رکوردشکنی تازه فضاپیمای «افق‌های نو» در فاصله گرفتن از زمین

فضاپیمای افق‌های نوی ناسا که در ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ با عبور از کنار پلوتون از منظومه شمسی خارج شده بود، به زودی رکورد جدیدی را در زمینه فاصله گرفتن از زمین ثبت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسلش گیر؛ افق‌های نو در اول ژانویه سال ۲۰۱۹ از کنار سیارکی به عرض ۳۶ کیلومتر به نام آروکوت گذشت که یک صخره یخ زده محسوب می‌شود و در کمربند کویپر واقع است که بعد از منظومه شمسی واقع شده است. این کمربند متشکل از اجرام دنباله دار متعددی است که ابعاد متفاوتی دارند.

این فضاپیما امروز فاصله خود از کره زمین را به ۷.۵ میلیارد کیلومتر افزایش داده و رکورد تازه‌ای را به ثبت می‌رساند. تا به حال تعداد بسیار محدودی از فضاپیماهای ساخت بشر توانسته‌اند با موفقیت به چنین فاصله‌ای از زمین برسند. این فاصله با زمین تا بدان حد زیاد است که انتقال هر یک از دستورات ناسا از زمین به آن با سرعت نور در حدود هفت ساعت طول می‌کشد.

منبع انرژی این فضاپیما یک ژنراتور هسته‌ای حرارتی است که آن را تا اواخر دهه آینده میلادی عملیاتی نگه می‌دارد. انتظار می‌رود تا آن زمان فاصله فضاپیمای افق‌های نو با زمین نسبت به رقم فعلی دو برابر شود. این فضاپیما در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۰۶ سال میلادی به فضا پرتاب شد و نخستین فضاپیمایی است که به‌سوی پلوتون پرواز کرد و به مطالعه دربارهٔ این سیارهٔ کوتوله و پنج ماه تا کنون شناخته‌شده آن، به‌ویژه شارون، پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =