لایحه نحوه کمک‌ به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به کمیسیون ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به کمیسیون آموزش موافقت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز- یکشنبه- گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌آموزش ارجاع دادند.

بر اساس ماده واحده این لایحه، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مجاز است به منظور گسترش و بهسازی مهارت‌آموزی و فراهم نمودن زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور، کمکهای نقدی و غیرنقدی و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی را دریافت و برای احداث و تجهیز مراکز آموزشی مربوط در حوزه‌هایی که بخش خصوصی ورود نمی‌کند، مصرف نماید. استفاده از کمکهای مذکور برای توسعه تشکیلات و پرداخت هزینه‌های پرسنلی ممنوع است.

همچنین بر اساس تبصره ۱ این ماده واحده کلیه وجوه اهدا شده به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و معادل ۱۰۰صددرصد آن ضمن بودجه سنواتی در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار می‌گیرد و کمک‌های غیرنقدی اعم از کالا و تجهیزات و یا املاک و بناهای احداثی توسط خیرین با موافقت ایشان به عنوان اموال دولت (با ذکر نام خیر) ثبت و بهره‌برداری می‌گردد.

دولت بر اساس تبصره ۲ ماده واحده موظف است ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، آیین‌نامه اجرائی آن را تهیه کند و به تصویب هیأت وزیران برساند.

 مهرداد ویس کریمی نماینده خرم آباد و علیرضا سلیمی نماینده محلات در مورد این لایحه پیشنهاداتی را مطرح کردند و رییس مجلس برای رفع ابهامات این لایحه را به رای گذاشت که با رای نمایندگان لایحه به کمیسیون  آموزش ارجاع شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =