کوپا ایتالیا، گیلاس روی کیک لادئا

از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران، دو تیم یوونتوس و آتالانتا در ورزشگاه ماپی شهر رجوامیلیا فینال جام حذفی این کشور را برگزار میکنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ دو تیم یوونتوس و آتالانتا در حالی امشب فینال کوپا ایتالیا را برگزار میکنند که یوونتوس با فتح این جام به دنبال جبران بخشی از ناکامی های این فصل است و در سوی مقابل آتالانتا با پیروزی برابر یوونتوس میخواهد پس از ۵۸ سال طعم قهرمانی را بچشد.

نراتزوری های برگامو

جانپیرو گاسپرینی از سال ۲۰۱۶ هدایت آتالانتا را بر عهده گرفت و چنان انقلابی در این تیم به پا کرد که دیگر نمیتوان به آتالانتا لقب پدیده داد. او آتالانتا را در میان بزرگان ایتالیا سه بار به لیگ قهرمانان اروپا رساند و حتی دو بار توانست با این تیم به مرحله حذفی UCL صعود کند. لادئا یا همان الهه برگامو تنها یک قدم با نایب قهرمانی سری آ فاصله دارد و برای چهارمین بار جواز صعود به لیگ قهرمانان را به همراه گاسپرینی کسب کرده است. اینک لادئا پس از ۵۸ سال در آستانه فتح دومین جام خود در سطح اول فوتبال ایتالیا قرار گرفته است. نراتزوری های برگامو تنها جام تاریخ خود را در سال ۱۹۶۳ و در همین کوپا ایتالیا کسب کردند و هرگز در سری آ به جایگاهی بالاتر از سومی دست نیافته اند. اینک گاسپرینی به همرا آتالانتا در یک قدمی نایب قهرمانی سری آ و قهرمانی جام حذفی قرار دارد.

بانوی پیر به دنبال مرهم

یوونتوس پرافتخارترین باشگاه فوتبال ایتالیا، پس از کسب ۹ قهرمانی متوالی سری آ و سلطه ۹ ساله به فوتبال این کشور، در فصل جاری روزهای خوبی را سپری نکرد تا علاوه بر حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان و تقدیم اسکودتو به اینتر، حالا سهمیه حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان را هم در خطر ببیند. دیدار امشب آخرین فرصت بیانکونری برای فتح جام در این فصل از مسابقات محسوب میشود و میتواند مرهمی بر عملکرد ضعیف یوونتوس در این فصل باشد. در غیر اینصورت بیانکونری فصل را بدون جام به اتمام خواهد رساند، مسئله ای که برای هواداران فوتبال اندکی غریب به نظر می آید. آخرین بار ۱۰ سال پیش یوونتوس با هدایت لوئیجی دل نری فصل را بدون جام به پایان رسانده بود.

جام اولی‌ها

یکی از نکات جالب این دیدار بی شک میتواند انگیزه سرمربیان دو تیم برای فتح جام باشد. در یک سو گاسپرینی کهنه کار به دنبال کسب اولین جام دوران مربیگری خود میباشد و در طرف مقابل آندرا پیرلو قصد دارد اولین جام خود را در کسوت مربیگری بدست آورد. باید دید در پایان کدام مربی میتواند اولین جام خود را فتح کند.

ستاره نقره‌ای

یوونتوس پر افتخارترین تیم جام حذفی ایتالیا به شمار میرود و تنها تیم ایتالیا محسوب میشود که ستاره نقره ای را کسب کرده است. در فوتبال ایتالیا به ازای هر ۱۰ قهرمانی در جام حذفی به تیم ها یک ستاره نقره ای اهدا میشود و یوونتوس با ۱۳ قهرمانی تنها تیم دارای ستاره نقره ای فوتبال ایتالیا محسوب میشود.

فینال بیستم

یوونتوس با ۱۳ قهرمانی و ۶ نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ کوپا ایتالیا به شمار میرود. بیانکونری در دیدار امشب بیستمین فینال خود را در جام حذفی برگزار خواهد کرد. همچنین یوونتوس تنها تیم تاریخ ایتالیا محسوب میشود که ۴ بار پیاپی کوپا ایتالیا را فتح کرده است. در سوی مقابل آتالانتا برای پنجمین بار به فینال جام حذفی ایتالیا رسیده است. نراتزوری های برگامو در چهار فینال قبلی خود تنها یکبار موفق به فتح این جام شده اند و سه فینال را واگذار کرده اند.

خط آتش گاسپرینی

آتالانتا با ۹۰ گل زده بهترین خط حمله فصل جاری سری آ را در اختیار دارد. شاگردان گاسپرینی در صورتیکه بهترین خط حمله فصل را از آن خودشان کنند برای سومین بار به این افتخار خواهند رسید. بدون شک یکی از دلایل محبوبیت تیم گاسپرینی در سالیان اخیر بازی های پرگل و گل های زده ی فراوان این تیم میباشد.

تقابل های اخیر

دو تیم در سه فصل اخیر ۷ بار به مصاف هم رفته اند که سهم آتالانتا دو برد و یوونتوس تنها یک برد بوده است و چهار تقابل دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. همچنین این دیدار سومین تقابل دو تیم در فصل جاری محسوب میشود. دیدار رفت دو تیم در لیگ مساوی شد و در دیدار برگشت شاگردان گاسپرینی با تک گل مالینوفسکی یووه را شکست دادند.

فینال کوپا ایتالیا در شرایطی برگزار میشود که یووه هیچ محرومی ندارد و تنها الکس ساندرو به علت دو کارته شدن از حضور در این بازی محروم است و در سوی مقابل آتالانتا بدون محروم و مصدوم پای به فینال میگذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =