تأیید و رد صلاحیت‌ها در شورای نگهبان کارشناسی‌ شده بود

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تأکید کرد: مقام معظم رهبری در نظر شورای نگهبان دخالت نکردند؛ چراکه این آرا سیاسی نبود، بلکه براساس کار کارشناسی انجام شده بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا پناهیان در سلسله نشست‌های تخصصی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و دولت جوان حزب‌اللهی» که به صورت برخط از سامانه جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد پخش شد، گفت: در تعالیم دینی ظلم به دیگران معصیت بسیار بزرگی است. حال اگر یک فرد به جامعه ظلم کند، معصیت به مراتب سهمگین‌تری مرتکب شده است. حفظ آبروی یک مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است، حال اگر فردی عزت یک جامعه اسلامی را ببرد جرم بسیار بزرگی مرتکب شده و یک سیاستمدار می‌تواند حتی عزت یک امت اسلامی را لکه‌دار کند.

وی با اشاره به اهمیت سیاست افزود: نقش مدیران و سیاست‌گذاران در سعادت یک جامعه بسیار مؤثر است، به همین دلیل مهم‌ترین اخبار، اخبار سیاسی است. بیشتر جنگ‌ها و رویدادهای مهم جهان منشأ سیاسی دارند و از نظر حیات اجتماعی، انسان و پیشرفت یک جامعه، سیاست جایگاه پراهمیتی دارد، اما هنوز به خوبی شناخته نشده است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه همه‌چیز را نباید سیاسی کرد؛ چراکه سیاست حد و حدودی دارد، اضافه کرد: سیاست باید یک موضوع علمی، تخصصی و فنی باشد. مرز سیاسی بودن و سیاست‌زده بودن باید مشخص باشد. هر موضوع دیپلماسی، امنیتی یا حتی نظامی را نمی‌توان سیاسی تلقی کرد. کنترل امنیت کشور که به مهارت‌های گوناگونی نیاز دارد را اگر تبدیل به یک امر سیاسی کنیم، امنیت دچار تغییرات و مخاطرات زیادی می‌شود.

برخورد مدبرانه مقام معظم رهبری با موضوع کرونا

پناهیان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال‌هاست در حال سیاست‌زدایی از جاهایی هستند که باید این اتفاق بیفتد و اگر به نام‌هایی که برای سال‌ها انتخاب می‌کنند دقت کنید، متوجه می‌شوید که سیاسی نیستند و آن سال‌هایی که بیشتر شعار توسعه سیاسی داده می‌شد، ایشان نهضت نرم‌افزاری را مطرح کردند.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور و نحوه برخورد مقام معظم رهبری با این موضوع تأکید کرد: ایشان در موضوع کرونا بسیار هوشمندانه و تخصصی برخورد کردند و اجازه ندادند این موضوع سیاسی شود و آن را از مقوله فرهنگی و مذهبی نیز خارج کردند، به عنوان مثال بازگشایی حرم‌ها، نمازجمعه و موارد اینچنینی را نیز منوط به تصمیمات ستاد کرونا دانستند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه مطرح کرد: متأسفانه فضای جامعه سیاسی شده و از جهاتی باید روی فکر و فرهنگ سیاسی کار کنیم، اهمیت سیاست را باید فهمید، نقش‌آفرینی و بصیرت سیاسی را افزایش داد و از جهت دیگر نیز باید از سیاست‌زدگی جلوگیری کرد و همه موضوعات را به سیاست گره نزد.

پناهیان تبیین کرد: هرچه جامعه رو به ثبات بیشتر می‌رود از سیاست‌زدگی کم و برخورد کارشناسانه با مسائل بیشتر می‌شود. در شرایط کاندیداها اعلام شده بود فرد درجه یک آنها در کشور متخاصم نباشد، بنابراین فردی با این شرایط ثبت نام کرد و در نهایت تصمیم شورای نگهبان اعلام شد. ۶ حقوقدان و ۶ فقیه آنجا هستند که باید مقابل تصمیم خود پاسخگو باشند و البته هستند.

بروکراسی کشور ما را متوقف کرده است

وی توضیح داد: نمی‌گویم شورای نگهبان از خطا و اشتباه مبرا است، اما عده‌ای آنقدر این جایگاه را سیاسی کردند که ابعاد حقوقی آن انکار می‌شود و این یک ظلم فاحش است. مقام معظم رهبری در نظر شورای نگهبان دخالت نکردند، چراکه این آرا سیاسی نبود، بلکه براساس کار کارشناسی انجام شده بود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه متذکر شد: از سوی دیگر شورای نگهبان به درجه‌ای از ثبات رسیده که اینگونه مسائل عارضه‌ای به دنبال ندارد و در امور خللی ایجاد نمی‌کند.

پناهیان با اشاره به وجود احزاب گفت: کار جناح و احزاب تولید برنامه و مدیر است، اما جناح‌های فعلی فعالیتی در این زمینه ندارند و حزب به معنای واقعی کلمه نیستند. گروهی هستند که موقع انتخابات لیست بیرون می‌دهد، حزبی که از بدنه رشد کند، کنگره و شورای مرکزی داشته باشد نداریم.

وی مطرح کرد: موضوع مهم دیگر گردش قدرت بین نخبگان بوده که نکته مهمی است، نخبگانی که به قدرت می‌رسند با تسخیر رسانه‌ها، دور زدن قوانین و زد و بندهای سیاسی سعی می‌کنند در قدرت بمانند و این معضل بزرگی است، بنابراین تصمیم اخیر شورای نگهبان بخشی از این مسائل را رفع کرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با اشاره به بروکراسی در کشور افزود: بروکراسی کشور ما را متوقف کرده، آنجا که کار جهادی و ایثارگرانه صورت گرفته، پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است.

سلسله نشست‌های دولت جوان حزب‌اللهی با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد به‌صورت هفتگی در سامانه همایش‌ها و کنفرانس‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =