بارش برف و باران در غرب کشور از فردا آغاز می‌شود

از آغاز وقت فردا سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد، این سامانه سبب بارش باران و برف در شمال غرب و غرب کشور می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در نوار شمالی کشور و از بعد از ظهر در بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

از آغاز وقت فردا سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد، این سامانه سبب بارش باران و برف در شمال غرب و غرب کشور می‌شود.

فعالیت این سامانه بارشی طی بعد از ظهر فردا شدت می‌یابد، از این‌رو این سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده، به‌تدریج در بخش‌هایی از دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و نواحی مرکزی کشور سبب بارش باران، گاهی وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات سبب بارش برف می‌شود.

روز جمعه شدت و گسترده فعالیت سامانه بارشی بیشتر می‌شود و به‌جز جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب، سایر مناطق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

از بعد از ظهر روز شنبه با حرکت سامانه بارشی به سوی شرق  از شدت فعالیت آن در نواحی غربی کشور کاسته و فعالیت آن به سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور محدود می‌شود.

این سامانه بارشی در اواخر وقت روز شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود، طی روز یکشنبه برای بیشتر نقاط کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود.

با ورود سامانه بارشی از فردا در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور وزش باد شدید خواهیم داشت و طی روز جمعه با گسترش سامانه در کشور، سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد، کولاک برف در ارتفاعات و کاهش دید افقی را به‌دنبال دارد.

روز شنبه برای نواحی جنوبی و نیمه شرقی کشور افزایش سرعت وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، از فردا تا شنبه با عبور سامانه بارشی، در بیشتر مناطق کشور کاهش محسوس دما را خواهیم داشت و از بعد از ظهر روز یکشنبه روند افزایش دما آغاز خواهد شد.

دریای خزر از بعدازظهر فردا تا اوایل وقت روز شنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، طی سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1090856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =