ول‌نکن‌های هندی!

سرانجام پس از حرف و حدیث‌های فراوان، باشگاه گوای هند به‌دلیل پست اینستاگرامی حاشیه‌ساز باشگاه پرسپولیس، از این باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدرضا ولی‌زاده؛ پس از سفر تیم پرسپولیس به گوای هند برای شرکت در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، در حالی‌که کاروان پرسپولیسی‌ها در هواپیما بود، پست اینستاگرامی در صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس منتشر شد که حاشیه‌های زیادی برای باشگاه به همراه داشت، باشگاه پرسپولیس با انتشار پستی با ادبیات و محتوایی عجیب از نحوه میزبانی‌ها انتقاد کرد و ورود پرسپولیس به هند را با حمله نادرشاه افشار به این کشور مقایسه کرده بود و با اشاره به لشگرکشی نادرشاه افشار به هندوستان خبر از فتح هند و گوا این بار در زمین فوتبال داد.

پس انتشار این پست تنش‌های بسیاری میان هواداران این دو تیم شکل گرفت و هندی‌ها این پست را توهین به مردمشان خطاب کردند و خواهان برخورد جدی با پرسپولیسی‌ها شدند، اما پس از بالا گرفتن این درگیری‌ها و ایجاد شایعاتی مبنی بر شکایت گوا بر علیه پرسپولیس، پست اینستاگرامی پاک شد و پرسپولیسی‌ها مجبور به عذرخواهی شدند، اما با وجود عذرخواهی رسمی پرسپولیس، گویا تبعات آن پست علیه این باشگاه تمامی ندارد.

در این شرایط، باشگاه گوای هند رسما از پرسپولیس به‌دلیل آنچه توهین به مردم هند خوانده، رسما به AFC شکایت کرده است و این اقدام را نژادپرستی خوانده‌اند.

حال "تایمز هند"، در گزارشی به شکایت تیم گوا این کشور از پرسپولیسِ ایران پرداخته است که متن ترجمه این گزارش را در ذیل می‌خوانید:

درخواست تمامی اعضای فدراسیون فوتبال هند از کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر آغاز اقدامات انضباطی علیه پرسپولیس برای توهین به فدراسیون فوتبال هند و مردم این کشور
قهرمانان فوتبال ایران هم‌اکنون در گوا هند به سر می‌برند اما پیش از این  فدراسیون فوتبال این کشور برای خراب‌کاری در چارتر پرواز این تیم، گوا هند را متهم کرده بود.

این تیم در پستی که در صفحه مجازی باشگاه خود قرار داد در متن آن به حمله امپراطوری ایران و تسخیر هند در قرن هجدهم اشاره کره بود که یکی از کامنت‌های آن بسیار تحقیرآمیز بود و به شان مردم هند توهین می‌کرد، خجالت‌آور است که تاریخ و فرهنگ ملت هند را که همواره سزاوار احترام است مورد حمله قرار دهند.

فدراسیون فوتبال هند طبق ماده ۵۰ و ۵۸ تقاضا اقدامات انضباطی علیه پرسپولیس را دارد، ماده ۵۰ درخصوص کشیدن یک بازی به بدنامی و یا توهین و برچسب زدن به یک باشگاه اشاره می‌کند و ماده ۵۸ هم در مورد تبعیضی صحبت می‌کند که می‌گوید اشخاص یا سخصی از یک گروه در یک رقابت از طریق حرف یا حرکت نژادپرستانه، شخص یا اشخاصی را مورد توهین قرار بدهند، جریمه می‌شوند.
در ماده ۵۰ به طور واضح درج شده است که اگر توئیتی زده شود و یا در صفحه مجازی مطلبی نوشته شود و امکان پیگیری شخص (ادمین) وجود نداشته باشد یا ندارد، خود باشگاه مسئولیت را باید بپذیرد و به همین علت در این شرایط پرسپولیسی‌ها در این شکایت با مشکل برخورد می‌کنند.

به هرحال باید دید نتیجه این شکایت چه خواهد شد، در شرایطی که طبق شنیده‌ها فردا آخرین مهلت پاسخ پرسپولیسی‌ها است، هنوز اقدام خاصی از سوی طرف ایرانی انجام نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =