انگلیس - آلمان؛ دیداری تاریخی با قدمت ۱۱۳ سال!

در شب پایانی مرحله یک هشتم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ شاگردان گرت ساوتگیت و یوآخیم لو به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ تیم‌های ملی آلمان و انگلیس امشب از ساعت ۲۰:۳۰ با هم دیدار خواهند کرد.

در همین زمینه یواخیم لو، سرمربی آلمان پیش از بازی حساس تیمش برابر انگلیس تاکید کرد: ما بسیار باانگیزه هستیم و انگلیس را به خوبی آنالیز کرده‌ایم و مشتاقانه منتظر بازی هستیم. این بازی مرگ و زندگی برای هر دو تیم است. ما در مورد سناریوهای مختلف تمرین کرده ایم، اما هر دو سرمربی علاقه‌ای به کشیده شدن بازی به پنالتی ندارند، زیرا در این شرایط هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

در ادامه نیز گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس گفت: ما می توانیم تاریخ سازی کنیم و فکر می‌کنم که بازیکنان از این چالش لذت می‌برند. ما باید به این مسابقه به عنوان یک چالش نگاه کنیم نه اینکه از آن بترسیم. من فکر می‌کنم که نترس بودن در تیم وجود دارد و در بازی با آلمان می‌توانیم شاهد آن باشیم.

انگلیس؛ میزبان با انگیزه

سه شیرها امسال عزم خود را جزم کرده اند تا از میزبانی خود به بهترین نحو استفاده کنند و قهرمان مسابقات شوند. انگلیس در این دوره تا بدین جای کار عملکرد نسبتاً خوبی را از خود نشان داده و با ارائه بازی های منطقی به نتایج اقتصادی دست یافته است. انگلیس ها در سه بازی ابتدایی خود تنها دو گل را به ثمر رسانده اند که اگر عملکرد خوب خط دفاعی این تیم نبود قطعاً در برابر حریفان به مشکل می خوردند. خط دفاع مستحکم انگلیس نقطه قوت این تیم بوده است که در مرحله گروهی اجازه خودنمایی را به مهاجمان حریف ندادند. حالا باید ببینیم آنها در چهارمین بازی خود در برابر خط حمله پرقدرت آلمان نیز می‌توانند دروازه تیمشان را بسته نگه دارند یا خیر؟

عملکرد انگلیس در مرحله گروهی

شاگردان ساوتگیت در دیدار اول شان کرواسی را شکست دادند اما در بازی دوم برابر اسکاتلند با تساوی بدون گل متوقف شدند. آنها در دیدار آخر خود با یک گل جمهوری چک را مغلوب کردند تا با ۷ امیتاز به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کنند.

آلمان؛ به دنبال ثبات

ژرمن‌ها در این دوره پر فراز و نشیب ظاهر شده اند آنها در برابر فرانسه شکست خوردند، پرتغال را با چهار گل در هم کوبیدند و در برابر مجارستان متوقف شدند. خط دفاع آلمان در سه بازی اخیر این تیم عملکرد خوبی را نداشته است آنها اگر میخواهند در دیدار حساس امشب باید در برابر انگلیس برنده از زمین خارج شوند باید فکری به حال خط دفاع خود کنند. عاملی که یوآخیم لو و هواداران آلمان را به موفقیت در برابر انگلیس امیدوار کرده خط حمله این تیم است که اگر بازی اول آن ها را فاکتور بگیریم نمایش خوبی داشته اند و در دو بازی اخیرشان ۶ گل را وارد دروازه حریفان کرده اند.

عملکرد آلمان در مرحله گروهی

مانشافت بازی ها را با شکست یک بر صفر برابر فرانسه آغاز کرد. در بازی دوم پرتغال را با نتیجه چهار بر دو شکست داد و با تساوی دو بر دو مقابل مجارستان مرحله گروهی را با ۴ امتیاز و قرار گرفتن در رده دوم گروه مرگ به پایان رساند.

سابقه تقابل

نخستین مسابقه بین آلمان و انگلیس حدود ۱۱۳ سال پیش و در سال ۱۹۰۸ برگزار شد که انگلیس با نتیجه ۵ بر یک آلمان را شکست داد. این دو تیم تا کنون ۳۲ بار به مصاف هم رفته اند که سهم هر کدام از دو تیم ۱۳ برد بوده است و ۶ بازی هم با نتیجه مساوی خاتمه یافته است.

اطلاعات بازی

این دیدار از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه ومبلی شهر لندن با قضاوت دنی ماکلی هلندی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =