رعایت حقوق بشر شرط بهبود رابطه بروکسل با ترکیه است

رهبران اروپایی در دیدار با مقامات ارشد ترکیه تاکید کردند که رعایت حقوق بشر از سوی آنکارا شرط بهبود رابطه بروکسل با این کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از گاردین؛ «اورزلا فون درلاین» و «شارل میشل» رئیس کمیسیون و رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کردند که رعایت حقوق بشر یکی از شرط‌های بروکسل برای بهبود رابطه با آنکارا است.

بر اساس این گزارش، مقامات ارشد اتحادیه اروپا دیروز سه‌شنبه پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از اهمیت شراکت با این کشور سخن گفتند اما در عین حال خواستار بهبود کارنامه آنکارا در زمینه رعایت حقوق بشر و احترام به حکومت قانون شدند.

رئیس کمیسیون و رئیس شورای اتحادیه اروپا همچنین از ایجاد فضای باثبات و امن در رابطه ترکیه با قبرس و یونان به عنوان یکی دیگر از شروط بروکسل برای رابطه نزدیک تر با آنکارا یاد کردند.

یونان و قبرس از اعضای اتحادیه اروپا هستند.

سفر روز سه‌شنبه رئیس کمیسیون و رئیس شورای اتحادیه اروپا به دنبال مواضع مسالمت جویانه رجب طیب اردوغان در قبال کشورهای عضو اتحادیه اروپا صورت گرفت.

هرچند ترکیه همچنان به طور رسمی یکی از کشورهای داوطلب عضویت در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود اما در عمل درخواست عضویت آنکارا در این اتحادیه مسکوت مانده است.

دو مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا با این حال تاکید کردند که ترکیه با توجه به نقشی که در پذیرش پناهجویان ایفا کرد «شریکی مهم» برای این اتحادیه است.

یکی از دستیاران رئیس جمهور ترکیه در مورد دیدار وی با مقامات عالی رتبه اتحادیه اروپا گفت که رجب طیب اردوغان خواستار بهبود توافق سال ۲۰۱۶ کشورش با بروکسل در مورد پناهجویان شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =