راهنمایی نابینایان توسط کوله پشتی هوشمند

محققان نوعی کوله پشتی هوشمند مجهز به دوربین‌های فوق دقیق تولید کرده‌اند که برای راهنمایی افراد نابینا و کم بینا برای عبور از خیابان‌ها قابل استفاده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از انگجت؛ محققان موفق به تولید کوله پشتی هوشمندی شده‌اند که دارای دوربین فوق دقیق و نیز فناوری اختصاصی اینتل برای پردازش تصاویر دوربین‌های فوق دقیق است. دوربین این کوله از نوع Luxonis OAK-D و تراشه هوش مصنوعی آن مبتنی بر فناوری پردازش تصاویر مودیویوس اینتل است.

این کوله پشتی که در دانشگاه جرجیا ساخته شده، با دقت بالایی برای ناوبری و مسیریابی افراد کم بینا و نابینا قابل استفاده است.

کوله پشتی فوق که  به جی پی اس نیز مجهز است به طور مداوم برای هشت ساعت قابل استفاده بوده و باتری جیبی سبک آن فضای زیادی اشغال نمی‌کند. از جمله مزایای کوله پشتی مذکور میتوان به شناسایی سریع موانع زمینی و هوایی و ارسال پیام صوتی به فرد نابینا یا کم بینا اشاره نمود.

قرائت علائم راهنمایی و رانندگی و تغییرات آنها اعم از تغییر رنگ چراغ راهنمایی از جمله دیگر مزایای این سیستم است.

یک هدفون بلوتوث برای دریافت اطلاعات صوتی و همین طور کنترل صوتی کل این سیستم در نظر گرفته شده و به همین شیوه می‌توان اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران را نیز ذخیره کرد. این سیستم به صورت منبع باز طراحی شده تا به روز کردن آن توسط دیگر محققان هم ممکن باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =