اجرای طرح جهانی ساعت زمین در تبریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در تبریز نیز همزمان با بیش از ۱۰ هزار شهر جهان، طرح ساعت زمین اجرا می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران؛  حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در مورد طرح ساعت زمین اظهار کرد: کلانشهر تبریز نیز سال هاست که به جمع اجرا کنندگان طرح جهانی ساعت زمین پیوسته است.

وی گفت: طرح ساعت زمین سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature)‌ بصورت سالانه در ۲۷ مارس (شنبه هفتم فرودین ۱۴۰۰)، با هدف و آرمان آگاهی بخشی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان برگزار می شود.

عباس نژاد اظهار کرد: طی اجرای این طرح، چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری مکان های بزرگ و نمادین شهرها در مدت یک ساعت خاموش می شود.

وی گفت: بر این اساس و با هماهنگی های صورت گرفته، رویداد ساعت زمین تبریز، در پل کابلی، ساختمان اداره کل حفاظت محیط زیست، ساختمان فرمانداری و عمارت تاریخی میدان ساعت و ایل گلی، ساختمان مرکزی شهرداری تبریز و چندین ساختمان مناطق شهرداری ساعت ۲۰ و ۳۰ به مدت یک ساعت اجرا می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار شهر از ۱۲۸ کشور جهان به رویداد ساعت زمین پیوسته اند و این امر در ایران امسال با مشارکت ۱۴ کلانشهر و شهر اجرا میشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =