یافتن شغل متناسب با تخصص برای فارغ‌التحصیلان دشوار است

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: یکی از آسیب‌های موجود در کشور یافتن شغل متناسب با تخصص برای دانش آموختگان دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ 146مین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور  با موضوع بررسی ماموریت‎‌های جهاد دانشگاهی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

منصور کبگانیان در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران گفت: از سوی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ماموریت‌هایی برای جهاد دانشگاهی تعریف شده است که اولین ماموریت‌ مدیریت انتقال و توسعه فناوری در طرح‌های کلان توسعه‌ای و عمرانی است.

وی با اشاره به سابقه جهاد دانشگاهی در برخی از زمینه‌های فناوری اظهار کرد: درخواست ما این است که این نهاد نه به عنوان مجری طرح‌های فناوری بلکه به عنوان مدیر و ناظر بر انتقال دانش فنی وارد عمل شود.

کبگانیان با بیان اینکه برای اجرای ماموریت‎‌های جدید جهاد دانشگاهی چالش‌هایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکلات ناشی از اعمال تحریم‌ها علیه کشور و بخش دیگری از این چالش‌ها ساختاری است که البته برخی از این مشکلات تاحدی رفع شده است.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در برخی از مقاطع چالش‌های جدی وجود دارد که نیاز است شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور وارد شود که در این زمینه نیز قطعا اقدام خواهیم کرد.

کبگانیان تصویب نهایی ماموریت‌های جهاد دانشگاهی را یکی از چالش‌ها عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، انتقال ماموریت‎های جدید جهاد دانشگاهی باید به تصویب شورای اقتصاد یا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برسد. در این زمینه مقرر شد که هماهنگی‌هایی با معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان عضو ستاد راهبری نقشه جامع و عضو ستاد اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

وی هدایت شغلی و توانمندسازی دانش آموختگان دانشگاهی را از دیگر ماموریت‌های جهاد دانشگاهی نام برد و یادآور شد: یکی از آسیب‌های موجود در کشور یافتن شغل متناسب با تخصص برای دانش آموختگان دانشگاهی است؛ هر چند که ممکن است فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل داشته باشند ولی این افراد در یافتن شغل متناسب با تخصص خود دچار مشکلاتی هستند.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ایجاد نهاد پژوهش و فناوری و مشارکت در ارتقای کرسی‌های نظریه پردازی را به عنوان دیگر ماموریت‌های مهم جهاد دانشگاهی نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =