پایان حالت آماده باش حشد شعبی در دیالی

پایان حالت آماده باش حشد شعبی در اطراف بزرگترین پایگاه نظامی در عراق، حمله راکتی به نیروگاه برق سامراء، کشف مقادیر زیادی مهمات و مواد منفجره در الانبار و غرب نینوا و اعدام ۹ عامل دخیل در کشتار اسپایکر از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از السومریه، نیروگاه برق حراراتی صلاح الدین هدف کاتیوشا قرار گرفت.

روابط عمومی اداره برق صلاح الدین عراق در یک بیانیه اعلام کرد: نیروگاه برق حرارتی در سامراء هدف کاتیوشا قرار گرفته است. بر اثر این حمله راکتی، خسارات زیادی به این نیروگاه وارد شده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

کشف مقادیر زیادی مهمات و مواد منفجره در الانبار و غرب نینوا

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از کشف مقادیر زیادی مواد منفجره و مهمات در منطقه «راوه» در الانبار و مناطق «تلعفر» و ناحیه « تل عبطه» در غرب نینوا و خنثی سازی آنها خبر داد.

 پایان حالت آماده باش حشد شعبی در دیالی

کشته و زخمی شدن دو نظامی عراقی در دیالی

یک منبع امنیتی عراقی از کشته شدن یک نظامی عراقی و زخمی شدن یک نظامی دیگر در اطراف ناحیه «ابی صیدا» در شمال شرق بعقوبه در استان دیاالی خبر داد و اعلام کرد: بمبی در مسیر گشتی ارتش عراق در اطراف روستای «ابو خنازیر» در شرق ناحیه «ابی صیدا» منفجر شد که بر اثر آن یک نظامی کشته و یک نظامی دیگر زخمی شدند.

این منبع بیان کرد: نیروهای ارتش به محل حادثه شتافتند و جسد نظامی کشته شده  نیز که زخمی شده است را از محل حادثه خارج کردند.

مناطق و روستاهای «ابی صیدا» در 30 کیلومتری شمال شرق بعقوبه شاهد حوادث و حملاتی است و این به علت کانون‌های داعشی و تکفیری‌هایی است که در باغات و قصبات کشاورزی حضور دارند.

اعدام 9 عامل جنایت اسپایکر

دادگاه کیفری عراق از صدور حکم اعدام برای 9 عاملی که در اجرای جنایت اسپایکر در سال 2014 در استان صلاح الدین عراق نقش داشتند، خبر داد.

در بیانیه دستگاه قضایی عراق آمده است: این افراد به مشارکت در اجرای جنایت اسپایکر و کشتن افراد بی گناه در تابستان 2014 طبق طرح‌های تروریستی هنگام سیطره داعش بر این استان، اعتراف کردند.

پایان حالت آماده باش حشد شعبی در اطراف بزرگترین پایگاه نظامی در عراق

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد عراق از پایان حالت آماده باش در اطراف بزرگترین پایگاه نظامی حشد شعبی در عراق خبر داد.

وی افزود: حالت آماده باش شدید در اطراف پادگان شهید «ابومنتظر المحمداوی» در نزدیکی منطقه «الخالص» در استان دیالی به پایان رسید. این دو هفته متوالی به دلایل امنیتی برای تامین امنیت رژه نظامی حشد شعبی با حضور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و دیگر فرماندهان عالی رتبه امنیتی انجام شد.

الحسینی گفت: با پایان این مراسم و بازگشت نیروهای حشد شعبی شرکت کننده در مراسم رژه نظامی  به یگانهای خود، این حالت آماده باش هم پایان یافت.

وی افزود: این پایگاه که بزرگترین پایگاه نظامی حشد شعبی محسوب می‌شود، پس از دو هفته تدابیر شدید امنیتی به حالت عادی بازگشت.

الحسینی از رژه ای که در این پایگاه نظامی برگزار شد به عنوان بزرگترین رژه در دیالی به شکل خاص و بزرگترین رژه حشد شعبی از زمان تاسیسش در سال 2014 نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =