نبودن تماشاگران یکی از دلایل افت فوتبالمان است

سرمربی پارس جنوبی جم با انتقاد از نداشتن زیرساخت های لازم در لیگ یک گفت: نتایج فوتبالی و واقعی در خیلی از بازی ها رقم نمی خورد و مشکلات فوتبال در لیگ یک بسیار ملال آور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) امیرکریمی؛ محمد نصرتی طی گفتگویی اختصاصی در خصوص شرلیط تیم های تحت نظرش در این سه سال اخیر گفت: متاسفانه هر سال با قول های مالکان و مدیر عامل‌های باشگاه‌ها بخصوص در مورد مسائل مالی روبرو می‌شویم که معمولا هم محقق نمی‌شوند تا در طی فصل با مشکلات بسیاری دسته و پنجه نرم کنیم. طبیعتا این مسائل تمرکز را از بازیکنان و کادر فنی می‌گیرد.

سرمربی پارس جنوبی جم در مورد جایگاه فعلی این تیم در جدول گفت: شش هفته اول صدر نشین جدول بودیم اما متاسفانه توجهی به ما نشد و این موضوع باعث افت تیم شد که تا میانه‌های جدول نزول پیدا کنیم. هرچند ما نا امید نیستیم و فقط شش امتیاز با صدر جدول فاصله داریم و احتمالا اعتراض ما در مورد بازی نود ارومیه مورد قبول استیناف قرار بگیرد چند رتبه بالا می آییم.

وی ادامه داد: براساس مصوبه مجلس تیم‌های حاضر در لیگ یک مشمول قانون ورزش قهرمانی می‌شوند که بر اساس این قانون، سازمان‌های متولی آنها می‌توانند بودجه ای برای آنها در نظر بگیرند.

نصرتی افزود: متاسفانه در فوتبال ما کار فنی و مباحث علمی جای خود را با داد و بیداد روی نیمکت ها عوض کرده، بخصوص در لیگ یک که نظارت نسبت به لیگ برتر کمتر است و اتفاقا به همین دلایل بسیاری از داوران و حتی ناظران بازی‌ها تحت تاثیر بعضی از رفتارها قرار می‌گیرند که شاید در پاره ای موارد امنیت خود را در خطر می‌بینند، به همین سبب بعضی از نتایج بازی‌ها فوتبالی و واقعی رقم نمی‌خورد.

نصرتی درباره اینکه چرا فوتبال داخلی ما در این فصل تا اینجای کار افت چشمگیری داشته گفت: یکی از دلایل موثر در این موضوع عدم حضور تماشاگران تیم ها بخصوص هواداران تیم های پرطرفدار و مردمی در ورزشگاه است چرا که دو آیتم عملکرد بازیکنان با عناوین تحت فشار تماشاگران و یا تحت انگیزه و هیجان حضور هواداران دیگر به چشم نمی آید و این یکی از موضوع های پایین آمدن کیفیت بازی ها می باشد.

وی یادآور شد: به عنوان بازیکنی که سال‌ها در سطح ملی و بالاترین رده باشگاهی حضور داشته و سه فصل اخیر هم به عنوان سرمربی تیم‌های لیگ یک فعالیت کرده صعود از لیگ یک به لیگ برتر را بسیار سخت‌تر از هدف بسیاری از باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر می دانم که صرفا برای حضور و ماندن در جدول لیگ برتر تلاش می کنند، کار مربیان تیم های لیگ یکی بخصوص آنهایی که برای صعود تلاش می‌کنند بسیار دشوار است.

سرمربی فصل پیش گل ریحان در مورد اتفاقات سال پیش این باشگاه گفت: سال پیش بیست و یک هفته صدرنشین لیگ یک بودیم و نقریبا امید اول صعود به لیگ برتر ولی متاسفانه مشکلات مالکیتی گریبانگیر تیم ما شد و نتوانستیم ادامه دهیم و به ناچار از آن تیم جدا شدم. در ابتدای این فصل هم با چوکای تالش به توافق رسیدم اما به دلیل خط زدن چند بازیکن بومی جو مسمومی بر علیه من شکل گرفت که از حضور در آن تیم هم منصرف شدم.

نصرتی همچنین در مورد اینکه فنی‌ترین تیم لیگ برتر و امید اول قهرمانی این فصل را چه تیم‌هایی می داند تضریح کرد: پرسپولیس و گل محمدی قالب تاکتیکی خود را پیدا کرده اند و تغییرات بازیکنان چندان لطمه ای به کلیت تاکتیکی این تیم نمی‌زند البته در این مسیر سپاهان با محرم نویدکیا و تیم پرمهره‌ای که در اختیار دارد بخصوص در فاز تهاجمی می‌تواند یکی از شانس‌های قهرمانی باشد.

وی با بیان اینکه "در واقعیت فوتبال ما فیرپلی مالی مشخصی وجود ندارد"، گفت: هر سال چند تیم مانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد و تراکتور بار خود را برای قهرمانی می‌بندند و یا اینکه حداقل برای کسب سهمیه دست و پا می زنند که اتفاقا از حمایت های جانبی مانند صدا وسیما و افکار عمومی برخوردارند ولی دیگر تیم‌ها به دلایلی مثل ناتوانی مالی و نداشتن بسیاری از حمایت های جانبی، اصولا برای نیفتادن از لیگ برتر یا نهایتا ماندن در میانه‌های جدول تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =