآنی و محتوای درس آشنایی با قرآن کریم با محوریت بررسی و تحلیل آیین نامه های مصوب نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خصوص نحوه تدریس و آموزش قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089994

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =