راهکارهای جدید برای کاهش مخاطرات حیات وحش برای پروازها در مهرآباد

کمیته مدیریت حیات وحش با موضوع بهسازی باند ۲۹ چپ و کاهش خطرات حیات وحش در زمان استفاده از باند ۲۹ راست فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تشکیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ در این جلسه که با هدف اقدامات انجام‌شده در زمینه کنترل مخاطرات حیات وحش تشکیل شد، نماینده دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نماینده پایگاه شهید لشگری و همچنین سازنده مترسک‌های الکترونیکی برای دفع پرندگان حضور داشتند.

بررسی میزان اثربخشی اقدامات و تصمیمات قبلی درباره کنترل حیات وحش به‌ویژه برنامه زنده‌گیری سگ‌های ولگرد و انتقال به کمپ شهرداری و همچنین تأثیرات سیستم مترسک الکترونیک در دفع پرندگان از سطوح پروازی و کاهش برخورد پرندگان با پروازها، و تدابیر لازم برای استفاده از باند ۲۹ راست، اصلی‌ترین محورهای این جلسه بودند.

در این نشست ضمن تاکید بر مصوبات کمیته حیات وحش، مقرر شد برخی از اقدامات و فعالیت‌های جدید نیز در دستور کار بخش‌های مختلف فرودگاه مهرآباد و همچنین شرکت‌ها و نهادهای مستقر در این فرودگاه قرار گیرد.

از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به کنترل مبادی ورودی و خروجی وحوش چهارپا به سطوح پروازی و تصمیم‌گیری در چینش جدید مترسک‌ها به منظور کاهش میزان ورود پرندگان به محدوده باند ۲۹ راست اشاره کرد.

بهسازی باند ۲۹ چپ به عنوان بزرگترین پروژه صنعت فرودگاهی ایران در سال ۱۴۰۰ به زودی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران آغاز خواهد شد و انتقال تمامی پروازها به باند ۲۹ راست در زمان بهسازی باند ۲۹ چپ، یکی از اقدامات مهم خواهد بود و ضرورت دارد برنامه‌هایی برای کاهش میزان خطرات حیات وحش در زمان استفاده از باند ۲۹ راست صورت گیرد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گفتنی است، خطر برخورد حیوانات و به ویژه پرندگان با هواپیماها، یکی از مخاطرات جدی در فرودگاه‌های جهان محسوب می‌شود و تمامی کشورها سعی دارند با اتخاذ تدابیر مؤثر، ضمن حفظ حیات وحش، با انجام اقدامات کنترلی، میزان یا شدت این خطر را کنترل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =