جنگ سهمیه ادامه دارد؛ بیانکونری همچنان خارج از منطقه امن

هفته سی و هفتم سری آ ایتالیا در حالی شب گذشته به پایان رسید که رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل آتالانتا موفق شد کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را برای خود قطعی کند اما رقابت بین تیم های میلان ، ناپولی و یوونتوس برای کسب دو سهمیه باقی مانده همچنان داغ است.

آتالانتا و سهمیه ای که قطعی شد

شاگردان گاسپرینی در ادامه نتایج خوب خود موفق شدند با نتیجه پر گل چهار بر سه جنوا را شکست دهند تا با توجه به توقف میلان به رده دوم جدول صعود کنند و صعود خود به لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کنند. مهاجمان آتلانتا در این دیدار نیز به مانند بازی های قبل درخشان ظاهر شدند و نقش اصلی را برد تیمشان ایفا کردند. آبی و مشکی پوشان شهر برگامو در هفته جاری در فینال کوپا ایتالیا به مصاف یوونتوس خواهند رفت تا بتوانند با پیروزی برابر این تیم ، امسال را کسب جام به اتمام برسانند. دیدار آخر آنها نیز برابر میلان خواهد بود که در آن بازی برای حفظ مقام نایب قهرمانی تلاش خواهند کرد.

فرصت سوزی روسونری

میلانی ها در شبی که می‌توانستند با پیروزی در برابر کالیاری صعود خود را به لیگ قهرمانان اروپا قطعی کنند با تساوی برابر این تیم هم رده دوم را از دست دادند و هم کار صعود را سخت کردند. حالا با این شرایط میلان در بازی آخر برابر آتالانتا راهی جز برد ندارد و لغزش در این دیدار به معنای از دست رفتن سهمیه اروپا خواهد بود. استفانو پیولی که در ابتدای فصل هواداران روسونری را به فصلی درخشان امیدوار کرده بود با نتایجی که در دیدار های اخیر گرفته است جایگاه خود را به عنوان سرمربی این تیم برای فصل بعد متزلزل می بیند. دیدار پایانی برای میلان حکم مرگ و زندگی را دارد آنها در حالی برابر آتالانتای آماده قرار می گیرند که راهی جز برد در این دیدار ندارند چرا که با کسب تساوی یا شکست در این دیدار جای خود را به یوونتوس و ناپولی خواهند داد.

ناپولی همچنان در منطقه سهمیه

ناپولی‌ها نیز شرایطی شبیه میلان دارند آنها برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا راهی جز برد در دیدار پایانی خود برابر هلاس ورونا نخواهند داشت. شاگردان گتوزو در دیدار این هفته خود برابر فیورنتینا بسیار خوب عمل کردند و موفق شدند در شهر فلورانس این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست دهند تا همچنان در منطقه سهمیه باقی بمانند. آبی های ناپلی آخرین بار ۹ هفته پیش در برابر یوونتوس شکست خوردند و پس از آن شکستی را تجربه نکرده اند. عملکرد موفقی که باعث شده است آنها یکی از تیم های صعود کننده به چمپیونزلیگ تا بدین جای کار باشند. ناپولی با پیروزی در دیدار آخر خود برابر هلاس ورونا به طور قطع به لیگ قهرمانان صعود خواهد کرد.

بیانکونری در انتظار لغزش رقبا

هواداران یوونتوس امسال فصل کابوس واری را پشت سر گذاشته اند آنها امیدوار بودند که با سرمربیگری پیرلو و حضور رونالدو بتوانند علاوه بر کسب اسکودتو ، لیگ قهرمانان اروپا را نیز بعد از سالها بدست بیاورند اما آنها علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان ، اسکودتو را نیز از دست دادند و حالا برای کسب سهمیه چمپیونزلیگ چشم انتظار لغزش رقبا هستند. یوونتوسی ها در دیدار این هفته خود موفق شدند اینتر ، قهرمان سری آ را با نتیجه سه بر دو شکست دهند تا همچنان به به کسب سهمیه امیدوار بمانند. آنها برای اینکه بتوانند سال آینده در لیگ قهرمانان حضور داشته باشند باید علاوه بر شکست بولونیا در هفته پایانی ، امیدوار به لغزش میلان یا ناپولی نیز باشند.

عقاب ها دیگر شانسی ندارند

لاتزیو که تا قبل از دیدار این هفته اندک امیدی را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان داشت با شکستی که در مقابل رم متحمل شد دیگر عملا شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد نخواهد داشت. شاگردان اینزاگی هم اکنون در رده ششم جدول رده بندی قرار دارند و کسب سهمیه لیگ اروپا را برای خود قطعی کرده اند.

وضعیت جدول

در جدول رده بندی سری آ هم اکنون و تا پایان هفته سی و هفتم تیم قهرمان اینتر با ۸۸ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پس از آنها آتالانتا ۷۸ امتیازی تیم دوم جدول است. میلان و ناپولی تیم های سوم و چهارم جدول هستند که در امیتاز ۷۶ با هم برابرند پس از آن ها نیز یوونتوس قرار دارد که با ۷۵ امتیاز در رده پنجم جای گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =