تقویت سامانه بارشی در ۴ استان

با توجه به پرحجم شدن سامانه بارشی در 4 استان، سازمان هواشناسی توصیه کرده است از سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی پرهیز شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سازمان هواشناسی با انتشار هشدار سطح نارنجی از تقویت سامانه بارشی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود زمان شروع تقویت این سامانه از صبح یکشنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه ادامه یابد.

نوع مخاطره پیش بینی شده این رخداد، بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه و کاهش دید افقی، در مناطق کوهستانی کولاک برف روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و ارتفاعات شرق خوزستان باشد.

اثر مخاطره اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، تأخیر یا لغو پروازها، کولاک در گردنه‌های برف گیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، لغزندگی و کولاک برف در جاده‌ها به ویژه جاده‌های روستایی خواهد بود.

هواشناسی توصیه کرده است از سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی پرهیز شود، ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی آمادگی داشته باشند و خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی تجهیز شوند، پرهیز از صعود کوهنوردان، سایر اقدامات پیشگیرانه، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر تا اواخر وقت روز دوشنبه توصیه می‌شود.

در روز دوشنبه پیش بینی شده بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه و کاهش دید افقی و در مناطق کوهستانی به شکل کولاک برف در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و ارتفاعات شرق خوزستان اتفاق افتد.

اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، تأخیر یا لغو پروازها، کولاک در گردنه‌های برف گیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، لغزندگی و کولاک برف در جاده‌ها به ویژه جاده‌های روستایی پیش بینی شده است.

پرهیز از سفرهای برون شهری بویژه در مناطق کوهستانی، آمادگی ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، پرهیز از صعود کوهنوردان، سایر اقدامات پیشگیرانه، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر توصیه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =