چند و چون انتخاب مجدد اسکوچیچ برای هدایت تیم ملی

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بدون برگزاری جلسه، موافق ادامه کار اسکوچیچ در تیم ملی شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،رضا بلوچی؛  در حالی که هیچ نشستی از سوی اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال برگزار نشد سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد اسکوچیچ در تیم ملی ماندنی شده است.

بعد از اتمام بازی های دور برگشت گروهی در منامه بحرین که صعود مستقیم تیم ملی به دور بعد بازی ها را در پی داشت گمانه زنی ها در مورد ماندن یا رفتن درگان اسکوچیچ کروات قوت گرفت و شاید اوج گمانه زنی از روزی بود که رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که اسکوچیچ در تیم ملی ماندنی است یا نه، اعلام کرد که باید اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این باره تصمیم بگیرند.

بعد از مطرح شدن مدت و اتمام قرارداد سرمربی کروات، اسامی نفراتی مانند علی دایی، کارلوس کی روش و حتی برانکو ایوانکویچ مطرح شد که به یک باره خبر ماندن اسکوچیچ از سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام شد.

اعضا بدون برگزاری جلسه و تلفنی به تفاهم رسیدند

ریاست فدراسیون فوتبال شرط ماندن و رفتن اسکوچیچ را منوط به نظر اعضای هیئت رئیسه اعلام کرده بود تا خود را به نوعی مبرا از دخالت مستقیم در این تصمیم گیری بزرگ کند. ظاهرا جلسه حضوری هم برگزار نشد تا اینکه با اعلام از سایت فدراسیون اسکوچیچ ماندگار شد البته گفته می‌شود در این باره عزیزی خادم در تماس تلفنی با اعضای هیئت رئیسه نظرات آنها را جویا شده که همگی رای به ادامه حضور اسکوچیچ در تیم ملی داده‌اند.

آیا انتخاب کی روش بازگشت به گذشته بود؟

یکی از نفراتی که بحث جایگزینی آن با درگان اسکوچیچ مطرح بود کارلوس کی روش پرتغالی بود که توانسته بود در مدت حضورش، تیم ملی را دو بار پیاپی به جام جهانی برزیل و روسیه برساند اما گویا مطرح شدن نام دوباره وی مخالفانی داشته و اعضای هیئت رئیسه معتقد بودند جذب دوباره کارلوس کی روش بازگشت به گذشته است و از همه مهمتر فدراسیون فوتبال توان پرداخت دستمزد او را ندارد. برخی از اعضای هیئت رئیسه در این خصوص گفتند که نباید همه توان مالی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی هزینه شود چرا که پای دیگر تیم‌های ملی هم در میان است. در هر حالت ظاهرا دلایل مطرح شده باعث کنار گذاشتن و عدم رای آوری کارلوس کی روش در جمع بندی نهایی به صورت تلفنی صورت گرفته است.

موفقیت تیم ملی آرزوی همه مردم ایران زمین

همواره تیم ملی فوتبال نماد همبستگی مردم ایران بوده و هست و موفقیت آن، آرزو و خواسته تمام مردم ایران می باشد. قطعا رئیس فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رئیسه به عنوان نمایندگان قانونی مردم ایران تلاش می‌کنند تا بهترین تصمیمات را برای موفقیت تیم ملی اتخاذ کنند پس باید به تصمیم آنها برای انتخاب دوباره اسکوچیچ اعتماد نموده و احترام گذاشت. البته صیانت از تیم ملی و اتخاذ بهترین تصمیمات از وظایف بالفرطه آنان هم می باشد و اسکوچیچ هم تا حدودی شایستگی خود را حداقل با بازی در برابر بحرین و عراق نشان داده است و با رفتار حرفه ای و تعامل گرایانه نشان داده که می توان برای ادامه راه به او اعتماد کرد.

با این وجود چند سوال اساسی مطرح می‌شود؛

آیا می توان اعمال هزینه برای تیم اول کشور که نماینده ۸۵ میلیون ایرانی در داخل و میلیون‌ها ایرانی در خارج کشور هست را بیهوده و یا نادرست دانست؟

آیا انتخاب کی روش که روزمه و کارنامه ای درخشان در تیم ملی را از خود به یادگار گذاشت و جز محبوب ترین مربیان خارجی نزد هواداران ایرانی بود و نسلی از بهترین بازیکنان را به فوتبال آسیا و دنیا معرفی کرد نسلی که اسکلت حاضر تیم ملی را تشکیل می دهند را برگشت به عقب و گذشته دانست؟

مگر گذشته با کی روش چیزی به غیر از صعود پیاپی و مستقیم به عنوان تیم اول به دو جام جهانی بود؟ مگر گذشته با کی روش آن بازی های درخشان تیم ملی در برابر مراکش و اسپانیا و پرتغال نبود؟ مگر گذشته با کی روش چیزی به غیر از دیسیپلین نظم و انظباط و عدم بازیکن سالاری بود؟ و...

بحث سرمربی و انتخاب آن برای تیم ملی هر چه بود تمام شده و اسکوچیچ سفیر ما ایرانیان به عنوان سکاندار تیم ملی فوتبال می باشد امید است با تمام توان از او حمایت شود تا مردم ایران زمین دوباره نسل طلایی فوتبال خود را در آوردگاه بزرگ قطر ببینند و شاهد درخشش آنان باشند.

آیا انتخاب علی دایی بی انصافی به اسکوچیچ بود؟

دیگر گزینه جدی برای جایگزینی اسکوچیچ، علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آقای گل جهان بود که حالا نامش در کنار رونالدو برای گلزنی ملی نمایان است. فردی با توانایی ها و تجارب گرانبها. یک شخص فوتبالی بزرگ در داخل و خارج از کشور. گزینه تمام ایرانی که ایشان هم ظاهرا در جلسه تلفنی یا غیر تلفنی نتوانسته نظر اکثریت اعضا را به خود جلب کند و ظاهرا اعضای هیئت رئیسه به این جمع بندی رسیدند وقتی اسکوچیچ به همراه تیم ملی خوب نتیجه گرفته و راهی دور بعدی بازی‌ها شده بی انصافی است این موقعیت در اختیار علی دایی قرار گیرد. بند مربوط به عدم انتخاب علی دایی که به عنوان بی انصافی نسبت به اسکوچیچ مطرح شده، کلمه "بی‌انصافی" که شاخص خاصی برای سنجش آن از طرف اعضا بیان نشده است. اما آیا واقعا رایزنی برای جایگزینی سرمربی که قرارداد قانونی‌اش پایان یافته بی انصافی است؟ چون ظاهرا قرارداد دراگان اسکوچیچ تا پایان بازی های دور برگشت در منامه بوده است و می توان گفت که از لحاظ حرفه ای و قوانین بین المللی فوتبال، قطع همکاری با اسکوچیچ هیچ گونه حقی را از ایشان ضایع نمی کرده است اما سئوالی دیگر اینکه آیا اعتماد به فردی ایرانی با سابقه ی درخشان به مانند علی دایی هزینه کردی به مراتب بیشتر از مربیان خارجی را برای فوتبال ایران می توانست ایجاد کند؟ البته با کمال احترام و با دیده انصاف باید گفت که سابقه، تجربه و عناوین و حتی قهرمانی های به دست آمده توسط علی دایی با تیم های داخلی خود، بیانگر پیشینه فوتبالی وی و توانایی های بالای او به عنوان سرمربی در داخل کشور می باشد.

اسکوچیچ مربی تعامل گرا و پرتلاشی است

اسکوچیچ تجربه بهتری نسبت به گذشته با تیم ملی دست آورده است و بعد از بازی های تیم ملی در منامه بحرین، به شناخت بهتری از حریفان  آسیایی احتمالی تیم ملی رسیده است در این مدت نشان داده که مرد عمل است و تمرکز خود را بیشتر روی کار خود و راه‌های موفقیت تیم ملی می‌گذارد. اسکوچیچ قرعه احتمالی تیم ملی و همگروهی با عربستان و کره و استرالیا و... ترسیم کرده و می داند روزهای سرنوشت سازی را پیش رو دارد پس تمام توان خود را برای این اعتماد دوباره و انتخابش به عنوان سکاندار تیم ملی فوتبال ایران بکار می‌گیرد تا نام خود و شاگردانش را در اذهان هواداران فوتبال ایرانی با صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جاودانه کند. او تلاش می کند تا نام خود را در دفتر خاطرات مربیان صعود کرده به جام جهانی مانند کی روش ثبت نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =