در انتظار صعود فجر به لیگ برتر/ پایان حضور نود ارومیه در لیگ یک

در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ یک، سه تیم برای لیگ برتری شانس برابر دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور عصر امروز آغاز شد و ساعتی پیش به پایان رسید.

نود ارومیه و سقوط!

دیدار دو تیم نود ارومیه و استقلال خوزستان برخلاف گفته مسئولان نیم ساعت زودتر از همه دیدارها برگزار شد. پیش از این مسئولان عنوان کرده بودند که بازی‌ها به صورت همزمان برگزار می‌شود. البته این بی توجهی ممکن است به دلیل این باشد که سقوط تیم نود ارومیه به لیگ دسته دو کشور قطعی شده بود و از طرفی استقلال خوزستان که چند هفته جایگاه بالای جدول را تصاحب کرده بود و یکی از شانس‌های صعود به لیگ برتر بود، با از دست دادن امتیاز در بازی های حساس نیز امیدی برای صعود به لیگ برتر نداشت و در نتیجه این بازی جزو بازی های حساس و حیاتی لیگ دسته یک نبود.

مشخص شد که این بازی جذابیت های چندانی ندارد زیرا هیچ کدام از دو تیم انگیزه‌ای برای بازی نداشتند. تکلیف نود ارومیه که مشخص شده بود اما علی خلیفه اظهار داشت که بی انگیزگی تیم اش به علت مشکلات مالی است. در نهایت استقلال خوزستان با گل دقیقه ۳۵ علی کیانی فر امتیاز بازی را به دست آورد.

عنایتی به لیگ برتر نزدیک شد

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای لیگ دسته اول کشور امروز مس کرمان به مصاف هوادار رفت. مس با پیروزی هفته گذشته خود مقابل خیبر خرم آباد تصمیم داشت به جمع مدعیان بازگردد اما در این بازی نتوانست پیروز از زمین خارج شود. محمد چهارمحالی با گل دقیقه ۳۴ خود تیم هوادار را برنده به رختکن برد. سجاد دانایی در دقیقه ۶۰ حساب کار را دو بر هیچ به سود هوادار کرد اما خوشحالی مدت زیادی طول نکشید و در دقیقه ۶۳ محمد علی صفیا، بازیکن مس کرمان، موفق شد یکی از گل‌های خورده شده را جبران کند. فشار بی امان بازیکنان مس روی دروازه هوادار جواب نداد و تیم هوادار موفق شد با گل عرفان پورافراز، ۳ بر ۱ پیروز میدان باشد. در هفته پایانی، هوادار به مصاف شهرداری آستارا می رود. با توجه به اینکه فجرسپاسی با گل ریحان سقوط کرده روبرو می شود، صعود این تیم شیرازی به لیگ برتر را باید حتمی دانست. در نتیجه، سهمیه دوم به یکی از دو تیم هوادار یا بادران می رسد.

بادران منتظر صعود

پس از پیروزی فجرسپاسی مقابل حریف خود بادران باید منتظر هفته پایانی برای صعود به لیگ برتر یا ماندن در لیگ یک باشد. ایمان غلامی در دقیقه ۱۵ توپ را وارد دروازه رایکا کرد تا نیمه اول برای تیم بادران با نتیجه برتری به پایان برسد. در نیمه دوم احسان پیرهادی توانست گل دوم را وارد دروازه رایکا کند. پس از حملات رایکا بابل آنها توانستند یکی از گل ها را توسط مهرداد قاسمی نژاد پاسخ بدهند.اما این پایان کار نبود و در نتیجه بادران توانست با به ثمر رساندن گل سوم بازی را به سود خود تمام کند. رایکا با این شکست ۴۰ امتیازی باقی ماند اما خطر سود این تیم را تهدید نمی‌کند و در مقابل بادران باید برای صعود منتظر هفته پایانی لیگ دسته یک کشور باشد.  از نکات حاشیه ای این دیدار می توان به اخراج امیر محمد منصف از تیم رایکا اشاره کرد.

فجر را صعود کرده بدانید

تب و تاب لیگ دسته یک کشور در بالای جدول بسیار زیاد است و فجر شهید سپاسی که با توجه به شرایط بالای جدول و امتیازات فشرده برای صعود نیاز مبرم به ۳ امتیاز این بازی داشت. همین نکته توانسته بازی فجرسپاسی و شاهین شهرداری بوشهر را دیدنی کند. فجر نیمه اول را با گل دانیال کردستانی به پایان رساند. تنها ۵ دقیقه از سوت داور در نیمه دوم گذشته بود که میلاد احمدی توانست دروازه شاهین شهرداری بوشهر را برای دومین بار باز کند. در دقایق رو به پایان بازی وحید عزیزی دروازه‌بان شاهین بوشهر اخراج شد تا فجر از این فرصت نهایت بهره را ببرد و در آخرین دقایق با هادی حبیبی نژاد به گل سوم خودش دست پیدا کند. فجر در دیدار هفته آینده خود به مصاف گل ریحان البرز خواهد رفت که سقوط این تیم پیش از این مسجل شده است. با این تفاسیر به نظر نمی‌رسد که شیرازی ها کار سختی برای این دیدار داشته باشند و می توان گفت اولین تیم صعود کرده به لیگ برتر کشور تیم پرطرفدار فجر شهید سپاسی است.

پیروزی برای بهبود شرایط

به نظر نمی‌رسید دیدار پارس جنوبی و ملوان انزلی هیجان زیادی داشته باشد زیرا که این دو تیم نه برای سقوط و نه برای صعود به مصاف یکدیگر نمی‌رفتند. در دقیقه ۳۱ نیمه اول پارس جنوبی جم توانست از روی ضربه پنالتی بازی را یک بر هیچ به سود خود کند. اما پایان کار اینجا نبود و عرفان قهرمانی موفق شد نتیجه را ۲ بر یک به سود پارس‌جنوبی تغییر دهد تا شاگردان مازیار زارع بدون به دست آوردن امتیاز جم را ترک کنند.

کامبک خوشه طلایی

در آخرین دیدار این هفته از مسابقات لیگ یک خیبر خرم آباد و خوشه طلایی ساوه به مصاف یکدیگر رفتند. پیش از این هر دو تیم شانس صعود به لیگ برتر کشور را از دست داده بودند اما این بازی هیجان کافی را داشت. عارف رستمی و رضا شکری در دقایق ۲۷ و ۳۰ دروازه تیم خوشه طلایی را باز کردند. اما این برای شاگردان بیاتلو چیزی را تغییر نداد و آنها موفق شدند در نیمه دوم توسط مسعود کاظمینی بود در دقیقه ۵۵ و علی مغنمیان در دقیقه ۷۰ دروازه خیبر خرم آباد را باز کنند. خیبر اولین مسابقه ای بود که به هدایت محسن عاشوری وارد زمین می شد.

حذف چوکا از لیگ یک

امشب در هفته سی و سوم رقابت‌های لیگ آزادگان فوتبال ایران رقابت برای تیم‌های مدعی صعود به شدت داغ بود و از طرفی باید تکلیف دیگر تیم سقوط کننده مشخص می‌شد که در نهایت با شکست خانگی چوکا تالش در دقایق پایانی مقابل قشقایی، این تیم پس از گل ریحان و نود ارومیه به سومین تیم سقوط کننده تبدیل شد.

چوکا با این شکست از سی و سه بازی انجام داده سی و چهار امتیازی باقی ماند و در رده شانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت. تیم پانزدهم استقلال ملاثانی است که با تساوی امروزش ۳۹ امتیازی و ماندنش در لیگ مسجل شد. چوکایی ها در آخرین بازی لیگ یکی خود هفته آینده به مصاف آرمان گهر خواهند رفت.
 

استقلال ملاثانی ماندگار شد

استقلال ملاثانی که استرس ماندن در جمع تیم های دسته اولی را داشت در این بازی ارایه گر بازی تهاجمی بود و همین طور تیم آرمان گهر که نه خطر سقوط به دسته پایین تر را حس می کرد و نه استرس صعود به لیگ برتر را داشت.

بقا در جدول بازی ها در اولین فصل حضور در لیگ یک می تواند برای استقلال ملاثانی یک نتیجه خوب باشد. اما به طور حتم این تیم در فصل آتی باید به ایده های بهتری برای بازی و با امکانات سخت افزاری بهتری برای رقابت با تیم های حریف آماده شود چرا که همیشه بخت با استقلال ملاثانی یار نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =