شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد را وارد بودجه کردیم

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی را توانستیم با فشار وارد بودجه کنیم.

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مراسم هشتمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان، همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و دیگر مسئولان دانشگاه آزاد به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

 علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک پدیده بسیار ارزشمند و مهم است. اساس شکل گیری دانشگاه آزاد بر اخلاص بوده است و یک میلیون تومانی که امام خمینی به تاسیس دانشگاه آزاد کمک کرد بسیار در حرکت دانشگاه آزاد تاثیرگذار بود.

 وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد تا کنون ۶ میلیون نفر دانش‌آموخته داشته است، گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد آموزش عالی کشور در اختیار دانشگاه آزاد است.

منادی سفیدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر دنیا، دنیای پژوهش است، اطهار کرد: اگر ما بخواهیم به جای  بالاتری برسیم راه آن همین تحقیق، پژوهش و وارد شدن به دنیای علم است. دانشگاه آزاد امروز ۲۴ هزاراستاد دارد و هر استاد خودش یک نخبه است.

 وی ادامه داد: این که می گویند دانشگاه آزاد مردمی است به این معناست که با پول مردم به اینجا رسیده است و متعلق به هیچ احدی هم نیست.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: اگر در دانشگاهی استاد خارجی حضور نداشته باشد آن دانشگاه مشکل دارد. خواهش من از آقای طهرانچی این است که از فرصت آموزش مجازی استفاده کنند برای استفاده از ظرفیت استادان دانشگاه های خارجی، حتی اگر نخواهیم از استادان خارجی استفاده کنیم می‌توانیم از نخبه های ایرانی که در خارج از کشور حضور دارند بهره برد.

 وی یکی از برکات دانشگاه آزاد را افزایش بهره وری خواند و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی الگوی مجسمی از بهره‌وری در کشور است. دانشگاه آزاد یکی از پایه های رشد ثابت بهره‌وری در اقتصاد ایران بوده است.

منادی سفیدان با اشاره به اینکه تشکیل شرکت‌های دانش بنیان یکی از مواردی است که نمی‌توان به هیچ عنوان آن را نادیده گرفت، تصریح کرد: هر واحد دانشگاه آزاد باید ده ها شرکت دانش بنیان داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف ۵۰۰ شرکت دانش بنیان دارد که یکی از این شرکت  در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان فروش داشته است این در حالی است که کل بودجه دانشگاه آزاد ۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه سراهای نوآوری دانشگاه آزاد را با فشار توانستیم وارد بودجه کشور کنیم، گفت: در کل کشور ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که این شرکت ها سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند و ۴۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کردند. مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند که  تعداد این شرکت‌ها باید به ۴۰۰ هزار شرکت برسد و این ظرفیت در کشور وجود دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1094271

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =