هلال احمر در واردات داروهای بیماران خاص بهتر عمل می‌کند

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران معتقد است که این سازمان در واردات داروهای بیماران خاص می‌تواند بهتر عمل کند و اگر وزارت بهداشت این موضوع را به هلال احمر واگذار کند، نتیجه مطلوب‌تر خواهد بود.

محمدحسن قوسیان‌مقدم؛ دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به سهم هلال احمر از واردات داروهای بیماران خاص در شرایط فعلی عنوان کرد: معمولا با درخواست وزارت بهداشت کارهای مربوط به بیماران خاص توسط هلال احمر انجام می‌شود. در بحث واردات واکسن کرونا در ابتدا وزارت بهداشت واردات این واکسن‌ها را به ما واگذار نکرده بود و از فروردین این مساله به ما واگذار کردند و با تمام توان ظاهر شدیم. در مورد بیماران خاص هم ما اعتقاد داریم که اگر مستقیما به این موضوع ورود کنیم، بهتر می‌توانیم کمک کننده باشیم اما در هر صورت متولی کار سازمان غذ و دارو است که مجوز می‌دهد اما ما با همه ظرفیت آماده همکاری هستیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران در پاسخ به این سوال  که آیا هلال احمر برنامه‌ای برای آموزش و پیشگیری از خشکسالی در مناطق پرباران و برخوردار علاوه بر مناطق آسیب‌دیده دارد، گفت: هلال احمر با وقوع حادثه وارد عمل می‌شود و وضعیت آب در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان به قدری وخیم است که ما نیروهایمان را از مناطق پرباران و برخوردار برای کمک به این استان‌ها بسیج کرده‌ایم. این افراد زمانی که به خانه بازمی‌گردند در حالی که وضعیت وخیم آب را در استان‌های جنوبی دیده‌اند، از خانواده خود می‌خواهند که صرفه جویی کنند زیرا برخی از مردم در کشور نیازمند یک لیتر آب هستند. شاید پویش «نذر آب» که در استان‌های جنوبی انجام می‌شود، خود به خود به فرهنگسازی در مناطق برخوردار هم کمک کند.

کد خبر: 1100482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =