کارنامه ورزش دانشگاه آزاد در سال کرونایی

با وجود شرایط سختی که ویروس کرونا بر پیکر ورزش تحمیل کرد، ورزش دانشگاه آزاد در سالی که گذشت موفق شد بارها و بارها در رشته‌ها و عرصه‌های مختلف افتخارآفرینی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بهروز آرمان، مسئول روابط عمومی مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشتی به بررسی کارنامه درخشان ورزش این دانشگاه در سال ۱۳۹۹ پرداخت که متن آن به شرح زیر می‌باشد؛

۱- بر اساس تازه ترین آمار سازمان جهانی بهداشت، از زمان همه گیری «کووید- ۱۹» بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا مبتلا افزون بر دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر قربانی این ویروس منحوس شده اند. در ایران نیز ابتلای قریب به یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر به «کووید- ۱۹» تایید شده است و بیش از ۶۱ هزار نفر بر اثر ابتلا به همین ویروس، جان خود را از دست داده‌اند.
جهان ورزش هم در سال کرونایی، با شرایط خاصی دست و پنجه نرم کرد و بسیاری از رویدادهای ورزشی داخل و خارج کشور، لغو و یا با اما و اگرهای فراوان و تحت تدابیر شدید بهداشتی برگزار شد. مهرداد میناوند و علی انصاریان، دو چهره فوتبالی سرشناس بودند که زمستان امسال ناباورانه  قربانی «کووید- ۱۹» شدند و جامعه ورزش ایران به سوگشان نشست. شماری از ورزشکاران ملی پوش ایران هم به این ویروس مبتلا شدند اما خوشبختانه پرونده زندگی شان با کرونا مهر نشد تا اینکه یکی از سخت ترین سال های قرن به روزهای پایانی رسید.

۲- در این سال سخت که بسیاری از اماکن ورزشی به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعطیل و یا نیمه تعطیل بود و ورزشکاران رشته های مختلف، امکان فعالیت های حرفه ای را در تمامی طول سال نداشتند، شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه، با سیاست گذاری و برنامه ریزی هدفمند، تلاش همه جانبه ای برای حفظ و ارتقای اعتبار این برند ملی کردند. دانشگاه آزاد اسلامی از قریب به ۴۰ سال پیش؛ یعنی همزمان با تاسیس این دانشگاه، در ورزش همگانی، قهرمانی، حرفه ای و ملی، اثرگذار بوده و حالا با داشتن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع فضای مناسب ورزشی در سراسر کشور و حضور پررنگ در عرصه های مختلف فرهنگی ورزشی، یک قطب اثرگذار در ورزش کشور است. نگاه حرفه ای و دلسوزانه مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی به مقوله ورزش تا آنجا پیش رفته که امسال با وجود پاندمی کرونا، ۲۱ تیم مردان و بانوان دانشگاه در لیگ های برتر کشور  شرکت کردند و سال را با کارنامه طلایی به پایان رساندند. البته فعالیت حرفه ای باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی نیز همانند سایر باشگاه ها پس از صدور مجوزهای لازم از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش و با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی آغاز شد و به خوبی ادامه یافت.
 
 تیم های مردان دانشگاه آزاد اسلامی: واترپلو قهرمان، دوچرخه سواری جاده و کوهستان قهرمان، ووشو قهرمان، قایقرانی (روئینگ) قهرمان، شمشیربازی(سابر) قهرمان، تیراندازی با کمان (ریکرو) قهرمان، کشتی فرنگی نایب قهرمان، قایقرانی (آب های آرام) نایب قهرمان، دوومیدانی مقام سوم، شمشیربازی (اپه) سوم، شمشیربازی (فلوره) سوم. رقابت در لیگ های برتر کاراته و تنیس روی میز نیز ادامه دارد و ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی مصصم به کسب مقام های ارزنده هستند.

 تیم های بانوان دانشگاه آزاد اسلامی: تیراندازی با تفنگ بادی قهرمان، دوومیدانی نایب قهرمان، ووشو نایب قهرمان، تیراندازی با کمان (ریکرو) نایب قهرمان، قایقرانی (روئینگ) نایب قهرمان. رقابت در لیگ تنیس روی میز ادامه دارد و لیگ کاراته، هنوز آغاز نشده است.

۳- شناسایی و معرفی استعدادها و چهره های جدید به ورزش ملی، تعامل و انعقاد تفاهم نامه همکاری با فدراسیون های مختلف ورزشی کشور، تعامل با کمیته ملی المپیک، میزبانی از تیم ملی کاراته بانوان کشور در سال المپیک برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، مشارکت در برگزاری لیگ‌های برتر هندبال، هاکی و کاراته، تدوین برنامه راهبردی پنج ساله مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵، طراحی و راه اندازی سامانه برگزاری رویدادهای ورزشی غیرحضوری برای خانواده بزرگ دانشگاه، تدوین شیوه نامه و اجرای مسابقه های غیرحضوری همگانی و قهرمانی، برگزاری نخستین دوره پرستار ورزشی در کشور به صورت آنلاین، بارگذاری اطلاعات کامل اماکن سرپوشیده و روباز ورزشی تمامی واحدهای دانشگاه در سامانه ای به همین نام، تهیه اطلس مصور اماکن ورزشی دانشگاه برای آشنایی سازمان ها و نهادهای مختلف، راه اندازی شورای تخصصی ورزش استان ها با ساختار نو، تدوین شاخص های دانشگاه دوستدار ورزش، معرفی سفیران فرهنگی ورزشی دانشگاه و برنامه ریزی مدون برای استعدادیابی ورزشی در مدرسه های سما، از جمله مهم ترین اقدام های مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه در سال جاری به شمار می آید که اجرای موفق هر کدام از این برنامه ها، نیازمند یک تیم کاری متعهد و حرفه ای بود.

۴- در عصر حاضر به دلیل وجود کاربرد وسایل ارتباط‌ جمعی که وسعت، نفوذ و تأثیر آن ها شگفت انگیز و حتی بی بدیل است، ارتباطات جمعی شکل نوینی یافته و تحول جامعه بشری را تحت الشعاع خود قرار داده است. به همین دلیل عصر حاضر را «عصر ارتباطات» نامیده اند. در این بین، رسانه ها به ‌عنوان بخشی از ساختار نوین جامعه و یکی از ابزار فراگیر و در دسترس همگان، در تمامی کشورها نقش حساس و مهمی را در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و غیره ایفا می کنند. با توجه به تأثیر رسانه های جمعی در فرایند اطلاع‌رسانی، گفتمان سازی، آموزش، مشارکت اجتماعی و فرهنگ سازی ورزشی در جامعه و اعتلای ورزش کشور و توسعه و فراگیر کردن آن، روابط عمومی مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از همان ابتدای سال با تهیه پیش نویس پیوست رسانه ای، پیوند حرفه ای و روزافزون رسانه و ورزش را در دستور کار خود قرار داد تا حق مطلب را در دایره وسیع ارتباطات حوزه ورزش یکی از بزرگ ترین دانشگاه های حضوری دنیا به نحو شایسته ادا کند.

پوشش خبری و تصویری تمامی مسابقه‌ها و رویدادهای مهم مرکز ورزش و باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه، برقراری تعامل و ارتباط حرفه‌ای با رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری از جمله رسانه ملی، جریان‌سازی رسانه‌ای فعالیت‌های فرهنگی ورزشی دانشگاه با همکاری صمیمانه اداره کل روابط عمومی دانشگاه و همچنین روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری آنا و باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) از جمله کارهایی است که در روابط عمومی مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده و سال آینده نیز به لطف و یاری خداوند، بهتر و جامع تر ادامه خواهد یافت.

همچنین ۴۰ ساعت پخش زنده مسابقه های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی از شبکه های سه و ورزش سیما، نقش مهمی در معرفی این دانشگاه به عنوان یار و یاور ورزش ملی و قطب تاثیرگذار در ورزش کشور داشت.

۵- همانطور که عنوان شد اجرای موفق هر یک از رویدادها و برنامه های مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه، نیازمند یک تیم کاری متعهد و حرفه ای بود. دکتر علیرضا زند، دکتر کامران کتال، دکتر رادین روحانی، دکتر شهره شریفیان، دکتر مهسا دارا، مهدی محمدبیگی، علیرضا شهیدی پور، محمد صالحی مرزیجرانی، رمضان جوادی، سعید اسمدار، سعید شقاقی، علی شعرباف، نیلوفر اسکویی، ملیحه جهانی، انسیه سینایی فرد، زهرا خداویسی، امیرعلی سرهنگی، حمید علیزاده، سعید احسانی، محمدرضا حیدری، محمد اسحقی، عبدالله شریفی، غلامرضا تاجیک، حسنا شیخی، ابوالقاسم عبدی و مهران حیدری، امسال نیز در مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از جان و دل مایه گذاشتند تا کارنامه این مرکز در سال کرونایی، طلایی باشد. علاوه بر این، بسیاری از همکاران عزیز دانشگاهی در بخش های مختلف اداری، مالی، پشتیبانی و همچنین استان ها، همدل و همگام با مرکز ورزش و تربیت بدنی
دانشگاه، تلاش ارزنده و قابل تقدیری انجام دادند.

سال ۹۹ با همه فراز و فرودهایش به پایان نزدیک می شود و این چنین در می یابیم زندگی، سفری است که نقطه پایان نمی شناسد؛ قصه ای که پی در پی فصل دیگری را آغاز می کند. اگر آماده باشیم هر لحظه ماجرایی نو در شرف وقوع است و افق های گسترده در پیش رو. آری؛ روزهای خوب، خیلی ساده و بی صدا وارد زندگی می شوند و ذهن مان را مسرور خاطره هایی می کنند که در کنار هم زیسته ایم و در اندوه و شادی آن، همراه و همگام هم بوده‌ایم.

نرم نرمک می رسد اینک بهار ...

انتهای پیام/

کد خبر: 1091149

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =