دانشگاه آزاد اسلامی در کنار مردم زلزله‌زده سی‌سخت

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در کنار دیگر اقشار جامعه براساس وظیفه ذاتی و انسانی خود به‌صورت خودجوش نسبت به تهیه کمک‌ها و اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان اقدام کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سی‌سخت 29 بهمن‌ماه شب سختی را تجربه کرد. زمین‌لرزه‌ای به بزرگی5.6 ریشتر خسارت‌های مختلفی را به زندگی اهالی این منطقه از استان کهگیلویه‌وبویراحمد وارد کرده است. هنوز هم سی‌سخت نیاز به توجه و کمک دارد. از همین‌رو گروه‌های جهادی در منطقه حاضر شدند تا بخشی از مشکلات مردم این شهر را مرتفع کنند.

دانشگاهیان دانشگاه آزاد این استان نیز از این حادثه غافل نشدند.‌ تجربیاتی مانند سیل فروردین سال گذشته، دانشگاه آزاد به‌عنوان یک دانشگاه اجتماعی نسبت به این حوادث هم بی‌تفاوت نبوده و نیست. 

کرم جانی‌پور، دبیر هیات‌امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد درخصوص کمک‌های این دانشگاه به مردم زلزله‌زده سی‌سخت گفت: «در پی وقوع زلزله 5.6 ریشتری در شهر سی‌سخت، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در کنار دیگر اقشار جامعه براساس وظیفه ذاتی و انسانی خود به‌صورت خودجوش نسبت به تهیه کمک‌ها و اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان اقدام کردند تا ‌ بتوانند با اهدای کمک‌های خود بار غم سنگین آنها را به دوش بکشند و یار و غمخوار آنها باشند.» 

او اضافه کرد: «کارکنان، اساتید و هیات‌رئیسه دانشگاه در پی وقوع زمین‌لرزه شدید در سی‌سخت با جمع‌آوری کمک‌های خود به‌صورت نقدی و غیرنقدی و همچنین تهیه مایحتاج ضروری زلزله‌زدگان از قبیل بخاری، پتو، مواد خوراکی، ست‌های بهداشتی به کمک مردم خوب و زلزله‌زده سی‌سخت شتافتند.» جانی‌پور در ادامه تصریح کرد: «کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به‌صورت خودجوش و با همت بالا در کنار دیگر مردم از ساعت‌های اول وقوع زمین‌لرزه به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت سفر کردند یا با تهیه مایحتاج ضروری زلزله‌زدگان و ارسال آنها به سی‌سخت، تلاش کردند به کمک آنها شتافته تا شاید بتوانند بار این غم را برای آنها سبک کنند.»

  سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اهدای 70 عدد بخاری‌نفتی به نیازمندان این منطقه خاطرنشان کرد: «اولین محموله کمک‌ها علاوه‌بر کمک‌های نقدی شامل سیستم‌های گرمایشی با حضور کارکنان و هیات‌رئیسه دانشگاه در سی‌سخت به مردم اهدا شد.»

  او ادامه داد: «همچنین با هماهنگی‌های به‌عمل آمده بخشی  از کمک‌های آماده‌شده به قرارگاه‌های جهادی مستقر در سی‌سخت داده شد تا از طریق شناسایی افراد نیازمند توسط جهادگران این قرارگاه‌ها دراختیار افراد نیازمند قرار گیرد.» 

جانی‌پور گفت: «محموله دوم کمک‌ها که شامل تعداد قابل توجهی پتو بود که توسط همکاران واحد یاسوج خریداری شده بود در مرحله بعدی کمک‌رسانی میان زلزله‌زدگان توزیع شد. محموله‌های سوم و چهارم شامل بسته‌های بهداشتی و سیستم‌های گرم‌کننده هم به‌زودی خریداری و به سی‌سخت ارسال می‌شود.»  

او به مشارکت کارکنان این دانشگاه در روند امدادرسانی به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت اشاره کرد و افزود: «بعضی از همکاران واحد یاسوج روزانه پس از اتمام وقت اداری با حضور در شهر سی‌سخت و حضور در قرارگاه‌های جهادی از قبیل آشپزخانه‌های سیار، برپایی چادر و جابه‌جایی لوازم خانه‌های آسیب‌دیده و ساخت خانه‌ها درحال خدمت و کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده‌ هستند.» 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد در پایان گفت: «‌صد بسته بهداشتی خریداری ‌شده که به‌زودی ارسال و تقسیم می‌شود. همچنین مقادیر قابل توجهی بسته‌های مواد غذایی شامل برنج، رب‌گوجه و روغن هم در روزهای پیش‌رو خریده خواهد شد و دراختیار مردم قرار خواهد گرفت.»

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام /

کد خبر: 1090138

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =