پرسپولیس و همواری ادامه راه آسیا

صعود پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان با شکست دادن گوآ قطعی شد و این در حالی است که حالا باید به چند نکته مهم توجه نمود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیر کریمی(کارشناس فوتبال)؛ پرسپولیس بازی اول دور رفت را برنده از زمین خارج شد، امری که بعید نبود و با اختلاف فاحش کلاس دو تیم هم روی کاغذ و هم در زمین دور از ذهن نبود. حالا که پرسپولیس گرچه بار خود را به دور بعدی بسته اما نگاهش را به چند جبهه دوخته، چرا که بازی های سخت لیگ و جام حذفی و حتی دور بعدی همین بازی ها انتظار این تیم را می کشد.

نکته بارز دیگر بازی پرسپولیس آزمون و خطا کردن کادر فنی با دو مهاجم است که باید دید در آینده تصمیم کادر فنی در این مورد چه خواهد بود.

ترکیب متفاوت

چینش ابتدایی پرسپولیس با سه بازی قبل کاملا متفاوت بود. مهمترین پیام این موضوع اعتماد دو طرفه گل محمدی به تیمش و تیمش به گل محمدی و انتخاب هایش هست. ضمن اینکه ناخودآگاه اعتماد به نفس را هم به کل بدنه تیم تزریق می کند. حضور شریفی برای اولین بار به شکل فیکس آن هم در آسیا، تست کردن علی شجاعی یک بار دیگر در دفاع چپ، بازی دادن شیری و در نهایت بازی دادن به مهدی خانی و عبدی.

تفاوت دو بازی

یکی از تفاوت‌های این بازی با بازی گوآ در دور رفت این بود که در هر دو نیمه در این بازی پرسپولیس به گل رسید. دقت کنید که در بازی قبل نیمه دوم افت زیادی پرسپولیس را در بر گرفت یا بهتر بگوییم بازیکنان تعویضی در آن بازی جواب ندادند.

پختگی کامیابی نیا

انصافا کامیابی نیا گوهری شده در دستان گل محمدی. روی نیمکت در کنار تیم هست و دلش در زمین. در زمین هم که حضور دارد گل می زند، هافبک دفاعی می ایستد، دفاع وسط می رود، خلاصه مرز پختگی را در حال تجربه کردن هست.

بدون دفاع وسط

بالاخره نوبت نبودن سیدجلال حداقل در یک نیمه شد. نه سید جلال بلکه کنعانی زادگان هم تعویض شد. پرسپولیس بدون دفاع وسط تخصصی را هم دیدیم. گل محمدی باید به فکر جایگزین این دو تن باشد، پستی که شوخی بردار نیست، همه بازی‌ها هم یک سبک نیستند و احتمال هر امکانی در نبود آنها وجود دارد.

عدم تمرکز مهاجمین

این بازی‌ها حالا ظاهرا در حال کشیدن جور بازی‌های لیگ هست، چرا که حالا مهاجمان پرسپولیس گل می‌زنند و گل نزدن‌هایشان را فراموش کرده‌اند. اما واقعیت این است که به نظر نه آل کثیر و نه شهریار تمرکز لازم را هنوز در باکس حریف ندارند. ضربه مغانلو اگرچه گل شد اما نباید از حرکت ناشیانه دروازه‌بان گوآ هم در این صحنه به راحتی گذشت. در هر صورت فعلا با این گلزنی‌ها بار روانی از سر خط حمله برداشته شده، اما قطعا مهاجمین این روزهای پرسپولیس باید به تمرین و تکرار بیشتری بپردازند.

تمرین برای لیگ

ادامه راه برای این پرسپولیسی هموار شد. پس حالا بر عکس سال پیش این لیگ قهرمانان هست که جور لیگ برتر را برای این تیم می کشد و پرسپولیس حالا بیشتر برای لیگ بازی خواهد کرد. فراموش نکنید بازی‌های سخت ادامه لیگ و کورس قهرمانی و گلات برای پرسپولیس هنوز وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =