شکست پرسپولیس پس از ۹۱ روز!/ شهریار از شیخ جاماند، لک از اخباری

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی مقابل الوحده امارات تن به شکست دادند که آخرین بار در مسابقات لیگ برتر و مقابل آلومینیوم اراک مغلوب شده بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ پرسپولیس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا  در حالی که پیش تر به عنوان اولین تیم غرب آسیا ، صعود خود را  به مرحله حذفی قطعی کرده بود در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الوحده امارات رفت. سرخ ها برای قطعی کردن صدرنشینی خود، تنها به یک تساوی در این بازی نیاز داشتند.

ترکیب اولیه

یحیی که به خوبی اهمیت این بازی را میدانست با وجود قطعی شدن صعود پرسپولیس در بازی قبل ، این بازی را با ترکیب اصلی و کامل خود آغاز کرد و برخلاف بازی گذشته مقابل گوا که به چند بازیکن اصلی خود استراحت داده بود ، در این دیدار از تمام بازیکنان اصلی خود در ترکیب اولیه استفاده کرد.

ضعیف ترین ۴۵ دقیقه سرخ ها در آسیا

پرسپولیس در نیمه اول بازی را در شرایطی آغاز کرد که در همان پنج دقیقه ی ابتدایی بازی در میان تعلل مدافعان گل اول را دریافت کرد و به اصطلاح فوتبالی ها ، این بازی یک هیچ به نفع الوحده شروع شد. در ادامه ی نیمه اول میتوان گفت پرسپولیسی‌ها ضعیف ترین ۴۵ دقیقه ی خود را در این تورنمنت سپری کرد به گونه ای که حتی موفق به زدن یک شوت در چهارچوب نشدند. نیمه اول که با مالکیت بی هدف پرسپولیس همراه بود در پایان با همان تک گل، به سود شاگردان تن کاته به پایان رسید.

تعویض های یحیی کارساز نشد

یحیی نیمه دوم را با سه  تغییر آغاز کرد. نعمتی، مغانلو و سرلک را از بازی بیرون کشید و شیری ، نورالهی و عالیشاه را به بازی آورد. این سه تغییر به طور نسبی شرایط پرسپولیس را نسبت به نیمه ی نخست کمی تغییر داد و در این نیمه سرخ ها ، مالک توپ و میدان بودند و الوحده را مجبور به دفاع مطلق کردند و چند موقعیت نسبی را هم به وجود آوردند حتی تیرک دروازه الوحده دو بار به لرزه درامد اما با همه ی این تغییرات و حتی آمدن شجاعی و عبدی و ده نفره شدن الوحده در ده دقیقه ی پایانی ، باز هم گره از کار پرسپولیس باز نشد و پرسپولیس با اینکه در نیمه ی دوم عملکرد بهتری داشت ، در پایان موفق به تغییر نتیجه نشد و بلاخره روند پیروزی های پی در پی پرسپولیس در لیگ قهرمانان قطع شد و نخستین شکست پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد.

اولین باخت پرسپولیس بعد از ۹۱ روز

پرسپولیس در حالی این دیدار را به الوحده واگذار کرد که آخرین باخت سرخ ها ، ششم بهمن ماه نود و نه، در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر در اراک ، مقابل آلومینیوم اراک رقم خورده بود و سرخ ها از آن بازی تا به امروز ، در ۱۳ مسابقه ۱۱ برد و ۲ تساوی کسب کرده بودند ، به گونه ای که در ۸ بازی لیگ برتر ، ۱ بازی جام حذفی و ۴ دیدار آسیایی تن به شکست نداده بودند.

لک به اخباری نرسید

در چهار هفته ی گذشته لیگ قهرمانان محمدرضا اخباری در سه بازی موفق به ثبت کلین شیت شد و پس از دیدار اول تراکتور برابر پاختاکور ، که در آن بازی سه گل دریافت کرده بود ، در سه دیدار بعدی پرشورها گلی دریافت نکرده بود. حامد لک نیز که در چهار بازی قبل پرسپولیس موفق به ثبت دو کلین شیت شده بود به دنبال این بود که در این دیدار سومین کلین شیت خود در آسیا را به ثبت برساند و در تعداد کلین شیت به رکورد اخباری برسد ، که در این امر موفق نبود.البته گل الوحده سومین گلی بود که لک در پنج بازی آسیایی دریافت میکند ، در حالیکه محمدرضا اخباری در چهار بازی سه گل دریافت کرده است.

مغانلو از شیخ جا ماند

شهریار مغانلو که در چهار بازی گذشته سرخ ها ۳ گل به ثمر رسانده بود و در جدول گلزنان بعد از اولونگا با ۶ گل و عمرالسوما و شیخ دیاباته ی ۴ گله در جایگاه سوم جدول گلزنان قرار داشت  میتوانست با گلزنی در این دیدار ، تعداد گل های خود را به شیخ استقلال برساند و در کنار او بهترین گلزن تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان لقب بگیرد که موفق به گلزنی و رسیدن به شیخ دیاباته نشد تا در حال حاضر دیاباته بهترین گلزن تیم های ایرانی در آسیا باشد.البته شیخ دو گل از چهار گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده در حالیکه مغانلو هیچ پنالتی برای پرسپولیس نزده است.

باخت بد موقع

پرسپولیس در حالی بازی را به الوحده واگذار کرد که الوحده رقیب مستقیم پرسپولیس برای صدرنشینی در گروه محسوب میشود.و حالا پرسپولیس برای صدرنشینی در گروه باید در بازی پایانی ، الریان قطر را شکست دهد و در صورت اینکه موفق به شکست الریان نشود ، آنوقت باید برای سرگروهی منتظر نتیجه ی دیدار الوحده و گوا بماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =