۶۰ ماهواره اینترنتی به مدار زمین رفتند

۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک همراه یک موشک فالکون ۹ به مدار زمین سفر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک؛ یک موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره استارلینک را به مدار زمین برد.

این مأموریت روز گذشته انجام شد و با تکمیل آن تعداد ماهواره‌های اینترنتی این شرکت در فضا افزایش یافت. موشکی که در این مأموریت استفاده شد قبلاً ۸ محموله دیگر را نیز به مدار زمین برده است.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است: ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس اعلام کرد این شرکت بیش از ۵۰۰ هزار پیش سفارش سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دریافت کرده و البته هیچ مشکلی در تأمین تقاضا نخواهد داشت.

خبرنگار شبکه CNBC در پستی توئیتری نوشت: پیش پرداخت ۹۹ دلاری که اسپیس ایکس برای سرویس اینترنت دریافت کرده کاملاً قابل بازپرداخت است و ارائه سرویس را تضمین نمی‌کند.

ماسک نیز در پاسخ به او نوشت: تنها محدودیت ما مناطق پر جمعیت است. هنگامیکه چند میلیون کاربرداشته باشیم، چالش نیز بزرگ‌تر می‌شود.

البته اسپیس ایکس زمان دقیق راه اندازی سرویس استارلینک را اعلام نکرده است. این شرکت تصمیم دارد به تدریج ۱۲ هزار ماهواره به مدار زمین بفرستد که هزینه‌ای معادل ۱۰ میلیارد دلار خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =