پرسپولیس روی دور همیشگی

شاگردان گل محمدی در حالی نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان را پیروز شدند که همچنان شاهد گل نزدن مهاجمان این تیم هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیرکریمی(کارشناس فوتبال)؛ پرسپولیس در حالی سه امتیاز اول خود در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد که با کمترین تغییرات چه از نظر فنی و چه ترکیب پا به مبدان گذاشته بود. یحیی گل محمدی با علم به اینکه بازی اول در چنین سبک برگزاری بازی‌ها چه تاثیراتی بر ادامه راه دارد اولوئیت کار را بر اساس بردن قرار داده بود تا میخ خود را در روز اول محکم به زمین بکوبد و در اولویت های بعدی احتمالا معیارهای زیبا بازی کردن و تعداد گل بالا را در نظر داشته است.

الوحده

بدون تعارف الوحده حریف ساده ای نبود. اگرچه در رده هشتم رقابت های امارات قرار دارد اما بسیار زیرک و موزی بازی می کرد و شاید در مقام مقایسه از خیلی از تیم های لیگ برتر داخلی یک سروگردن بالاتر بود. تن‌کاته مربی این روزهای این تیم که کمی دورتر از لحاظ زمانی دستیار ریکارد در بارسا هم بوده، تیم خوبی را بر اساس شرایط وارد زمین کرده بود. در یکی دو صحنه هم نفس پرسپولیسی ها را در سینه حبس کرد. بخصوص با حضور اسماعیل مطر در زمین و در نیمه دوم پرسپولیس کم تحت تاثیر الوحده نبود. هرچند استراتژی پرسپولیس هم انتخاب فضا ودادن توپ به حریف بود.

شخصیت پرسپولیس

پرسپولیس حالا دارای شخصیت بالایی در آسیا است. تیم‌های روبرو با دید یک تیم پر قدرت با آن روبرو می شوند. در اصطلاح عام فوتبالی در فوتبال ما و حداقل در دور گروهی آسیا پرسپولیس در رختکن به نظر می‌رسد یک گل از حریف جلو هست. همین موضوع در موارد زیادی به نفع پرسپولیس می‌شود و آنها با دست بالا در زمین حضور پیدا می‌کنند. هرچند شرایط بر عکس هم می‌تواند باشد مثلا در برابر بعضی تیم‌ها کار می‌تواند به بن بست بخورد چراکه آنها برای خنثی کردن چرخ این تیم بسیار بد افت و چقر بازی خواهند کرد. در کل اما پرسپولیس در آسیا و در این گروه دارای شخصیت برنده است.

ترکیب اصلی

انتخاب ترکیب اصلی توسط کادر فنی در بازی با الوحده همان ترکیب برنده در بازی‌های قبلی لیگ بود با یک جابجایی اجباری؛ امیری به جای آقایی. پس با نگاه عدم دست زدن به ترکیب اصلی ترکیب اولیه چیده شده بود که اتفاقا کار درستی بود. البته داشتن بازیکنان آماده روی نیمکت برای تقسیم انرژی در حین بازی با آن رطوبت بالا هم جزو معیارهای موفقیت می باشد.

پاشنه آشیل دفاع

هر چقدر چپ پرسپولیس با وحید امیری در حمله و اورلپ و اینتر لب و دوندگی بیمه هست اما در فاز دفاعی همچنان متزلزل. منظور از تزلل ضعیف بودن بازیکن نیست دقیقا نداشتن خصوصیات ذاتی این پست می توانتد برای او و پرسپولیس دردسرساز باشد. دقت کنید لحظه برخورد پای امیری با پای بازیکن الوحده در جریمه یادآور داستان VAR  فصل پیش می توانست باشد. تکرار این نکته که امیری با اصول دفاع کناری و خصوصیات آن بخصوص در پنجاه متر عقب زمین غریبه هست شاید بیراه نباشد. کادر فنی حتما باید با توجیه او ریسک حضور او را  در این پست کم کند.

دور همیشگی پرسپولیس

پرسپولیس یک بار دیگر با گل سیدجلا ل پیروز شد. با حداقل نتیجه. با گل نزدن های دوباره مهاجمین و جورکشی هافبک‌ها و مدافعین تیم. همچنین با دادن فضا به تیم حریف در زمان‌هایی از بازی در بین هافبک های دفاعی و مدافعین وسط خودی. یک باگ مهم که هنوز کامل برطرف نشده است. پرسپولیس می‌برد با همان داشته‌ها.  فعلا که این تیم روی همان دور همیشگی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =