فینالیست آسیا باید در هند بازی کند؛ خنده‌دار است

با مهدی شیری در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس قبل از اولین بازی آسیایی مقابل الوحده امارات و سایر مسائل گفت‌وگویی انجام دادیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس بعد از فینال آسیا در فصل گذشته مورد انتقاد زیادی واقع شد و شدیداً تحت فشار بود. با این حال بعد از گذشت چند بازی نیمکت‌نشینی مهدی دوباره به ترکیب ثابت تیمش برگشت و تا قبل از دیدار با نساجی بازیکن فیکس پرسپولیس بود. در دیدار مقابل نساجی یحیی گل‌محمدی ترجیح داد از سیامک نعمتی در پست مدافع راست استفاده کند و شیری روی نیمکت نشست. با مهدی در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس قبل از اولین بازی آسیایی مقابل الوحده امارات و سایر مسائل گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید. لازم به ذکر است این مصاحبه قبل از سفر سرخپوشان به هند گرفته شد.

این اولین مصاحبه با تو در سال جدید است. سال نو مبارک!
ممنون از محبتت. من هم بار دیگر سال نو را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم سال جدید پر از اتفاقات خوب و سلامتی برایشان باشد.

سال ٩٩ برای تو تقریباً پرفراز و نشیب بود. به نظرت بهترین و بدترین اتفاق سال قبل چه بود؟
خب قهرمانی همیشه لذت‌بخش است. به نظرم قهرمانی با پرسپولیس در لیگ و البته صعود به فینال آسیا جزو بهترین اتفاقات سال قبل بود در مقابل شکست در فینال تلخ‌ترین اتفاق ممکن در سال ٩٩ بود.

برای سال جدید چه آرزوهایی داری؟
اول از همه آرزو می‌کنم این بیماری منحوس کرونا نابود شود و همه مردم در کمال صحت و سلامتی زندگی کنند. آرزوی فوتبالی من هم در سال جدید گرفتن همه جام‌ها با پرسپولیس است.

در سال جدید به ازدواج هم فکر می‌کنی؟
بله چرا که نه. اگر شرایط مهیا شود قطعاً به ازدواج فکر می‌کنم و دوست دارم تشکیل خانواده بدهم. البته ازدواج به این سادگی نیست و باید دید در آینده چه پیش می‌آید.

بهترین دوستانت در پرسپولیس چه کسانی هستند؟
خب خدا را شکر من رابطه خوبی با همه بچه‌های تیم دارم و با همه رفیقم ولی با کمال کامیابی‌نیا و سیدجلال حسینی صمیمی‌تر هستم و این دو بهترین رفقای من در پرسپولیس به حساب می‌آیند.

اگر موافقی برویم سراغ سؤالات جدی‌تر.
خواهش می کنم، در خدمتم.

بعد از چند بازی که فیکس بودی در دیدار مقابل نساجی نیمکت‌نشین شدی، در این مورد چه صحبتی داری؟
من به عنوان یک بازیکن وظیفه دارم به بهترین شکل تمرین کنم و خودم را آماده نگه دارم. بقیه مسائل در اختیار کادر فنی است و آنها تصمیم می‌گیرند چه کسی بازی کند و کدام بازیکن نیمکت‌نشین باشد. نیمکت‌نشینی من تصمیم آقایحیی بود و من مشکلی با این قضیه ندارم. واقعاً از ته دلم این موضوع را می‌گویم که موفقیت و برد تیم از بازی کردن من خیلی مهم‌تر است. هر وقت کادر فنی تشخیص داد که می‌توانم به تیم کمک کنم با جان و دل برای پرسپولیس بازی می‌کنم. ما خیلی به ٣ امتیاز دیدار مقابل نساجی نیاز داشتیم و هر طور شده باید در زمین خودمان این دیدار را می‌بردیم که خدا را شکر این اتفاق افتاد.

در بازی‌های اخیر مهاجمانتان خیلی فرصت‌سوزی کردند برای بازی‌های آسیایی نگران این موضوع نیستید؟
اول باید این را بگویم اینکه در هر دیدار کلی موقعیت گل ایجاد می‌کنیم یکی از نکات مثبت تیم ماست. به جرأت می‌گویم هیچ تیمی در لیگ به اندازه ما فرصت گلزنی ایجاد نمی‌کند. ولی قبول دارم در کنار گل‌هایی که می‌زنیم فرصت‌های زیادی هم از دست می‌دهیم. امیدوارم در دیدارهای آینده بچه‌ها با تمرکز بیشتر بتوانند موقعیت‌ها را تبدیل به گل کنند تا در این خصوص به مشکل نخوریم.

کنعانی‌زادگان هم کل زمین را دوید تا بگوید گل را من زدم!
واقعیتش من خودم نمی‌دانم چه کسی گل را زد. واقعاً فرقی نمی‌کند حسین زده باشد یا مهدی به نظرم تنها چیزی که اهمیت دارد گرفتن ۳ امتیاز بود که خدا را شکر به این مهم رسیدیم.

در آستانه شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا هستیم، شرایط تیم برای این رقابت‌ها چطور است؟
خب لیگ قهرمانان آسیا سختی‌های خاص خودش را دارد و چالشی جدی برای ما به حساب می‌آید. خدا را شکر تیم شرایط خوبی دارد و هدفمان این است که استارت خوبی در بازی‌های آسیایی داشته باشیم و با گرفتن ۳ امتیاز مقابل الوحده کارمان را شروع کنیم.

نظرت در خصوص گروه پرسپولیس چیست؟
اینکه بعضی‌ها می‌گویند گروه ما آسان است را اصلاً قبول ندارم چون اصلاً در لیگ قهرمانان آسیا تیم ضعیف یا بازی راحت وجود ندارد. همه تیم‌ها با قدرت و با آمادگی کامل وارد مسابقات می‌شوند و ما هم همه تلاشمان را می‌کنیم تا با کسب حداکثر امتیازات و صدرنشینی در گروه به ایران برگردیم.

خیلی‌ها می‌گفتند هند شایسته میزبانی این بازی‌ها نیست به خصوص اینکه وضعیت کرونا در این کشور هم بد است، نظرت در این مورد چیست؟
اینکه فینالیست آسیا باید در هند بازی کند خنده‌دار است. به نظرم شاید می‌شد تصمیم دیگری برای میزبانی گرفت. حالا نخواستند یا نتوانستند را نمی‌دانم. به هرحال این اتفاق افتاده و ما باید خودمان را با شرایط موجود وفق دهیم. امیدوارم در طول مسابقات مشکلی برای هیچ بازیکنی پیش نیاید و همه در سلامتی کامل به ایران برگردند. ضمن اینکه مطمئن باشید هر چه داریم می‌گذاریم تا نتایج مناسبی بگیریم و دل هواداران را شاد کنیم.

به نظرت پرسپولیس دوباره می‌تواند به فینال آسیا راه پیدا کند؟
از صمیم قلبم می‌گویم که هر چه در توان داریم برای سربلندی پرسپولیس بزرگ می‌گذاریم. واقعاً تنها هدف ما رسیدن دوباره به دیدار پایانی است و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم. از همه هواداران عزیزمان هم می‌خواهم برایمان دعا کنند تا بتوانیم با نتایج‌مان آنها را خوشحال کنیم.

در لیگ هم رقابت تنگاتنگی با سپاهان و استقلال دارید، ادامه لیگ را چطور می‌بینی؟
فکر می‌کنم در ادامه فصل شاهد لیگ جذابی خواهیم بود. ما اصلاً کاری به سایر تیم‌ها نداریم و فقط روی بازی‌های خودمان تمرکز می‌کنیم. قطعاً در همه جام‌ها هدف ما قهرمانی است و ان‌شاءا... بعد از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا توانمان را برای ادامه لیگ و کسب عنوان قهرمانی خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

منبع:خبرورزشی

کد خبر: 1093041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =