۵ محصول فناورانه زیست فناوری رونمایی شد

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید پنج محصول فناورانه «واکسن آبزیان یرسین»، «استارتر لبنی»، «توکسین بایندر ۴جزئی»، «پروبیوتیک پیشگیری از سالمونلا» و «کرم اگزمای پروبیوتیک» شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مریم تاج آبادی ابراهیمی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در آئین رونمایی از طرح‌های ملی معاونت علمی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: امروز ۵ محصول فناورانه حوزه زیست فناوری که توسط محققان این شرکت به نتیجه رسیده رونمایی می‌شوند.

وی در خصوص یکی از این محصولات گفت: استارتر لبنی یکی از این محصولات است و به عنوان استراتژیک ترین محصول در حوزه لبنیات اکنون توسط این شرکت به تولید می‌رسد.

تاج آبادی ابراهیمی افزود: علاوه بر اینکه استارتر لبنی در کشور متناسب با ایرانیان مهم است، موضوع پدافند غیرعامل محسوب می‌شود، زیرا این استارتر با میکروب‌های زنده به تولید می‌رسد و اگر این محصول استراتژیک را نداشته باشیم هیچ شیری تبدیل به ماست نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ما تاکنون ده‌ها میلیون دلار واردات استارتر داشتیم که اکنون توانسته ایم در این شرکت با توجه به مسائل امنیت غذایی از زیست بوم خودمان باکتری‌هایی را جداسازی کنیم و سازگار با بدن ایرانیان استارتر لبنی را به تولید برسانیم.

تاج آبادی ابراهیمی تصریح کرد: واکسن یرسین از دیگر محصولاتی است که به عنوان اولین واکسن حوزه آبزیان امروز توسط محققان و تیم‌های این شرکت به تولید رسیده است.

محققان در این شرکت دانش بنیان موفق به تولید پنج محصول فناورانه «واکسن آبزیان یرسین»، «استارتر لبنی»، «توکسین بایندر ۴ جزئی»، «پروبیوتیک پیشگیری از سالمونلا» و «کرم اگزمای پروبیوتیک» شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =