گلیج امتیاز نداد، تیموری طلا گرفت

چهل و یکمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام تختی روز گذشته در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ چهل و یکمین دوره کشتی آزاد جام تختی از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته با حضور کشتی گیرانی از ایران و گرجستان آغاز و شب گذشته با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

۵۷ کیلوگرم

در دور نیمه نهایی این وزن، علی قلی زادگان با شکست امیر پرسته و نادر حاج آقا نیا با شکست امیرحسین شامی راهی فینال رقابتها شدند. در فینال این وزن، علی قلی زادگان در یک کشتی نزدیک ۸ بر ۶ از سد نادر حاج آقا نیا گذشت و قهرمان شد. در این وزن امیر پرسته و امیرحسین شامی به مدال برنز مشترک دست یافتند.

۶۱ کیلوگرم

در دور نیمه نهایی این وزن، محمد رمضان پور با شکست مجید داستان و رحمان عموزاد با شکست داریوش حضرت قلی زاده فینالیست شدند. در دیدار پایانی رحمان عموزاد موفق شد ۳ بر ۱ محمد رمضان پور را شکست دهد و به مدال طلای مسابقات برسد. در این وزن پیمان نعمتی و مجید داستان به مدال برنز مشترک رقابتها رسیدند.

۶۵ کیلوگرم

در نیمه نهایی ۶۵ کیلوگرم، پیمان بیابانی با شکست علی علیزاده و ابوالفضل حاجی پور با شکست میثم نصیری به فینال رسیدند. در دیدار پایانی این رقابتها، ابوالفضل حاجی پور ۴ بر ۲ پیمان بیابانی را شکست داد و قهرمان ۶۵  کیلوگرم شد. در این وزن کیان محمودجانلو و محمد میراحمدی به نشان برنز مسابقات رسیدند.

۷۰ کیلوگرم

در دور نیمه نهایی مسابقات این وزن، محمدمهدی یگانه جعفری با شکست امیرحسین مقصودی و فرهاد نوری با شکست محمدرضا سرگو فینالیست شدند. در فینال این وزن، محمدمهدی یگانه جعفری ۲ بر ۱ از سد فرهاد نوری گذشت و قهرمان شد. در این وزن امیرحسین مقصودی و علی سمیعی به مدال برنز مسابقات رسیدند.

۷۴ کیلوگرم

در مرحله نیمه نهایی ۷۴ کیلوگرم، جمال خدا بنده لو با شکست حامد رشیدی و محمدصادق فیروز پور با شکست محسن کوچ نژاد به دیدار پایانی رسیدند. در مسابقه فینال، محمدصادق فیروز پور ۵ بر ۱ جمال خدابنده لو را شکست داد و قهرمان شد. در این وزن حامد رشیدی و اوتا باگوری از گرجستان به مدال برنز مشترک رسیدند.

۷۹ کیلوگرم

در دور نیمه نهایی این وزن، بهمن تیموری با شکست تیموراز بروواشویلی از گرجستان و حمیدرضا زرین پیکر با شکست محمدجواد حمیدی فینالیست شدند. در دیدار پایانی، بهمن تیموری ۳ بر صفر حمیدرضا زرین پیکر را شکست داد و به مدال طلا رسید. در این وزن تیموراز بروواشویلی از گرجستان و محمد جواد حمیدی به مدال برنز مسابقات رسیدند.

۸۶ کیلوگرم

در نیمه نهایی این وزن، علی منصوری با شکست حامد عاشق حسینی و هادی وفائی پور با شکست سجاد غلامی به دیدار پایانی راه یافتند. در فینال ۸۶ کیلوگرم، هادی وفائی پور در یک کشتی نزدیک ۷ بر ۶ علی منصوری را شکست داد و به نشان طلا رسید. در این وزن محمد بخشی و آرش نیرآبادی به مدال برنز مشترک رسیدند.

۹۲ کیلوگرم

در مرحله نیمه نهایی ۹۲ کیلو، ارشک محبی با شکست حسین شهبازی و احمد بذری با شکست سینا غلامی به فینال مسابقات راه یافتند. در دیدار پایانی، ارشک محبی ۶ بر ۴ احمد بذری را شکست داد و قهرمان شد. در این وزن حسین شهبازی و حسین جلالی نژاد به نشان برنز رقابتها رسیدند.

۹۷ کیلوگرم

در مرحله نیمه نهایی ۹۷ کیلوگرم، مجتبی گلیج با شکست حسین رمضانیان و دانیال شریعتی نیا با شکست اسماعیل نجاتیان فینالیست شدند. در دیدار پایانی، مجتبی گلیج ۷ بر صفر دانیال شریعتی نیا را شکست داد و قهرمان مسابقات شد. گلیج در سه دیدار خود در این مسابقات حتی یک امتیاز هم به حریفان نداد. در این وزن وحید یوسفوند و سجاد عزیزی به مدال برنز مشترک رسیدند.

۱۲۵ کیلوگرم

در نیمه نهایی این وزن، عباس فروتن با شکست امیررضا امیری و یداله محبی با شکست عرفان جعفری به فینال رسیدند. در دیدار پایانی عباس فروتن در یک کشتی جنجالی ۵ بر ۱ یداله محبی نامدار را شکست داد و قهرمان شد. در این وزن امیررضا امیری و مهدی هاشمی مشترکا سوم شدند.

این مسابقات که نخستین مرحله انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ محسوب میشد تحت نظارت مستقیم غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =