تولید ۴۰۰ محصول فناورانه در مراکز رشد دانشگاه آزاد استان اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از فعالیت ۱۶ مرکز رشد واحدهای فناور با مأموریت‌های مختلف در این استان خبر داد و گفت: ۴۰۰ محصول در این مراکز رشد تولید شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، پیام نجفی درخصوص فعالیت مراکز رشد در این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۱۶ مرکز رشد فناوری است که مجوز فعالیت چهار مرکز رشد نائین، سمیرم، بادرود و شهرمجلسی به‌تازگی از اداره کل کارآفرینی و مراکز رشد فناوری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ شده است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۰ و در راستای دستیابی به اهداف مدنظر کشور، سعی بر این شده است تا علاوه بر حمایت از تولید محصولات فناورانه و دانش‌بنیان در پشتیبانی هرچه بیشتر از فعالیت فناوران و رفع موانع تولید آنان گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: در مراکز رشد استان اصفهان بیش از ۲۰۰ هسته و واحد فناور فعال هستند و بیش از ۴۰۰ محصول در این مراکز رشد تولید شده‌اند که نشان‌دهنده جهش تولید در مجموعه مراکز رشد فناوری استان اصفهان است.

نجفی بیان کرد: در استان اصفهان دو مرکز رشد گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز رشد تجهیزات پزشکی واحد نجف‌آباد با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر مجوزهای اخذشده از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند که در استان‌های کشور بی‌نظیر است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری و بر اساس رهنمودهای معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه به برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی مدیران مراکز رشد، اعضای هیئت‌ علمی و فناوران اقدام کرده‌ایم، افزود: تاکنون دوره‌های مطلوبی مانند نوآوری باز، ثبت اختراعات ملی و بین‌المللی، ارزش‌گذاری ایده، آشنایی با مدیریت دانش، تدوین مدل کسب‌وکار، تیم‌سازی استارت‌آپی، تدوین طرح کسب‌وکار و از ایده تا دانش‌بنیان توسط مراکز رشد استان برگزار شده است.

دبیر هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: وبینارهای متنوع در مراکز رشد استان در حال برگزاری است که از آن جمله می‌توان روش‌های مشتری‌یابی در بازارهای صادراتی و معرفی طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را نام برد.

نجفی برگزاری رویدادهای فناورانه را ازجمله فعالیت‌های دیگر مراکز رشد استان خواند و افزود: برخی از این رویدادها مانند رویداد در مسیر فناوری و نوآوری برای نخستین‌بار در دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشده است و در این رویداد، افراد موفق عضو مراکز رشد به ارائه نحوه دستیابی به موفقت‌های خود می‌پردازند.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های پیش‌رو بتوانیم در توسعه کسب‌وکارهای فناورانه و دانش‌بنیان مؤثر بوده و با افزایش توانمندسازی مدیران مراکز رشد و شرکت‌های مستقر، موجبات افزایش تولیدات فناورانه در استان و کشور را فراهم‌ کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =