پرسپولیس قهرمان می‌شود/ فدراسیون فوتبال تصمیم عاقلانه‌ای گرفت

پیشکسوت سرخابی های پایتخت ضمن مثبت ارزیابی کردن تمدید قرارداد اسکوچیچ، تحلیل‌هایی روی احتمالات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ارائه داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیر کریمی؛ پس از صعود تیم ملی فوتبال کشورمان از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی، اولین خبری که همه را شوکه کرد، پایان قرارداد دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود که با گمانه زنی‌های زیادی همراه شد و در نهایت مدیران فدراسیون فوتبال تصمیم به ادامه همکاری با این مربی گرفتند.

در همین خصوص فرزاد آشوبی در گفتگویی اختصاصی به خبرنگار ما گفت: فدراسیون فوتبال تصمیم عاقلانه ای گرفت و بنده کاملا موافق ادامه کار ایشان در تیم ملی هستم. اگرچه به اعتقاد برخی از دوستان اسکوچیچ رزومه چندان قوی ندارد اما فکر میکنم که ایشان عملکرد قابل قبولی در فوتبال ایران و خصوصا باشگاه های کم امکانات تر کشورمان از خود بجا گذاشته است و در تیم ملی نیز با توجه به اوضاع و شرایط فعلی حاکم بر تیم ملی عملکردی عالی داشتند.

وی در خصوص سطح کیفی لیگ برتر در قیاس با سالهای گذشته اضافه کرد: به نظرم میتوان رگه هایی از تغییر را در فصل جاری لیگ برتر مشاهده کرد، اما این تغییرات برای رسیدن به بلوغ و شکوفایی مستلزم صبر و حوصله بیشتری میباشد. در مجموع فکر میکنم سطح امسال لیگ از سال گذشته بهتر بوده است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که شانس موفقیت نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا چقدر است، اظهار داشت: معتقدم نمایندگان ایران در آسیا تا اینجای کار عملکرد خوبی از خود نشان دادند، حتی فولاد هم که به موفق به صعود از مرحله گروهی نشد عملکرد شایسته ای داشت. اینکه چقدر سه نماینده ایران در ادامه مسیر موفق ظاهر شوند منوط به این است که ما در زمان باقی مانده به چه شکل عمل خواهیم کرد. ما نیز باید مانند الهلال و سایر تیم های لیگ قهرمانان با حفظ شاکله اصلی تیم ها و خرید بازیکنان باکیفیت در نقاط مورد نیاز تیم هایمان را تقویت کنیم. پارامترهایی نظیر ثبات مدیریتی و فنی وجود دارند که با رعایت آنها میتوانیم به موفقیت در آسیا امیدوار باشیم. کاملا واضح است که در میان تیم های ایران پرسپولیس بیشترین شانس موفقیت در آسیا را دارد.

آشوبی در مورد لیگ داخلی نیز خاطرنشان کرد: قطعا پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی هست، البته از ده هفته پیش این مسئله را مدعی بودم اما نمی توان از کیفیت و روند رو به رشد ساهان به سادگی رد شد، آنها در تمام ساختارهای مدیریتی و ابرزارهای لازم آن صاحب معیارهای قهرمانی دارند ولی با تمامی تفاسیر ساختار پرسپولیس نشان داده که می تواند امسال قهرمان باشد.

وی در پایان در مورد بحث موفقیت بازیکنان در کسوت مربیگری افزود: برای اینکه بازیکن ها در زمان دوران بازیگری چه افتخاراتی داشته اند الزاما دلیلی بر موفقیت آنها در این عرصه نمی باشد البته که می توان از آن یک معیار پیش زمین باشد ولی تضمینی در این مورد وجود ندارد و مربیگری خیلی شرایط خاص و سخت تری نسبت به زمان بازیگری دارد حتی اگدر در مقاطعی بتوانی موفقیت هایی بدست آوردید، بطور مثال آقای گل محمدی از آن دسته مربیانی هست که فلسفه دارد و می تواند آنها را در باشگاههای مختلف پیاده کند و جلو ببرد و حتی اصلاح کند ، پس معیارهای موفقیت  را دارا هست، البته انتخاب های درست هم در سطوح مختلف نشان دهنده کیفیت های یک مربی در به عنوان یک رهبر هست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =