ناکامی در یک قدمی اولین مدال آسیایی تاریخ

بانوان وزنه بردار ایران دومین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کردند

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ مسابقات وزنه برداری بانوان قهرمانی آسیا به همراه مسابقات وزنه برداری مردان در تاشکند ازبکستان برگزار شد. در این مسابقات که یکی از مراحل گزینشی المپیک توکیو ۲۰۲۰ محسوب میشد، بانوان وزنه بردار ایران دومین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کردند. در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم این رقابتها ، سیده الهام حسینی و الناز باجلانی به رقابت با سایر ورزشکاران پرداختند و حتی تا یک قدمی کسب مدال هم پیش رفتند. در پایان مسابقات این وزن، حسینی پنجم شد و باجلانی در جایگاه ششم قرار گرفت.

یک قدم مانده بود ..

الناز باجلانی حرکت یکضرب خود را با مهار وزنه ۸۵ کیلویی آغاز کرد و در حرکت دوم موفق به مهار وزنه ۹۴ کیلویی شد اما در حرکت سوم نتوانست وزنه ۹۷ کیلویی را بالای سر ببرد تا در حرکت یکضرب کارش را با ۹۴ کیلو به پایان برساند. دیگر نماینده کشورمان سیده الهام حسینی کار خود را در یکضرب با ۹۱ کیلو شروع کرد و پس از مهار این وزنه در اولین حرکت در حرکات دوم و سوم به سراغ وزنه ۹۹ کیلویی رفت و در حالی که میتوانست با مهار این وزنه به مدال برنز قهرمانی آسیا برسد و نام خود را به عنوان اولین مدال آور تاریخ وزنه برداری بانوان ایران در آسیا ثبت کند موفق به مهار وزنه نشد و کار خود را در حرکت یکضرب با همان ۹۱ کیلو به اتمام رساند و در جدول رده بندی پس از باجلانی که پنجم شد در رده ششم قرار گرفت.

شکستن رکورد ایران

در حرکت دو ضرب باجلانی کار خود را با مهار ۱۰۰ کیلوگرم آغاز کرد، او درحرکت دوم نتوانست ۱۰۷ کیلو را بالای سر ببرد ، اما در سومین حرکت موفق به مهار و ثبت وزنه ۱۰۹ کیلویی شد و کار خود را با این وزنه در حرکت دو ضرب به پایان رساند. سیده الهام حسینی در حرکت دوضرب ، کار خود را با ۱۱۱ کیلوگرم شروع کرد .او در حرکت دوم وزنه ۱۱۸ کیلویی را هم مهار کرد و در حرکت سوم با حمله به وزنه ۱۲۲ کیلوگرمی و بالای سر بردن آن ، رکورد دو ضرب ایران را شکست. این وزنه بیشترین وزنه ایست که یک بانوی ایرانی تا کنون مهار کرده است به گونه ای که حتی بانوانی که در اوزان بالاتر هم وزنه میزنند، چنین وزنه ای را مهار نکرده اند.

دختران وزنه بردار در آسیا مدعی خواهند شد

وزنه برداری بانوان در ایران به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است . بانوانی نظیر ، پریسا جهانفکریان، پوپک بسامی ، ابریشم ارجمند خواه ، سیده الهام حسینی و الناز باجلانی اولین وزنه برداران تیم ملی بانوان محسوب میشوند  و تاکنون تنها در چهار تورنمنت( قهرمانی آسیا در چین، قهرمانی جهان در تایلند ، جام بین المللی سلیمان اغلو ترکیه و مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند) حضور داشته اند و حتی در جام بین المللی ترکیه سیده الهام حسینی ، موفق به کسب اولین مدال بین المللی تاریخ وزنه برداری بانوان شد. با توجه به پتانسیل بالایی که دختران وزنه بردار در این مدت کوتاه از خود نشان داده اند ، میتوان گفت که قطعا در سالهای آینده ، با برنامه ریزی دقیق وحمایت مسئولین، وزنه برداری بانوان ایران به یک مدعی در سطح آسیا تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =